Gå til innhold

Magen er synlig mindre, men minker ikke i vekt


org

Anbefalte innlegg

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Syns det lukter troll, jeg.

Skrike opp om troll fordi man påpeker en i utgangspunktet morsom "misskriving"? Ja riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    9

  • Platina

    5

  • org

    4

  • laban

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Det er da ingen som har sagt at 1 kg muskler veier mer enn 1 kg fett. De har sagt at muskler veier mer enn fett. Akkurat som man sier at stein veier mer enn skumgummi. (1 kg stein veier også nøyaktig det samme som 1 kg skumgummi - til opplysning)

Så utrolig stygge dere er i gruppe!!!!

Men til deg også: Takk for påminnelsen om å la være å skrive noe som helst her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no-gang

Så utrolig stygge dere er i gruppe!!!!

Men til deg også: Takk for påminnelsen om å la være å skrive noe som helst her.

Stygge i gruppe?

Well - i og med at jeg ikke tilhører noen gruppe vil jeg bare gi min lille betraktning om ordvekslingen mellom deg og Ulvinnen.

Den folkelige måten å si det på er "Muskler veier mer enn fett" om du vil eller ikke! "Alle" (det KAN finnes unntak) vet da at én kilo er én kilo uansett hva det er man VEIER. So pardon my french, det er du som dummer det ut her, særlig ved at hevde at "alle andre" er stygge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg skal ikke si mer, jeg, dere i DOL-mafiaen har jo slått ring om en av deres egne - igjen. Og hugger ned den som måtte våge å trampe inn på deres enemerker.

Takk for påminnelsen om å la være å skrive her.

Det er jo ingen som påstår at du tar feil. Poenget er at saken burde være oppklart når Ulvinnen "innrømmer" at hun mente volum / egenvekt. Det er ikke uvanlig å uttrykke seg sånn, selv om det er unøyaktig. Omtrent som når man sier "prosent" i stedet for "prosentpoeng".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Stygge i gruppe?

Well - i og med at jeg ikke tilhører noen gruppe vil jeg bare gi min lille betraktning om ordvekslingen mellom deg og Ulvinnen.

Den folkelige måten å si det på er "Muskler veier mer enn fett" om du vil eller ikke! "Alle" (det KAN finnes unntak) vet da at én kilo er én kilo uansett hva det er man VEIER. So pardon my french, det er du som dummer det ut her, særlig ved at hevde at "alle andre" er stygge...

Jepp, akkurat slik er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Det er jo ingen som påstår at du tar feil. Poenget er at saken burde være oppklart når Ulvinnen "innrømmer" at hun mente volum / egenvekt. Det er ikke uvanlig å uttrykke seg sånn, selv om det er unøyaktig. Omtrent som når man sier "prosent" i stedet for "prosentpoeng".

Siden du er en hyggelig DOL'er skal jeg legge inn et siste innlegg om saken:

Jeg påpekte med humor dette med vekt på fett og muskler, og forventet ikke den snurte reaksjonen tilbake. Og grunnen til at jeg påpekte måten å skrive på, er fordi forferdelig mange overvektige mennesker laller seg inn i akkurat den setningen der - muskler veier mer enn fett, og fortsetter å bøtte innpå usunn mat også når de har såvidt begynt å røre på seg.

Mange tykke mennesker leter etter muligheter til å slippe å forholde seg til sin egen svakhet (og nå sier jeg IKKE at trådstarter er en av dem).

Dette jeg sier her er ikke noe jeg _tror_. Jeg har vanket i overvektige miljøer i årevis, og _vet_ at det er slik for veldig mange.

Derfor ønsker jeg å være med på å avlive slike "seys", og jeg prøvde meg på en humoristisk vri her. Den tabben skal jeg selvfølgelig ikke gjøre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du er en hyggelig DOL'er skal jeg legge inn et siste innlegg om saken:

Jeg påpekte med humor dette med vekt på fett og muskler, og forventet ikke den snurte reaksjonen tilbake. Og grunnen til at jeg påpekte måten å skrive på, er fordi forferdelig mange overvektige mennesker laller seg inn i akkurat den setningen der - muskler veier mer enn fett, og fortsetter å bøtte innpå usunn mat også når de har såvidt begynt å røre på seg.

Mange tykke mennesker leter etter muligheter til å slippe å forholde seg til sin egen svakhet (og nå sier jeg IKKE at trådstarter er en av dem).

Dette jeg sier her er ikke noe jeg _tror_. Jeg har vanket i overvektige miljøer i årevis, og _vet_ at det er slik for veldig mange.

Derfor ønsker jeg å være med på å avlive slike "seys", og jeg prøvde meg på en humoristisk vri her. Den tabben skal jeg selvfølgelig ikke gjøre igjen.

Det kan godt hende. Jeg vet ingenting om det ikke-språklige i denne diskusjonen.

Humor og ironi er ikke alltid like lett å få med seg skriftlig / på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest egenvekt

Siden du er en hyggelig DOL'er skal jeg legge inn et siste innlegg om saken:

Jeg påpekte med humor dette med vekt på fett og muskler, og forventet ikke den snurte reaksjonen tilbake. Og grunnen til at jeg påpekte måten å skrive på, er fordi forferdelig mange overvektige mennesker laller seg inn i akkurat den setningen der - muskler veier mer enn fett, og fortsetter å bøtte innpå usunn mat også når de har såvidt begynt å røre på seg.

Mange tykke mennesker leter etter muligheter til å slippe å forholde seg til sin egen svakhet (og nå sier jeg IKKE at trådstarter er en av dem).

Dette jeg sier her er ikke noe jeg _tror_. Jeg har vanket i overvektige miljøer i årevis, og _vet_ at det er slik for veldig mange.

Derfor ønsker jeg å være med på å avlive slike "seys", og jeg prøvde meg på en humoristisk vri her. Den tabben skal jeg selvfølgelig ikke gjøre igjen.

Min lege (han er forøvrig slett ikke overvektig) fortalte meg så fint at muskler veier mer enn fett. Jeg trodde ikke et øyeblikk at han tror 1 kg muskler veier mer enn 1 kg fett. Det er rett og slett bare den måten man sier det på. Om man skulle begynne å gå rundt og si at egenvekten til muskler er høyere enn egenvekten til fett ville folk bare se rart på en.

Jeg har forøvrig aldri vært noen del av noen dol-mafia ller dol-gruppe eller noe som helst, og er ganske sikker på at ulvinnen (eller noen av de andre i tråden for den del) ikke engang aner hvem jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du har sikkert fått muskler, og muskler veier mer enn fett.''

Ulvinnen skrev opprinnelig:

''Du har sikkert fått muskler, og muskler veier mer enn fett.''

Og dette stemmer! (men hun kunne ha lagt til "pr. volumenhet" for å gjøre det enda tydeligere...)

Nei, muskler veier ikke mer enn fett, det er det samme som å si at tre veier mer enn ull. Det gir ingen mening. Ett kilo her og ett kilo der har helt rett samme hvor mye dere nekter. En liter muskler veier mer enn en liter fett, men det er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fett og muskler _veier_ nøyaktig det samme! 1 kg muskler og 1 kg fett er nøyaktig like tungt, men det er ulikt _volum_.

Det er greit nok å _mene_ volum, men å skrive kg og så bli snurt fordi noen påpeker at kg og volum ikke er det samme, det blir i grunnen litt dumt.

Vil det si at jeg kan si at jeg veier like mye som fjær?

Og dermed forvente at folk skal forstå at det da er volumet som er forskjellig, mens en kilo meg er det samme som en kilo fjær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at jeg kan si at jeg veier like mye som fjær?

Og dermed forvente at folk skal forstå at det da er volumet som er forskjellig, mens en kilo meg er det samme som en kilo fjær?

''Vil det si at jeg kan si at jeg veier like mye som fjær?''

*Humrer* Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, muskler veier ikke mer enn fett, det er det samme som å si at tre veier mer enn ull. Det gir ingen mening. Ett kilo her og ett kilo der har helt rett samme hvor mye dere nekter. En liter muskler veier mer enn en liter fett, men det er noe helt annet.

Det er jo ingen som nekter for det der. Poenget er at når Ulvinnen "innrømmer" at ''...jeg tenkte på volum, ikke vekt.'' ...så går det kanskje an å sette strek for videre krangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest egenvekt

Nei, muskler veier ikke mer enn fett, det er det samme som å si at tre veier mer enn ull. Det gir ingen mening. Ett kilo her og ett kilo der har helt rett samme hvor mye dere nekter. En liter muskler veier mer enn en liter fett, men det er noe helt annet.

Det er jo akkurat det jeg sier. Man sier at tre veier mer enn ull. Man sier at stein veier mer enn skumgummi. Det er måten man sier det på. Jada, man burde sagt at egenvekten til muskler er høyere enn egenvekten til fett, men realitetet er at det sier man ikke. Det er som tror at 1kg av en ting veier mer enn 1kg av en annen ting.

Muskler veier mer enn fett er i og for seg en meningsløs setning da den ikke har noen benevnelse på hvor mye muskler (kg,l,kubikkmeter) og fett det er snakk om, så man kan ikke si at muskler IKKE veier mer enn fett heller. Det er like galt å påstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest egenvekt

Vil det si at jeg kan si at jeg veier like mye som fjær?

Og dermed forvente at folk skal forstå at det da er volumet som er forskjellig, mens en kilo meg er det samme som en kilo fjær?

Ifølg argumentasjonen til En kilo her og en kilo der og Lillemus kan du det, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølg argumentasjonen til En kilo her og en kilo der og Lillemus kan du det, ja :)

Da skal jeg begynne å si det! :)

Eller på dårlige dager skal jeg si at jeg veier like mye som fjell, og ingen kan si meg imot! ;)

Jeg er opptatt av å skrive korrekt norsk jeg altså, men det viktigste er tross alt at folk forstår hva som menes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollungenja

Siden du er en hyggelig DOL'er skal jeg legge inn et siste innlegg om saken:

Jeg påpekte med humor dette med vekt på fett og muskler, og forventet ikke den snurte reaksjonen tilbake. Og grunnen til at jeg påpekte måten å skrive på, er fordi forferdelig mange overvektige mennesker laller seg inn i akkurat den setningen der - muskler veier mer enn fett, og fortsetter å bøtte innpå usunn mat også når de har såvidt begynt å røre på seg.

Mange tykke mennesker leter etter muligheter til å slippe å forholde seg til sin egen svakhet (og nå sier jeg IKKE at trådstarter er en av dem).

Dette jeg sier her er ikke noe jeg _tror_. Jeg har vanket i overvektige miljøer i årevis, og _vet_ at det er slik for veldig mange.

Derfor ønsker jeg å være med på å avlive slike "seys", og jeg prøvde meg på en humoristisk vri her. Den tabben skal jeg selvfølgelig ikke gjøre igjen.

Kanskje Ulvinnen er helt blottet for humor? Da hjelper det dårlig å benytte "blunketegn" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er en hyggelig DOL'er skal jeg legge inn et siste innlegg om saken:

Jeg påpekte med humor dette med vekt på fett og muskler, og forventet ikke den snurte reaksjonen tilbake. Og grunnen til at jeg påpekte måten å skrive på, er fordi forferdelig mange overvektige mennesker laller seg inn i akkurat den setningen der - muskler veier mer enn fett, og fortsetter å bøtte innpå usunn mat også når de har såvidt begynt å røre på seg.

Mange tykke mennesker leter etter muligheter til å slippe å forholde seg til sin egen svakhet (og nå sier jeg IKKE at trådstarter er en av dem).

Dette jeg sier her er ikke noe jeg _tror_. Jeg har vanket i overvektige miljøer i årevis, og _vet_ at det er slik for veldig mange.

Derfor ønsker jeg å være med på å avlive slike "seys", og jeg prøvde meg på en humoristisk vri her. Den tabben skal jeg selvfølgelig ikke gjøre igjen.

''Jeg påpekte med humor dette med vekt på fett og muskler, og forventet ikke den snurte reaksjonen tilbake. ''

Men om Ulvinnens svar er "snurt" eller ikke kommer vel an på øyet som ser, eller hur? Det kan like gjerne tolkes som et nøkternt svar som oppklarte hva hun mente meed sitt unøyaktige, men helt vanlige uttrykksmåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat det jeg sier. Man sier at tre veier mer enn ull. Man sier at stein veier mer enn skumgummi. Det er måten man sier det på. Jada, man burde sagt at egenvekten til muskler er høyere enn egenvekten til fett, men realitetet er at det sier man ikke. Det er som tror at 1kg av en ting veier mer enn 1kg av en annen ting.

Muskler veier mer enn fett er i og for seg en meningsløs setning da den ikke har noen benevnelse på hvor mye muskler (kg,l,kubikkmeter) og fett det er snakk om, så man kan ikke si at muskler IKKE veier mer enn fett heller. Det er like galt å påstå det.

''Man sier at tre veier mer enn ull. Man sier at stein veier mer enn skumgummi.''

Snakk for deg selv, jeg sier ikke det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...