Gå til innhold

Ti-åringen vil ikke vaksineres


Gjest vetlevoksen

Anbefalte innlegg

På Youtube så har denne kloke spanske kvinnen skapt oppstandelse blant legemiddelindustrien .

Hun oppfordrer alle om å ikke ta vaksinen og at hun har beviser for hvorfor man bør la være. Hun har utdannelsen sin i orden selv om hun er nonne i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 422
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    75

  • PieLill

    49

  • Colette

    34

  • tzatziki1365380058

    26

Har ikke inntrykk av at dette har vært hverken friske eller unge personer (hvis du mener folk under 20).

20 og 30 år. Man er vel ung litt lenger enn til man er 20 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan man. Vitenskapen har bevist at vanlig sunn fornuft er bedre.

Og hva er da "sunn fornuft"? Hvis det ikke er din evne til å vurdere en situasjon ut i fra de kunnskapene/erfaringene du har tilegnet deg gjennom livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan man. Vitenskapen har bevist at vanlig sunn fornuft er bedre.

Jeg er enig med deg i at sunn fornuft i mange tilfeller er det aller beste, men man kan ikke benytte seg av sunn fornuft uten at man har tilegnet seg kunnskaper om hva som er fornuftig og ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle medisiner har bivirkninger - uten tvil. Alvorlige for et fåtall og minde alvorlige for de fleste. Jeg er mest bekymret for langtidsbivirkningene av en vaksine.

Den perfekte løsningen finnes nok dessverre ikke :-)

''Den perfekte løsningen finnes nok dessverre ikke :-)''

Det gjør den nok ikke, men normalt, friske mennesker trenger verken vaksinen eller tamiflu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Risikogrupper bør høre på legen sin. Muligens også de i nærheten av risikogrupper, bør vaksineres.

''

Og hva med alle andre som også omgås mange mennesker hver eneste dag? Et poeng med den vaksineringen er jo solidaritetsprinsippet. Foruten det faktum at to helt friske mennesker hittil har strøket med.

1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Og hva er da "sunn fornuft"? Hvis det ikke er din evne til å vurdere en situasjon ut i fra de kunnskapene/erfaringene du har tilegnet deg gjennom livet?

Nettopp det!

Erfaringene leder til common sense;) Og hva du anser som common sense, så handler du deretter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke vise til litt fakta til ham da - 1 har dødd av vaksinen (hvor forresten, ikke i Norge?) - mens mange flere (riktignok i risikogrupper) har dødd av selve sykdommen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den bestemte mening at det er foreldrene som avgjør om barna deres skal vaksineres. Dette er ikke noe en 10-åring skal avgjøre.

Det er klart en skal høre på hans mening, men til syvende og sist er det de voksne som bestemmer.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg er enig med deg i at sunn fornuft i mange tilfeller er det aller beste, men man kan ikke benytte seg av sunn fornuft uten at man har tilegnet seg kunnskaper om hva som er fornuftig og ikke....

Sunn fornuft baserer seg på tidligere hendelser, som man omredigerer til å handle om nåtid.

Ikke alle har denne "gaven", men de som har den bør bruke den;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunn fornuft baserer seg på tidligere hendelser, som man omredigerer til å handle om nåtid.

Ikke alle har denne "gaven", men de som har den bør bruke den;)

''Sunn fornuft baserer seg på tidligere hendelser, som man omredigerer til å handle om nåtid.''

Ja, man tilegner seg kunnskap!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg sikkert om hukommelsen var like god som common sense;)

Vi lærte det i filosofitimene!

Hvilke filosofitimer?

Jeg tillater meg å tvile på at du husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Sunn fornuft baserer seg på tidligere hendelser, som man omredigerer til å handle om nåtid.''

Ja, man tilegner seg kunnskap!!!

Ja, men kunnskapen trenger ikke være nåtid, det er en samlet betegnelse på alt vi vet;)

Og alle vet vi noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...