Gå til innhold

NAV og tannlegebehandling


Gjest Tannløstrollet...

Anbefalte innlegg

Gjest Tannløstrollet...

Tok noen telefoner over grensa til Sverige i dag, til tannleger som praktiserer nært Norge.

Det min norske tannlege skal ha ca 15 laken for (bare broen, ikke noen ekstraarbeider på resten av tenna som også må fikses), tar den svenske ca 11 for. Trekker man fra kursen i tillegg blir det en hyggeligere pris enn jeg egentlig trodde.

Da gjelder det bare å få elget seg innpå noen venninner med bolig nært Harryland, før kjeftamentet får EU-standard! :-)

Når det gjelder implant eller bro, så jobber den tannlegen jeg har valgt sammen med en kjevekirurg, og dermed er jeg ganske sikker på at vi finner den riktige løsningen for mittt skravlesenter.

Takk for svar alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    10

  • zellica

    10

  • Mary Poppins

    3

  • hidi, the scorpion

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Niccola

Tok noen telefoner over grensa til Sverige i dag, til tannleger som praktiserer nært Norge.

Det min norske tannlege skal ha ca 15 laken for (bare broen, ikke noen ekstraarbeider på resten av tenna som også må fikses), tar den svenske ca 11 for. Trekker man fra kursen i tillegg blir det en hyggeligere pris enn jeg egentlig trodde.

Da gjelder det bare å få elget seg innpå noen venninner med bolig nært Harryland, før kjeftamentet får EU-standard! :-)

Når det gjelder implant eller bro, så jobber den tannlegen jeg har valgt sammen med en kjevekirurg, og dermed er jeg ganske sikker på at vi finner den riktige løsningen for mittt skravlesenter.

Takk for svar alle sammen!

Du har helt slått fra deg muligheten for å få det dekket forstår jeg. Ville kanskje blitt vanskelig det, ja.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sosialstønad?

Jeg har ikke bro selv, så jeg refererer bare til hva min bekjent sa, og det var at tennene på broen ikke går opp i tannkjøttet, slik at det kan komme inn matrester på oversiden. Så hun måtte pusse over broen hver dag med slik liten kost som de med tannkjøttbetennelse bruker.

Jeg gogglet litt på bro, og der fikk jeg fram noen bilder som viser hva hun snakket om. Der det mangler tann, ligger kronen bare inntil tannkjøttet, og ikke nedi.

De andre tennene er sementert på samme måte som kroner.

http://www.baktus.no/hjelpedeg_details.asp?ptitle=Bro&pid=44&parentcatid=3

''Jeg har ikke bro selv, så jeg refererer bare til hva min bekjent sa, og det var at tennene på broen ikke går opp i tannkjøttet, slik at det kan komme inn matrester på oversiden. Så hun måtte pusse over broen hver dag med slik liten kost som de med tannkjøttbetennelse bruker. ''

Det må jeg også med begge mine implantattenner på stift. Det er jo ikke noe enklere å renholde tenner på stift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannløstrollet...

Du har helt slått fra deg muligheten for å få det dekket forstår jeg. Ville kanskje blitt vanskelig det, ja.

Lykke til :-)

Ja, jeg greier ikke å finne noe på NAV sine sider som kan hjelpe meg så lenge jeg ikke kan finne legejournalene mine som forteller noe om medisinbruk i barndommen.

Vi får knipe inn på det som er mulig å knipe inn på, og selge noe av det vi eier (har endel arvesølv som burde være mulig å få litt for). Vi overlever nok, og kanskje vi får noe ut av denne perioden også?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ulykkeligjente

Men kan du bruke tanntråd mellom tennene på broen? De tennene sitter jo sammen.

nei, de sitter ikke sammen noe sted...

å hvorfor det kalles empress bro, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...