Gå til innhold

Forslag: Eget 100 nyeste for psykiatri


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

Veldig godt forslag! Selv vi som er godt kjent her svarer noen ganger på psykiatri uten at vi har fått med oss at det er der vi er. Tenk da hvordan det må være for nye brukere! Det er veldig fort gjort å trampe i klaveret selv om en ikke går inn for å være frekk.

Det er også lett å få inntrykk av at Dol= psykiatri, og det er jo ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    16

  • Lotte :o)

    12

  • cathlin

    10

  • skal

    7

Dette er et helseforum. Når du går inn fra siste 100 og bare leter etter tråder du synes er interessant, og synes det er ekkelt om du kommer innom psykiatriforum, kan jeg da få spørre hvor helseinteressert du egentlig er? For all del, det kan godt hende du er helseinteressert, men tanken slår meg at det ikke er derfor du er her? psykiatri er i hpøyeste grad helse, i motsetning til det meste av det som postes på "Åpent forum"

Nå er jo ikke jeg Ulvinnen, så jeg vet ikke helt hva hun mente med innlegget - men jeg synes i alle fall det kunne vært en idé å kunne sile de 100 nyeste. Ikke fordi jeg synes det er "ekkelt" å havne innom de litt mer alvorligere forumene, men fordi jeg som regel ikke har noe vettugt å komme med til dem som skriver inn der. Men skal ha litt mer peil på hva man svarer - og hvordan - til folk som kan være langt nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest esleh

Nå er jo ikke jeg Ulvinnen, så jeg vet ikke helt hva hun mente med innlegget - men jeg synes i alle fall det kunne vært en idé å kunne sile de 100 nyeste. Ikke fordi jeg synes det er "ekkelt" å havne innom de litt mer alvorligere forumene, men fordi jeg som regel ikke har noe vettugt å komme med til dem som skriver inn der. Men skal ha litt mer peil på hva man svarer - og hvordan - til folk som kan være langt nede.

Jeg er også tilhenger av å kunne sile, men ikke av at psykiatri skal skilles ut. Med siling mener jeg da at man selv velger hvilke fora man vil ha hundre nyeste fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corn flakes

Nei, det er ikke gitt at alle er sarte. Eller så kan man godt snu på det og si at alle mennesker er sårbare.

Ja, alle mennesker er sårbare. I mer eller mindre grad. Tør påstå at de som sliter psykisk er mer sårbare enn andre.

Sånn er det nok bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke jeg Ulvinnen, så jeg vet ikke helt hva hun mente med innlegget - men jeg synes i alle fall det kunne vært en idé å kunne sile de 100 nyeste. Ikke fordi jeg synes det er "ekkelt" å havne innom de litt mer alvorligere forumene, men fordi jeg som regel ikke har noe vettugt å komme med til dem som skriver inn der. Men skal ha litt mer peil på hva man svarer - og hvordan - til folk som kan være langt nede.

Enig i at det burde være generell adgang til siling på 100 nyeste - slik det var før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest men meg om det :-)

Det er og et eget forum for de som har mistet et barn, de som ønsker barn, for overgrep.

Doktor online er både et forum der mennesker skriver inn for å be om hjelp, råd, svar på medisinske spørsmål. Det samler alt spm har med barn å gjøre, psykiatri, diabetes, mennesker som har mistet et barn selvom det er et stille forum nå.

Jeg forventer av mennesker, syke som friske, at de sjekker ut, eller prøver å sjekke ut hvilken type innlegg de svarer på før de svarer.

Om noe forum skulle skilles ut, ville jeg heller foreslått åpent forum. Eller som det var tidligere og flere har foreslått - mulighet til 100 nyeste fra utvalgte. Å skille ut psykiatri for at noen ikke gidder å ta seg bryet med å sjekke hvilken sammenheng de svarer i, eller ikke tåler å få det påpekt om man svarer litt krasst i en sammenheng der det kanskje ikke passet synes jeg er en veldig dårlig ide.

Støttes fullt ut!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Dette er et helseforum. Når du går inn fra siste 100 og bare leter etter tråder du synes er interessant, og synes det er ekkelt om du kommer innom psykiatriforum, kan jeg da få spørre hvor helseinteressert du egentlig er? For all del, det kan godt hende du er helseinteressert, men tanken slår meg at det ikke er derfor du er her? psykiatri er i hpøyeste grad helse, i motsetning til det meste av det som postes på "Åpent forum"

Helse er da mye mer enn psykiatri? På det forumet har jeg ikke noe å bidra med. De gangene jeg uforvarende har kommet til å svare der, får jeg som regel påpakning om at svarene mine ikke passer. Og det er ærlig talt ikke særlig hyggelig. Derfor prøver jeg å holde meg unna det forumet, men det hender at jeg dumper innom likevel. Det er ofte ikke lett å se av trådtittelen at det er psykiatri som er forumet.

På samlivsforumet og åpent forum bruker jeg også å gi gode råd, og de blir som regel tatt godt i mot der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Veldig godt forslag! Selv vi som er godt kjent her svarer noen ganger på psykiatri uten at vi har fått med oss at det er der vi er. Tenk da hvordan det må være for nye brukere! Det er veldig fort gjort å trampe i klaveret selv om en ikke går inn for å være frekk.

Det er også lett å få inntrykk av at Dol= psykiatri, og det er jo ikke sant.

Takk for støtten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Enig!!

Av og til er det nok for meg å lese "siste fra forum" lista når det er bare psykiatri der.

Da finner jeg andre nettsider å lese på..

Jeg synes psykiatri er blitt mye mer dominerende på dol enn det var før. Kanskje det er derfor det har forsvunnet en del dolere i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg synes psykiatri er blitt mye mer dominerende på dol enn det var før. Kanskje det er derfor det har forsvunnet en del dolere i det siste?

Jeg som trodde de var på ferie...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg som trodde de var på ferie...?

Men hvorfor er det så mange flere av "ikke-psykiatri-brukere" som er på ferie, enn "psykiatri-brukere"? Hvis det bare var ferie som holdt folk borte, burde det vel fordeles på forumene?

De jeg har spurt om hvorfor de ikke er her lenger, er ikke på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Den er jeg faktisk heeeelt enig i. Omtrent alle trådene på 100 nyeste er fra psykiatriforumet for tida. Og det er det samme om og om igjen.

Takk for støtten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men hvorfor er det så mange flere av "ikke-psykiatri-brukere" som er på ferie, enn "psykiatri-brukere"? Hvis det bare var ferie som holdt folk borte, burde det vel fordeles på forumene?

De jeg har spurt om hvorfor de ikke er her lenger, er ikke på ferie.

Jeg, i min naivitet, trodde virkelig at folk var på ferie! Har jo merket antall få innlegg, jeg også...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg, i min naivitet, trodde virkelig at folk var på ferie! Har jo merket antall få innlegg, jeg også...!

Og i din naivitet tror du ikke folk fra psykiatriforumet er på ferie?

Jeg snakker ikke om de som bare er borte et par uker, det er lengre tidsrom en vanlig ferieavvikling. Dessuten er det stadig flere som også er på nett i feriene, men det har du kanskje ikke oppdaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kimmie

Jeg synes psykiatri er blitt mye mer dominerende på dol enn det var før. Kanskje det er derfor det har forsvunnet en del dolere i det siste?

Hvis det ble for mye psykiatri for dem,har de vel stukket til et annet forum der det ikke finnes psykiatri kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Hvis det ble for mye psykiatri for dem,har de vel stukket til et annet forum der det ikke finnes psykiatri kanskje?

Det er godt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Og i din naivitet tror du ikke folk fra psykiatriforumet er på ferie?

Jeg snakker ikke om de som bare er borte et par uker, det er lengre tidsrom en vanlig ferieavvikling. Dessuten er det stadig flere som også er på nett i feriene, men det har du kanskje ikke oppdaget?

Ser endel ukjente nick. Friske folk reiser på ferie, jeg er ikke frisk, og reiser derfor ikke på ferier, så det er min konklusjon;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Ser endel ukjente nick. Friske folk reiser på ferie, jeg er ikke frisk, og reiser derfor ikke på ferier, så det er min konklusjon;)

Siden du ikke er frisk, ønsker jeg deg god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...