Gå til innhold

Ti-åringen vil ikke vaksineres


Gjest vetlevoksen

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

''Ingen, utenom risikogruppen, har dødd.''

Selv om dette hadde vært korrekt, betyr det at et liv fra en av risikogruppene er mindre verdt å beskytte?

Nei, det viser hvor man må beskytte først neste gang! Staten har hele tiden visst hvem som er sårbare! Vaksinering av disse kom alt for sent i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 422
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    75

  • PieLill

    49

  • Colette

    34

  • tzatziki1365380058

    26

Sier de!

Stoler ikke på myndighetene en plass....

Det gjør vel for så vidt ikke jeg heller - 100%. Men jeg tviler på at de tør å komme med direkte feilinformasjon når det er under 20 som er døde, så langt. Det er jo tross alt familier bak dødsfallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du kan da ikke slenge ut av deg en påstand på den måten for så å bare si at det tror du ikke noe på når noen hoster opp en kilde som motsier deg?

Hvem skal man stole på? Norske helsemyndigheter eller hidi, the scorpion?

Velg selv;)

Risikogrupper bør høre på legen sin. Muligens også de i nærheten av risikogrupper, bør vaksineres.

Ellers, ærlig talt, forrige influensa tok 1000 liv, vi hørte ikke mye om dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det gjør vel for så vidt ikke jeg heller - 100%. Men jeg tviler på at de tør å komme med direkte feilinformasjon når det er under 20 som er døde, så langt. Det er jo tross alt familier bak dødsfallene.

Forrige influensa så døde 1000! Ingen aviser skrev om dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg selv;)

Risikogrupper bør høre på legen sin. Muligens også de i nærheten av risikogrupper, bør vaksineres.

Ellers, ærlig talt, forrige influensa tok 1000 liv, vi hørte ikke mye om dem!

''Risikogrupper bør høre på legen sin. Muligens også de i nærheten av risikogrupper, bør vaksineres.

''

Og hva med alle andre som også omgås mange mennesker hver eneste dag? Et poeng med den vaksineringen er jo solidaritetsprinsippet. Foruten det faktum at to helt friske mennesker hittil har strøket med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stor klasse

" Han mener at det ikke er noe farlig om han skulle få den influensaen."

Enig med ham.

Forresten, i en ungdomsskoleklasse her jeg bor, var halvparten av elevene syke i 2 dager, etter vaksinasjonsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velg selv;)

Risikogrupper bør høre på legen sin. Muligens også de i nærheten av risikogrupper, bør vaksineres.

Ellers, ærlig talt, forrige influensa tok 1000 liv, vi hørte ikke mye om dem!

''Ellers, ærlig talt, forrige influensa tok 1000 liv, vi hørte ikke mye om dem!''

Det er stor forskjell på om døden rammer gamle mennesker, som bare dør litt tidligere enn de ellers ville ha gjort pga influensa, og at unge, friske mennesker dør. Og der ligger forskjellen på denne influensaen og "vanlige" influensaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Risikogrupper bør høre på legen sin. Muligens også de i nærheten av risikogrupper, bør vaksineres.

''

Og hva med alle andre som også omgås mange mennesker hver eneste dag? Et poeng med den vaksineringen er jo solidaritetsprinsippet. Foruten det faktum at to helt friske mennesker hittil har strøket med.

Det vet man ikke helt sikkert.

Jeg synes hele greia er overdimensjonert, og klarer ikke å forholde meg til "epedemien"...

Beklager, men klarer ikke å ta dette alvorlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ellers, ærlig talt, forrige influensa tok 1000 liv, vi hørte ikke mye om dem!''

Det er stor forskjell på om døden rammer gamle mennesker, som bare dør litt tidligere enn de ellers ville ha gjort pga influensa, og at unge, friske mennesker dør. Og der ligger forskjellen på denne influensaen og "vanlige" influensaer.

''at unge, friske mennesker dør''

Er det så mange unge friske som har dødd da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Ellers, ærlig talt, forrige influensa tok 1000 liv, vi hørte ikke mye om dem!''

Det er stor forskjell på om døden rammer gamle mennesker, som bare dør litt tidligere enn de ellers ville ha gjort pga influensa, og at unge, friske mennesker dør. Og der ligger forskjellen på denne influensaen og "vanlige" influensaer.

Sier du. Kan du si hvor gamle de var som døde i forrige influensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stor klasse

''Risikogrupper bør høre på legen sin. Muligens også de i nærheten av risikogrupper, bør vaksineres.

''

Og hva med alle andre som også omgås mange mennesker hver eneste dag? Et poeng med den vaksineringen er jo solidaritetsprinsippet. Foruten det faktum at to helt friske mennesker hittil har strøket med.

To av 600 000? eller noe i den dur? Fakta er at det er mikroskopiske sjanser for å stryke med av dette.

Jeg vil heller bli vaksinert mot bilulykker ;)

Ikke faen om våre barn skal vaksineres. Hva er poenget, når det tar et par uker før det virker. Det er halvdoser de kjører ut nå, og det er too little, and too late.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''at unge, friske mennesker dør''

Er det så mange unge friske som har dødd da?

De aller fleste som har dødd i Norge er da ganske unge mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg bare forholder meg til de opplysningene som har kommet fra FHI.

Forhold deg heller til CS!

Common sense eller sunn fornuft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du. Kan du si hvor gamle de var som døde i forrige influensa?

Leser du ikke aviser, menneske? Stoler du mer på deg selv og din egen oppfatning/tro enn på helsemyndighetene? Mediene skriver det de får vite fra helsemyndighetene.

Hvorfor i huleste stoler du ikke på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold deg heller til CS!

Common sense eller sunn fornuft!

Og du bestemmer hva som er "sunn fornuft"? Du, av alle - burde vite at "hovmod står for fall".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...