Gå til innhold

Magen er synlig mindre, men minker ikke i vekt


org

Anbefalte innlegg

Gjest no-gang

Denne tråden minner meg om en i klassen fra ungdomsskolen, hun nektet plent å tro at en kilo jern veide det samme som en kilo fjær. Samme hvor mye jeg prøvde å overbevise henne om at 1 kg = 1 kg så nektet hun beinhardt! :o) Jern var tyngre enn fjær, dermed basta. Kanskje hun er med i tråden her? ;o)

Hvordan kan du trekke den slutningen? Det er da INGEN her i tråden som har påstått at en kilo ikke veier en kilo.

ps. uansett hvor frustrert jeg høres ut, sitter jeg faktisk helt fredelig og smiler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    9

  • Platina

    5

  • org

    4

  • laban

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen

Denne tråden minner meg om en i klassen fra ungdomsskolen, hun nektet plent å tro at en kilo jern veide det samme som en kilo fjær. Samme hvor mye jeg prøvde å overbevise henne om at 1 kg = 1 kg så nektet hun beinhardt! :o) Jern var tyngre enn fjær, dermed basta. Kanskje hun er med i tråden her? ;o)

Det er da det er fristende å be deg slippe et kg fjær og et kg bly ned på tåa di og se om du merker forskjellen.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest egenvekt

''Og grunnen til at jeg påpekte måten å skrive på, er fordi forferdelig mange overvektige mennesker laller seg inn i akkurat den setningen der - muskler veier mer enn fett, og fortsetter å bøtte innpå usunn mat også når de har såvidt begynt å røre på seg.

Mange tykke mennesker leter etter muligheter til å slippe å forholde seg til sin egen svakhet (og nå sier jeg IKKE at trådstarter er en av dem).''

Var det derfor du kom med den der? Det skjønte jeg ikke. Men jeg må nok skuffe deg hvis du tror at jeg er et overvektig menneske som laller meg inn i en usannhet for å kunne bøtte innpå usunn mat i stedet for å trene.

For det første trener jeg 2-3 ggr i uken (og svarte org ut fra egen erfaring), og for det andre kan du neppe kalle meg overvektig med mine 166 cm og 58 kg.

Jeg trener 7-8 ganger i uka, mye styrke, men også kondisjon. Når det gjelder bmi ligger jeg faktisk på grensen til overvekt, og dum, naiv, jente som jeg er meldte jeg derfor min bekymring til legen, hvorpå han (som forøvrig er en tynn liten flis) inngående forklarer meg at muskler veier mer enn fett og at bmi er et mål som ikke kan brukes på folk som trener så mye. Jeg bør vel også før på at før jeg gikk til legen glapp denne redselen for overvekt ut av meg til en del andre også, som bare så håpløst på meg og sa at om det var noen som i alle fall ikke var overvktig var det meg. Nettopp fordi kiloene i muskler er mye mer komprimert volummessig enn musklene i fett.

Så noen trenger faktisk også å få høre at muskler veier mer enn fett (huff, nei beklager: at egenvekten til muskler er høyere enn egenvekten til fett, mener jeg selvfølgelig) Og nei, jeg sier ikke at trådstarter er i en slik situasjon heller.

Denne burde vel vel så mye vært postet rett til Ett kilo fett... og ikke til dg, men det var nå ett svar på din posting og h*n leser det kanskje uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Det er da det er fristende å be deg slippe et kg fjær og et kg bly ned på tåa di og se om du merker forskjellen.

;-)

Og forskjellen skulle være...? Eller mener du liter igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da det er fristende å be deg slippe et kg fjær og et kg bly ned på tåa di og se om du merker forskjellen.

;-)

Forskjellen vil merkes på den måten at fjær-kiloen er så svær i forhold til bly-kiloen at bare bittelitt av den vil treffe tåen. Men de er like tunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg trener 7-8 ganger i uka, mye styrke, men også kondisjon. Når det gjelder bmi ligger jeg faktisk på grensen til overvekt, og dum, naiv, jente som jeg er meldte jeg derfor min bekymring til legen, hvorpå han (som forøvrig er en tynn liten flis) inngående forklarer meg at muskler veier mer enn fett og at bmi er et mål som ikke kan brukes på folk som trener så mye. Jeg bør vel også før på at før jeg gikk til legen glapp denne redselen for overvekt ut av meg til en del andre også, som bare så håpløst på meg og sa at om det var noen som i alle fall ikke var overvktig var det meg. Nettopp fordi kiloene i muskler er mye mer komprimert volummessig enn musklene i fett.

Så noen trenger faktisk også å få høre at muskler veier mer enn fett (huff, nei beklager: at egenvekten til muskler er høyere enn egenvekten til fett, mener jeg selvfølgelig) Og nei, jeg sier ikke at trådstarter er i en slik situasjon heller.

Denne burde vel vel så mye vært postet rett til Ett kilo fett... og ikke til dg, men det var nå ett svar på din posting og h*n leser det kanskje uansett.

Dette er veldig relevant informasjon. Jeg tror at mange har det som deg, og da er det viktig å få frem at man ikke skal se seg blind på BMI. Godt at du kom til en fornuftig lege. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

''Og grunnen til at jeg påpekte måten å skrive på, er fordi forferdelig mange overvektige mennesker laller seg inn i akkurat den setningen der - muskler veier mer enn fett, og fortsetter å bøtte innpå usunn mat også når de har såvidt begynt å røre på seg.

Mange tykke mennesker leter etter muligheter til å slippe å forholde seg til sin egen svakhet (og nå sier jeg IKKE at trådstarter er en av dem).''

Var det derfor du kom med den der? Det skjønte jeg ikke. Men jeg må nok skuffe deg hvis du tror at jeg er et overvektig menneske som laller meg inn i en usannhet for å kunne bøtte innpå usunn mat i stedet for å trene.

For det første trener jeg 2-3 ggr i uken (og svarte org ut fra egen erfaring), og for det andre kan du neppe kalle meg overvektig med mine 166 cm og 58 kg.

Jeg har da aldri nevnt noe om at du er overvektig, og ikke skrev jeg noe i den retning heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest egenvekt

Forskjellen vil merkes på den måten at fjær-kiloen er så svær i forhold til bly-kiloen at bare bittelitt av den vil treffe tåen. Men de er like tunge.

Å nå, det kommer an på så mangt. Har noen av dere to (Lillemus/Ett kg her...) egentlig hatt fysikk på skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett kilo her, ett kilo der...

Å nå, det kommer an på så mangt. Har noen av dere to (Lillemus/Ett kg her...) egentlig hatt fysikk på skolen?

Jeg er veldig spent på hva du har som svar, i alle fall!

Hva er forskjellen, utenom det Lillemus sier om størrelse på det som droppes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Forskjellen vil merkes på den måten at fjær-kiloen er så svær i forhold til bly-kiloen at bare bittelitt av den vil treffe tåen. Men de er like tunge.

Lillemus, jeg vet det.

Det var matte og fysikk som var (og er) mine beste fag. Jeg blir nesten fristet til å begynne å lekse opp om forskjellen på Kg og Kp. Det første bruker man til å måle masse, det andre til å måle vekt. Det er bare på jorden de to målene blir det samme.

Ta en tur til månen, og du vil oppdage at mens du har den samme kg som på jorden, så har du vekt (kp) som er mange ganger lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, da, egenvekten til muskler er i all fall høyere enn egenvekten til fett. Fornøyd nå?

Du er i vert fall helt på tynn is når du påstår at muskler veier like mye som fett. Det er det samme som å si at alt veier like mye, og har ikke noe for seg i det hele tatt.

Enhver idiot vet at 1 kg veier 1 kg. Hvis det skal ha noen mening å si at noe veier mer enn noe annet må det selvfølgelig være snakk om egenvekt.

Nå begynner denne diskusjonen å bli så teit at det har ikke noe hensikt lenger. Noen nekter tydeligvis å forstå.

Må bare si meg enig i alt du har skrevet i denne tråden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest egenvekt

Tusen takk! Jeg er smart og lett som en fjær. Johoo!! ;o)

Nja, akkurat det kan du vel ikke si... At du er lett som _en_ fjær altså. Jeg betviler kanskj at det finnes _en_ fjær med samme masse som deg. Hehe. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, akkurat det kan du vel ikke si... At du er lett som _en_ fjær altså. Jeg betviler kanskj at det finnes _en_ fjær med samme masse som deg. Hehe. :-p

Detaljer, detaljer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...