Gå til innhold

Magen er synlig mindre, men minker ikke i vekt


org

Anbefalte innlegg

Det er jo ingen som nekter for det der. Poenget er at når Ulvinnen "innrømmer" at ''...jeg tenkte på volum, ikke vekt.'' ...så går det kanskje an å sette strek for videre krangel.

''...så går det kanskje an å sette strek for videre krangel.''

Det er jeg fullstendig enig i! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    9

  • Platina

    5

  • org

    4

  • laban

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest egenvekt

''Man sier at tre veier mer enn ull. Man sier at stein veier mer enn skumgummi.''

Snakk for deg selv, jeg sier ikke det. :o)

Greit nok, men "folk flest" sier det på den måten. Man kan kan uansett da heller ikke si at det er feil at muskler veier mer enn fett. Det man kan si er at setningen er unøyaktig, da den ikke har noen benevnelse på hva slags måleenhet man snakker om. Snakker man om kg blir den feil, snakker man om liter blir den riktig. Ett kilo her og ett kilo har dermed ikke noe mer rett. Ettersom det ikke er presissert måleenhet vet man ikke hva det snakkes om, men alle normalt oppegående mennesker forstår at det selvsølgelig ikke er snakk om kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

''Jeg påpekte med humor dette med vekt på fett og muskler, og forventet ikke den snurte reaksjonen tilbake. ''

Men om Ulvinnens svar er "snurt" eller ikke kommer vel an på øyet som ser, eller hur? Det kan like gjerne tolkes som et nøkternt svar som oppklarte hva hun mente meed sitt unøyaktige, men helt vanlige uttrykksmåte.

Selvfølgelig. Dere har som alltid helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Det er jo ingen som nekter for det der. Poenget er at når Ulvinnen "innrømmer" at ''...jeg tenkte på volum, ikke vekt.'' ...så går det kanskje an å sette strek for videre krangel.

Selvfølgelig. Som alltid har dere rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Vil det si at jeg kan si at jeg veier like mye som fjær?

Og dermed forvente at folk skal forstå at det da er volumet som er forskjellig, mens en kilo meg er det samme som en kilo fjær?

Selvfølgelig. Det blir jo akkurat hva jeg sier. Nøyaktig.

Smartinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Ifølg argumentasjonen til En kilo her og en kilo der og Lillemus kan du det, ja :)

Du skjønte alt sammen, du, smartingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Kanskje Ulvinnen er helt blottet for humor? Da hjelper det dårlig å benytte "blunketegn" :)

Ånei, hun er perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Min lege (han er forøvrig slett ikke overvektig) fortalte meg så fint at muskler veier mer enn fett. Jeg trodde ikke et øyeblikk at han tror 1 kg muskler veier mer enn 1 kg fett. Det er rett og slett bare den måten man sier det på. Om man skulle begynne å gå rundt og si at egenvekten til muskler er høyere enn egenvekten til fett ville folk bare se rart på en.

Jeg har forøvrig aldri vært noen del av noen dol-mafia ller dol-gruppe eller noe som helst, og er ganske sikker på at ulvinnen (eller noen av de andre i tråden for den del) ikke engang aner hvem jeg er.

Jepp, dere har alle helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men "folk flest" sier det på den måten. Man kan kan uansett da heller ikke si at det er feil at muskler veier mer enn fett. Det man kan si er at setningen er unøyaktig, da den ikke har noen benevnelse på hva slags måleenhet man snakker om. Snakker man om kg blir den feil, snakker man om liter blir den riktig. Ett kilo her og ett kilo har dermed ikke noe mer rett. Ettersom det ikke er presissert måleenhet vet man ikke hva det snakkes om, men alle normalt oppegående mennesker forstår at det selvsølgelig ikke er snakk om kg.

Man sier ikke vekt når man mener liter... Liter har ingenting med vekt å gjøre, det er et rommål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest egenvekt

Man sier ikke vekt når man mener liter... Liter har ingenting med vekt å gjøre, det er et rommål.

Egenvekt måles som regel i kg/m3 eller kg/l. Det er egenvekt man mener når man snakker om at noe veier mer enn noe annet. 1kg vil alltid veie det samme som 1kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Egenvekt måles som regel i kg/m3 eller kg/l. Det er egenvekt man mener når man snakker om at noe veier mer enn noe annet. 1kg vil alltid veie det samme som 1kg.

Hm, lurer på om det kan være at ikke alle snakker slik, jeg...?! Det er ikke normal tale i min omgangskrets, i alle fall, unntatt når det kommer til "sannheten" om at "muskler veier mer enn fett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest egenvekt

Hm, lurer på om det kan være at ikke alle snakker slik, jeg...?! Det er ikke normal tale i min omgangskrets, i alle fall, unntatt når det kommer til "sannheten" om at "muskler veier mer enn fett".

ok, da, egenvekten til muskler er i all fall høyere enn egenvekten til fett. Fornøyd nå?

Du er i vert fall helt på tynn is når du påstår at muskler veier like mye som fett. Det er det samme som å si at alt veier like mye, og har ikke noe for seg i det hele tatt.

Enhver idiot vet at 1 kg veier 1 kg. Hvis det skal ha noen mening å si at noe veier mer enn noe annet må det selvfølgelig være snakk om egenvekt.

Nå begynner denne diskusjonen å bli så teit at det har ikke noe hensikt lenger. Noen nekter tydeligvis å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Siden du er en hyggelig DOL'er skal jeg legge inn et siste innlegg om saken:

Jeg påpekte med humor dette med vekt på fett og muskler, og forventet ikke den snurte reaksjonen tilbake. Og grunnen til at jeg påpekte måten å skrive på, er fordi forferdelig mange overvektige mennesker laller seg inn i akkurat den setningen der - muskler veier mer enn fett, og fortsetter å bøtte innpå usunn mat også når de har såvidt begynt å røre på seg.

Mange tykke mennesker leter etter muligheter til å slippe å forholde seg til sin egen svakhet (og nå sier jeg IKKE at trådstarter er en av dem).

Dette jeg sier her er ikke noe jeg _tror_. Jeg har vanket i overvektige miljøer i årevis, og _vet_ at det er slik for veldig mange.

Derfor ønsker jeg å være med på å avlive slike "seys", og jeg prøvde meg på en humoristisk vri her. Den tabben skal jeg selvfølgelig ikke gjøre igjen.

''Og grunnen til at jeg påpekte måten å skrive på, er fordi forferdelig mange overvektige mennesker laller seg inn i akkurat den setningen der - muskler veier mer enn fett, og fortsetter å bøtte innpå usunn mat også når de har såvidt begynt å røre på seg.

Mange tykke mennesker leter etter muligheter til å slippe å forholde seg til sin egen svakhet (og nå sier jeg IKKE at trådstarter er en av dem).''

Var det derfor du kom med den der? Det skjønte jeg ikke. Men jeg må nok skuffe deg hvis du tror at jeg er et overvektig menneske som laller meg inn i en usannhet for å kunne bøtte innpå usunn mat i stedet for å trene.

For det første trener jeg 2-3 ggr i uken (og svarte org ut fra egen erfaring), og for det andre kan du neppe kalle meg overvektig med mine 166 cm og 58 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no-gang

ok, da, egenvekten til muskler er i all fall høyere enn egenvekten til fett. Fornøyd nå?

Du er i vert fall helt på tynn is når du påstår at muskler veier like mye som fett. Det er det samme som å si at alt veier like mye, og har ikke noe for seg i det hele tatt.

Enhver idiot vet at 1 kg veier 1 kg. Hvis det skal ha noen mening å si at noe veier mer enn noe annet må det selvfølgelig være snakk om egenvekt.

Nå begynner denne diskusjonen å bli så teit at det har ikke noe hensikt lenger. Noen nekter tydeligvis å forstå.

Signeres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, lurer på om det kan være at ikke alle snakker slik, jeg...?! Det er ikke normal tale i min omgangskrets, i alle fall, unntatt når det kommer til "sannheten" om at "muskler veier mer enn fett".

Denne tråden minner meg om en i klassen fra ungdomsskolen, hun nektet plent å tro at en kilo jern veide det samme som en kilo fjær. Samme hvor mye jeg prøvde å overbevise henne om at 1 kg = 1 kg så nektet hun beinhardt! :o) Jern var tyngre enn fjær, dermed basta. Kanskje hun er med i tråden her? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Egenvekt måles som regel i kg/m3 eller kg/l. Det er egenvekt man mener når man snakker om at noe veier mer enn noe annet. 1kg vil alltid veie det samme som 1kg.

Takk for støtten! Deilig at noen andre orket å utdype mer etter at jeg trakk meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...