Gå til innhold

"joggeteknikk"


Gjest fuchur

Anbefalte innlegg

Gjest fuchur

Jeg har aldri tenkt over at man kan jogge/løpe på forskjellige måter. Men så har jeg trent en stund nå med Wii Active, og da skal man løpe på stedet, med raske skritt. Det var uvant, men går greit nå. Så var jeg på første joggetur på lenge her om dagen, og oppdaget at det jo gikk an å løpe med raske steg, og lande litt lenger frem på foten enn jeg pleier. Det gikk lett og var morsommere enn å løpe saktere og lande tungt på hælen. Det er mulig jeg rett og slett er i bedre form også, men jeg syns som sagt det gikk lettere enn forventet.

Er det sånn at forskjellige måter å løpe/jogge på er tyngre eller lettere? Er det noen måter som kan være mer skadelig eller er bedre? Forskjell på å lande på hælen og rulle helt frem eller å lande mer midt på foten? Hvordan jogger dere? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skiller mellom jogging og løping. Jogging er rulle på hele foten og går relativt sakte. Så er det løpsteknikker for å løpe raskest mulig og mest økonomisk/lett så man kan holde det gående i lengre tid. For foten sin del skjer det på tærne eller fra tåballen, eller hva det kalles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...