Gå til innhold

Vondt i brystet under innpust


vegm

Anbefalte innlegg

Hei.

Har de siste månedene vært plaget mer og mer med vondt i brystet når jeg puster inn. Det kommer og går i litt perioder. Det føles ut som om det er selve brystet. Ingen andre reaksjoner fysisk som hjertet, puls, svette, etc. Det er kun veldig press mot brystkassa på innpust. Fra ca. 30-50% og oppover, men også dette varierer. Det blir enda verre hvis jeg strekker meg skikkelig opp og så slapper av igjen. Men går fint å puste inn hvis jeg bøyer overkroppen over til en av sidene. Er akkurat som om lungene kræjer i brystbena eller noe. Gjør i hvert fall vondt.

Før har jeg hørt et lite knekk midt i brystet (uten smerte) når jeg har strekt meg. Dette har vært i mange år, uten at jeg har tenkt mer på det. Vet ikke om det er noen sammenheng her. Knekker ikke så ofte lenger som før.

Noen som har en idé om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MedicNerd

Det hørtes ubehagelig ut. Kan nesten virke som om noe kommer i veien for å få fylt lungene skikkelig. Kanskje det er en brokk eller noe slikt som kommer i veien? Dette er bare en strøtanke. Gå til legen din med det du, så kan du få tatt røntgen av brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Høres akurat ut som det en i min familie gikk sykmeldt for i mange mnd. Ingen diagnoser, bare veldig ubehag ved innpust, så det gikk ut over dagliglivet hennes.

Jeg har det også iblant, men toppen et par timer i strekk. Det kan hjelpe å strekke seg godt ut, selv om det også er ubehagelig. Min personlige teori er at det er en slags muskelkrampe mellom ribbeina som er smertefullt når disse musklene strekkes ved innpust. Men vet ikke om det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MedicNerd

Høres akurat ut som det en i min familie gikk sykmeldt for i mange mnd. Ingen diagnoser, bare veldig ubehag ved innpust, så det gikk ut over dagliglivet hennes.

Jeg har det også iblant, men toppen et par timer i strekk. Det kan hjelpe å strekke seg godt ut, selv om det også er ubehagelig. Min personlige teori er at det er en slags muskelkrampe mellom ribbeina som er smertefullt når disse musklene strekkes ved innpust. Men vet ikke om det stemmer.

Når jeg leser innlegget ditt, tenker jeg det kanskje kunne være verdt forsøket å rådføre seg med en kiropraktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Når jeg leser innlegget ditt, tenker jeg det kanskje kunne være verdt forsøket å rådføre seg med en kiropraktor.

Jeg heller mer mot osteopat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har du ikke strekt en muskel eller eventuelt hostet på deg et lite "sting?" Det har skjedd meg flere ganger, og det kan føles veldig ubehagelig fordi man tror det er noe galt med en. Hvis det er muskulært hjelper det ikke å snu seg til sidene, evt sjekke når det er vondest. Prøv å slapp av noen uker, ikke tenk nå mer på det, så er jeg sikker på at det vil gå over. Hvis du ikke ser noen bedring innen ett par uker, eller at det har forverret seg, synes jeg du burde kontakte fastlegen din og evt få henvisning til røntgen thorax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...