Gå til innhold

"Komplett-måltid-shake"


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen av disse "komplett-måltid-shake"ene som det går an å gå i seg? Har prøvd den til Noka, men den smakte så j***** at det orket jeg ikke...

Jeg sliter litt med å gå lagd meg skikkelig mat, samt at jeg kunne hatt godt av å spise noe mettende&kalorifattig... hvis det hadde fantes noen med grei smak/konsistens så kunne jeg jo tatt det til frokost, for å i det minste fått en god start på dagen.

Noen som vet hva som smaker greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Cambridge pulver og nutrilett smaker også helt jævlig. Dessverre.

Hva med havrgryn og melk, og gjerne rosiner oppi. Det er lettvint. Og godt i perioder synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Cambridge pulver og nutrilett smaker også helt jævlig. Dessverre.

Hva med havrgryn og melk, og gjerne rosiner oppi. Det er lettvint. Og godt i perioder synes jeg.

Kan også koke havregrøt på havregryn og vann. Litt kalori-besparende i forhold til bruk av melk? Er godt søtet med syltetøy eller m/fruktose og kanel.

Mettende og sunt pga flerumettede fettsyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Akk...

Det var faktisk ikke et dumt forslag.

Frokostblanding er ganske ok, for det kan blandes på mange forskjellige måter. Jeg blander f.eks havregryn med All Bran og Mini Weetabix, pluss strør mandler på. Kjempegodt med melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

:-)

Men skummet melk er da bare sunt...

Javisst. Bruk gjerne skummet melk om du foretrekker det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke lage deg en smoothie? En halv banan, 1 beger naturell yoghurt (125 ml), 1 dl eplejuice, 100 g frosne bringebær (finnes i frysedisken!) og 2-3 ss kruskakli eller havrekli. Putt i blender eller foodprocessor og kjør til det er blandet og så glatt som du vil ha det. Ha i glass og drikk! Mmmmm!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Hehe. :-)

Jeg liker det ikke... da spiser jeg heller havregrøt, det syns jeg faktisk smaker godt. :-) Er bare litt slit med å mekke.

Har du mikrobølgeovn?

1.5 dl havregryn + 3 dl vann + litt salt. Full styrke i mikro'en 1-3 min- og that's it. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. :-)

Jeg liker det ikke... da spiser jeg heller havregrøt, det syns jeg faktisk smaker godt. :-) Er bare litt slit med å mekke.

Slit å mekke havregrøt??? Nåfårugideg! ;o)

Tøm grynene i en kjele og hell på melk/vann (eller en blanding), sett på komyren og kok i ett minutt. Det er vel ikke noe slit? Det går sikkert an å ha det rett i en dyptallerken og sette det rett i microen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slit å mekke havregrøt??? Nåfårugideg! ;o)

Tøm grynene i en kjele og hell på melk/vann (eller en blanding), sett på komyren og kok i ett minutt. Det er vel ikke noe slit? Det går sikkert an å ha det rett i en dyptallerken og sette det rett i microen også.

''Det går sikkert an å ha det rett i en dyptallerken og sette det rett i microen også.''

Ja, det går helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hehe. :-)

Jeg liker det ikke... da spiser jeg heller havregrøt, det syns jeg faktisk smaker godt. :-) Er bare litt slit med å mekke.

Hvorfor liker du det ikke? Smoothie kommer i maaaange smaker, så kanskje du finner en variant du liker?

Her er min: Kjøp frosne jordbær og blåbær i poser på Rema. Bland ca halvt om halvt med bærene i blenderen. Ha i havregryn, litt yoghurt naturell og appelsinjuice. Kjør godt sammen og nyt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det går sikkert an å ha det rett i en dyptallerken og sette det rett i microen også.''

Ja, det går helt fint!

Jeg synes det er snadder å hive oppi en neve rosiner og noen knuste valnøtter også. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er snadder å hive oppi en neve rosiner og noen knuste valnøtter også. :o)

Rosiner bruker jeg også, og noen ganger solsikkefrø.. Og så pleier jeg å røre inn en dæsj kanel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosiner bruker jeg også, og noen ganger solsikkefrø.. Og så pleier jeg å røre inn en dæsj kanel :-)

Eplemos er godt i også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest cambridgekuren

Jeg personlig syns Cambridgekuren smakte godt. Spes sjokoladesmaken. Ta og prøv den du Smir. Noka smaker grusomt, det skal jeg være enig med deg i. Tykk og jævlig som graut. Æsj. Cambridgekuren finner du i helsekosten. I hvertfall Life fører dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvenida

Beklager om jeg svarerlikt med en annen, jeg har nemlig ikke lest alle svarene dine. Jeg bruker en slik drikk som heter Resource. Den fåes kjøpt på apotek, har orange kork, og selges i pakker á 4 stk. Jordbærsmak, skogsbær osv. Må serveres kald :) Jeg kan drikke opp til 8 stk om dagen, bare fordi de er så gode! Men det er en del kalorier i dem, så jeg er pent nødt til å beherske meg ;) Håper det smaker, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...