Gå til innhold

Mamma som er lei seg


Gjest Mamma som er lei seg

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma som er lei seg

I går var vi på besøk hos svigermor. Hun serverte en fisk på halvannen kg og åtte kokte poteter til seks personer + barna. Barna mine liker ikke fisk, så jeg sa de kunne ta en potet i stedet. Når potetfatet kom til dem, var det tomt.

Siden svigermor er på slankekur hadde hun ikke brød eller kaker eller noe. Bare salat i kjøleskapet. Barna fikk ikke noe å spise.

Jeg spurte samboer om han kunne dra ned på butikken å kjøpe noe til barna. Han sa nei. Jeg er ikke kjent på det stedet vi var, så jeg hadde ingen mulighet til å finne en butikk.

Jeg lovet barna McDonalds på vei hjem. Vi ble liggende etter brøytebilen i fire mil og tiden gikk. Barna smågråt fordi de var så sultne. Samboer ba dem ti stille, ellers så kjørte han rett hjem. (to ekstra timer å kjøre).

Så begynte han å mase om at McDonalds ble dyrt når barna ville ha så mye mat. Jeg eksloderte og sa jeg skulle betale om så var 4000 kroner for mat til barna, bare de fikk spise. Jeg har penger selv. Så ba jeg han ti stille for jeg var sliten.

Når vi kom til McDonalds så spiste barna hver sin voksenperson av burgere og chips og ville ha enda en liten burger. Jeg kjøpte det til dem. De veier nitten kg hver, så hvor de fikk plass til maten aner jeg ikke. Men etter 11 timer uten mat....

Samboer spiste to burgere og chips selv og jeg spiste en burger og chips.

På resten av veien hjem sovnet barna og glemte å sette korken på en flaske saft, så det rant to-tre dl saft i baksetet på en ni år gammel bil.

Når vi kom hjem oppdaget samboer dette og ble møkkasur.

Jeg overførte nå 3500 kroner til han for rens av baksetet. Det er det jeg betalte for rens av hele min bil. Så det burde være nok penger.

Jeg sovnet til slutt i natt og drømte barna mine sulte i hjel. Våknet dyvåt av svette og med en j. hodepine.

Lovet barna å pynte til jul i dag, men er så utslitt etter syv timers kjøring i går at jeg ikke orker noe.

Har lagd en pizza som snart er ferdig. Da er det to timer siden barna spiste et par brødskiver. I dag skal de ikke oppleve sult.

Måtte bare få det ut.

PS: Samboer sover og har gitt beskjed om at han ikke orker henge opp julestjenrner i dag. Så jeg ringer min far i morgen og spør om han kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    44

  • morsan

    42

  • AAA

    21

  • frosken

    16

Mest aktive i denne tråden

Huff, skjønner at dette var en utrivelig opplevelse.Han samboeren din virker særdeles usympatisk. Er det slik at han er stefar, ref bruken av "mine barn" sitedenfor "våre barn"?

Og tankeløst av de voksne som var tilstede under middagen ikke avsto fra en halv potet hver for at dine barn skulle fått i seg litt mat der de var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mannen der burde du sparke ut gjennom døren!!! Ikke bare for din egen del, men for barna sin også.

Tenkte det samme selv, men ville unngå det klassiske dol-svaret "dump han"! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Tenkte det samme selv, men ville unngå det klassiske dol-svaret "dump han"! ;-)

En mann som ikke skjønner at barna må ha mat, bør dumpes :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En mamma som er lei seg

Huff, skjønner at dette var en utrivelig opplevelse.Han samboeren din virker særdeles usympatisk. Er det slik at han er stefar, ref bruken av "mine barn" sitedenfor "våre barn"?

Og tankeløst av de voksne som var tilstede under middagen ikke avsto fra en halv potet hver for at dine barn skulle fått i seg litt mat der de var.

Det er ikke felles barn. Det er mine barn. Og neste gang vi drar så langt skal jeg ha med matpakke + at jeg kjøper med pølser og lomper til barna så de kan ha til middag. Og vi tar toget. Jeg betaler ikke så mye penger igjen for at barna er uheldige å søler.

Selv spiser han pølse med ketchup på i bilen. Barna får pølse i lompe...uten ketchup fordi han er redd de skal søle. Hvis de vil ha på ketchup må de stå på utsiden av bilen å spise.

Men jeg reiser ikke den lange veien igjen før vinteren er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er minst like forbauset over de voksne i det middagsselskapet som gaflet i seg maten mens ungene ikke fikk noe.

I de fleste familier ville en vel prioritert at barna fikk mat i hvertfall.

-og mannen din oppførte seg som en dust han også. Har han trøbbel med å se/forstå andres behov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvordan noen kan be så mange til middag med så lite mat.

Eller bare dumpet dere innom på besøk uten å si ifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at min mor eller svigermor ikke har tatt hensyn til hva barna liker og ikke. Serveres det noe de ikke liker er det ALLTID noe ekstra til de. (trodde alle besteforeldre ville at barnebana skulle trives hos bestemor og bastefar jeg ..)

Ellers høres det ut som om samboeren din bor på en helt annen planet enn deg og barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke felles barn. Det er mine barn. Og neste gang vi drar så langt skal jeg ha med matpakke + at jeg kjøper med pølser og lomper til barna så de kan ha til middag. Og vi tar toget. Jeg betaler ikke så mye penger igjen for at barna er uheldige å søler.

Selv spiser han pølse med ketchup på i bilen. Barna får pølse i lompe...uten ketchup fordi han er redd de skal søle. Hvis de vil ha på ketchup må de stå på utsiden av bilen å spise.

Men jeg reiser ikke den lange veien igjen før vinteren er over.

Men du vil dele livet med denne mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet! Kvitt deg nå med denne karen da!!

Håper han gjør noe godt for barna dine, man velger ikke bare sin livsledsager når denne har barn fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En mamma som er lei seg

Jeg skjønner ikke helt hvordan noen kan be så mange til middag med så lite mat.

Eller bare dumpet dere innom på besøk uten å si ifra?

Nei, vi var invitert. En mnd siden dagen i går ble avtalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er minst like forbauset over de voksne i det middagsselskapet som gaflet i seg maten mens ungene ikke fikk noe.

I de fleste familier ville en vel prioritert at barna fikk mat i hvertfall.

-og mannen din oppførte seg som en dust han også. Har han trøbbel med å se/forstå andres behov?

''Jeg er minst like forbauset over de voksne i det middagsselskapet som gaflet i seg maten mens ungene ikke fikk noe.

''

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi var invitert. En mnd siden dagen i går ble avtalt.

Da tror jeg ikke jeg hadde giddet å dra dit igjen ellers så hadde jeg demonstrert neste gang med å ta med fullt ferdig middag til alle sammen + kake eller vafler til kaffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Huff, skjønner at dette var en utrivelig opplevelse.Han samboeren din virker særdeles usympatisk. Er det slik at han er stefar, ref bruken av "mine barn" sitedenfor "våre barn"?

Og tankeløst av de voksne som var tilstede under middagen ikke avsto fra en halv potet hver for at dine barn skulle fått i seg litt mat der de var.

Men er en unge sulten klarer han/hun å få i seg litt fisk og salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Jeg sovnet til slutt i natt og drømte barna mine sulte i hjel''

Det var da voldsomt. Barna sulter ikke ihjel etter noen timer uten mat.

Utrivelig kjæreste, men jeg synes du gjør deg litt for mye til offer her.

Hvis ungene var så sultne som du sier, kunne du bare tatt bilen og dratt ut for å kjøpe noe. Selv om du ikke var kjent der, hadde du sikkert funnet en butikk ved å spørre deg frem.

Jeg er nesten litt fristet til å si:- Tenk på de fattige barna i Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...