Gå til innhold

Magen er synlig mindre, men minker ikke i vekt


org

Anbefalte innlegg

Søttan også, litt frustrert.

Til og med mannen min ser at magen min er mindre enn før jeg begynte å a) legge om kosten og B) trene på treningssenter.

Kostholdet la jeg om for ca en mnd siden, og treninga startet for ca 3 uker siden.

Formen er mye, mye bedre. Energien (og sexlysta :-)) er mye bedre.

Men vekta står på stedet hvil. Usj, altså. Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    9

  • Platina

    5

  • org

    4

  • laban

    3

Mest aktive i denne tråden

Du gjør ingenting galt. Det er faktisk ikke så uvanlig at man ikke går ned i vekt med det samme når man begynner å trene, så bare fortsett som du gjør og være tålmodig enda en stund til. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør ingenting galt. Det er faktisk ikke så uvanlig at man ikke går ned i vekt med det samme når man begynner å trene, så bare fortsett som du gjør og være tålmodig enda en stund til. :o)

Aha - takk, Lillemus, det var akkurat det jeg trengte å "høre" nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha - takk, Lillemus, det var akkurat det jeg trengte å "høre" nå! :-)

Du har jo trent bort fett, det ser du jo selv og du har vel samtidig bygd litt muskler som gjør at vekta ikke har gått ned. :o) Men bare vent - snart blir det synlig også på vekta!

Er litt spent sjøl - skal på vekta i morra tidlig og se resultatet av sommerens eteorgie! Har på følelsen av at jeg har spist i hele sommer, men jeg har fulgt litt med på vekta og vet at det ikke er noen dramatiske endringer heldigvis. :o) Men i bunn og grunn er det kanskje like greit at det er hverdag igjen, litt lettere å holde et sunt kosthold da. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo trent bort fett, det ser du jo selv og du har vel samtidig bygd litt muskler som gjør at vekta ikke har gått ned. :o) Men bare vent - snart blir det synlig også på vekta!

Er litt spent sjøl - skal på vekta i morra tidlig og se resultatet av sommerens eteorgie! Har på følelsen av at jeg har spist i hele sommer, men jeg har fulgt litt med på vekta og vet at det ikke er noen dramatiske endringer heldigvis. :o) Men i bunn og grunn er det kanskje like greit at det er hverdag igjen, litt lettere å holde et sunt kosthold da. :o)

Ja, blir gjerne litt ekstra i ferien. Men tror at det er svært sunt å kose seg litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Er det så farlig om ikke vekta går ned, så lenge du blir i bedre form og ikke minst får mindre mage?

Du har sikkert fått muskler, og muskler veier mer enn fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Er det så farlig om ikke vekta går ned, så lenge du blir i bedre form og ikke minst får mindre mage?

Du har sikkert fått muskler, og muskler veier mer enn fett.

''Du har sikkert fått muskler, og muskler veier mer enn fett.''

He-he, hvor mye veier en kilo muskler kontra en kilo fett?

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Du har sikkert fått muskler, og muskler veier mer enn fett.''

He-he, hvor mye veier en kilo muskler kontra en kilo fett?

;-)

Sånn kan du selvsagt også tolke det. Men jeg tenkte på volum, ikke vekt.

Som du vet, ett kg bomull og et kg bly veier det samme, men løft en liter bomull og en liter bly og si hva du oppdager da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Sånn kan du selvsagt også tolke det. Men jeg tenkte på volum, ikke vekt.

Som du vet, ett kg bomull og et kg bly veier det samme, men løft en liter bomull og en liter bly og si hva du oppdager da.

Sorry, men nå roter du.

Ett kilo er et kilo, og det var vekt du refererte til. At du _mente_ volum er jo opplagt, og det var derfor jeg svarte deg i en humoristisk tone. Samtidig synes det å være en snodig sannhet at muskler veier mer enn fett, noe det vitterligen ikke gjør.

En _liter_ bomull og en _liter_ bly blir noe helt annet, liter og kilo er jo ikke det samme.

Ha en fin dag! (Du kunne jo bare valgt å le litt av ditt eget svar også, i steden for å ta en "ovenfraogned"-tone tilbake.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Sorry, men nå roter du.

Ett kilo er et kilo, og det var vekt du refererte til. At du _mente_ volum er jo opplagt, og det var derfor jeg svarte deg i en humoristisk tone. Samtidig synes det å være en snodig sannhet at muskler veier mer enn fett, noe det vitterligen ikke gjør.

En _liter_ bomull og en _liter_ bly blir noe helt annet, liter og kilo er jo ikke det samme.

Ha en fin dag! (Du kunne jo bare valgt å le litt av ditt eget svar også, i steden for å ta en "ovenfraogned"-tone tilbake.)

Ta en titt på denne bloggen da, og se om du blir litt klokere. Da skjønner du kanskje likevel at trådstarter kan få mindre mage og likevel veie det samme, nettopp fordi muskler veier mer enn fett.

http://mariatrn.blogspot.com/2009/02/muskler-veier-mer-enn-fett.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Ta en titt på denne bloggen da, og se om du blir litt klokere. Da skjønner du kanskje likevel at trådstarter kan få mindre mage og likevel veie det samme, nettopp fordi muskler veier mer enn fett.

http://mariatrn.blogspot.com/2009/02/muskler-veier-mer-enn-fett.html

Jeg antar at du refererer spesielt til dette avsnittet i bloggen:

''Muskler veier mer enn fett har du sikkert hørt? Ja det stemmer. Bildet over viser forskjellen på 2,2 kg fett (øverst) og 2,2 kg muskelmasse (nederst). Her kan vi se at 2,2 kg fettmasse tar opp mye mer plass enn 2,2 kg muskelmasse. Skulle vi plassert like mye muskelmasse som fett på bildet, ville muskelmasse vært mye tyngre enn 2,2 kg! Det er er ganske stor forskjell.''

Og nei, 1 kg fett og 1 kg muskler _veier_ nøyaktig det samme. Det er _volumet_ som er ulikt.

Det hjelper ikke å kalle meg dum og legge ut en link som støtter nøyaktig det jeg sier...

Hva med å bare innrømme at du rota med betegnelsene, og le litt av det hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at du refererer spesielt til dette avsnittet i bloggen:

''Muskler veier mer enn fett har du sikkert hørt? Ja det stemmer. Bildet over viser forskjellen på 2,2 kg fett (øverst) og 2,2 kg muskelmasse (nederst). Her kan vi se at 2,2 kg fettmasse tar opp mye mer plass enn 2,2 kg muskelmasse. Skulle vi plassert like mye muskelmasse som fett på bildet, ville muskelmasse vært mye tyngre enn 2,2 kg! Det er er ganske stor forskjell.''

Og nei, 1 kg fett og 1 kg muskler _veier_ nøyaktig det samme. Det er _volumet_ som er ulikt.

Det hjelper ikke å kalle meg dum og legge ut en link som støtter nøyaktig det jeg sier...

Hva med å bare innrømme at du rota med betegnelsene, og le litt av det hele?

''Du har sikkert fått muskler, og muskler veier mer enn fett.''

Ulvinnen skrev opprinnelig:

''Du har sikkert fått muskler, og muskler veier mer enn fett.''

Og dette stemmer! (men hun kunne ha lagt til "pr. volumenhet" for å gjøre det enda tydeligere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

''Du har sikkert fått muskler, og muskler veier mer enn fett.''

Ulvinnen skrev opprinnelig:

''Du har sikkert fått muskler, og muskler veier mer enn fett.''

Og dette stemmer! (men hun kunne ha lagt til "pr. volumenhet" for å gjøre det enda tydeligere...)

Nei, fett og muskler _veier_ nøyaktig det samme! 1 kg muskler og 1 kg fett er nøyaktig like tungt, men det er ulikt _volum_.

Det er greit nok å _mene_ volum, men å skrive kg og så bli snurt fordi noen påpeker at kg og volum ikke er det samme, det blir i grunnen litt dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fett og muskler _veier_ nøyaktig det samme! 1 kg muskler og 1 kg fett er nøyaktig like tungt, men det er ulikt _volum_.

Det er greit nok å _mene_ volum, men å skrive kg og så bli snurt fordi noen påpeker at kg og volum ikke er det samme, det blir i grunnen litt dumt.

Himmel. Når man sier at noe veier mer enn noe annet, er det jo underforstått at det er egenvekten det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Himmel. Når man sier at noe veier mer enn noe annet, er det jo underforstått at det er egenvekten det er snakk om.

"Himmel" kan visst jeg også si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Er det så farlig om ikke vekta går ned, så lenge du blir i bedre form og ikke minst får mindre mage?

Du har sikkert fått muskler, og muskler veier mer enn fett.

Syns det lukter troll, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest egenvekt

Nei, fett og muskler _veier_ nøyaktig det samme! 1 kg muskler og 1 kg fett er nøyaktig like tungt, men det er ulikt _volum_.

Det er greit nok å _mene_ volum, men å skrive kg og så bli snurt fordi noen påpeker at kg og volum ikke er det samme, det blir i grunnen litt dumt.

Det er da ingen som har sagt at 1 kg muskler veier mer enn 1 kg fett. De har sagt at muskler veier mer enn fett. Akkurat som man sier at stein veier mer enn skumgummi. (1 kg stein veier også nøyaktig det samme som 1 kg skumgummi - til opplysning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Om jeg var i din situasjon tror jeg ikke jeg ville sagt så mye mer nå...

Neida, jeg skal ikke si mer, jeg, dere i DOL-mafiaen har jo slått ring om en av deres egne - igjen. Og hugger ned den som måtte våge å trampe inn på deres enemerker.

Takk for påminnelsen om å la være å skrive her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...