Gå til innhold

Mamma som er lei seg


Gjest Mamma som er lei seg

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

''Jeg sovnet til slutt i natt og drømte barna mine sulte i hjel''

Det var da voldsomt. Barna sulter ikke ihjel etter noen timer uten mat.

Utrivelig kjæreste, men jeg synes du gjør deg litt for mye til offer her.

Hvis ungene var så sultne som du sier, kunne du bare tatt bilen og dratt ut for å kjøpe noe. Selv om du ikke var kjent der, hadde du sikkert funnet en butikk ved å spørre deg frem.

Jeg er nesten litt fristet til å si:- Tenk på de fattige barna i Afrika.

Jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    44

  • morsan

    42

  • AAA

    21

  • frosken

    16

Mest aktive i denne tråden

Men er en unge sulten klarer han/hun å få i seg litt fisk og salat.

Ja, men på besøk hos en stebestemor som tydeligvis både bor langt unna, og som barna derfor neppe kjenner så veldig godt, og som i tillegg ikke tenker på gjester i alle aldre (lite mat til de voksne også osv), er ikke rette forum for "nå skal vi lære oss å spise fisk, dere",

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan neppe tenke meg at din svigermor hadde bestemt at det ikke skulle være mat nok til alle. At barna ikke liker det hun serverer er noe helt annet.

Jeg har på følelsen at jeg er enig med din samboer og hans mor at barna er bortskjemte. Når de ikke ville spise fisk så kunne de være sultne. Det aner meg også at din samboer følte hele situasjonen pinlig og var derfor irritert på veien hjem.

Når man har begynt å krangle kan saftsøling bli et problem. Det skader ikke barna dine at de ikke får lov til å spise pølse med ketchup i bilen uansett hva han gjør. Mine barn vokste opp med det uten noen synlige skader.

Er du sikker på at du vil være samboer med denne mannen? Dere er sannsynligvis ikke enige om at du alene skal styre oppdragelsen. Da får du velge, involvere han eller dump han.

Og til de som er overrasket over at barna ikke får noe å spise. Jeg tror ikke at jeg hadde funnet frem noe annet hvis barna var uhøflige da de sa nei til fisk. Det står det ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er ikke felles barn. Det er mine barn. Og neste gang vi drar så langt skal jeg ha med matpakke + at jeg kjøper med pølser og lomper til barna så de kan ha til middag. Og vi tar toget. Jeg betaler ikke så mye penger igjen for at barna er uheldige å søler.

Selv spiser han pølse med ketchup på i bilen. Barna får pølse i lompe...uten ketchup fordi han er redd de skal søle. Hvis de vil ha på ketchup må de stå på utsiden av bilen å spise.

Men jeg reiser ikke den lange veien igjen før vinteren er over.

''Men jeg reiser ikke den lange veien igjen før vinteren er over.''

Ut fra hva du forteller her forundrer meg om du overhodet reiser dit igjen. Og da ikke først og fremst på grunn av svigermor ;P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan neppe tenke meg at din svigermor hadde bestemt at det ikke skulle være mat nok til alle. At barna ikke liker det hun serverer er noe helt annet.

Jeg har på følelsen at jeg er enig med din samboer og hans mor at barna er bortskjemte. Når de ikke ville spise fisk så kunne de være sultne. Det aner meg også at din samboer følte hele situasjonen pinlig og var derfor irritert på veien hjem.

Når man har begynt å krangle kan saftsøling bli et problem. Det skader ikke barna dine at de ikke får lov til å spise pølse med ketchup i bilen uansett hva han gjør. Mine barn vokste opp med det uten noen synlige skader.

Er du sikker på at du vil være samboer med denne mannen? Dere er sannsynligvis ikke enige om at du alene skal styre oppdragelsen. Da får du velge, involvere han eller dump han.

Og til de som er overrasket over at barna ikke får noe å spise. Jeg tror ikke at jeg hadde funnet frem noe annet hvis barna var uhøflige da de sa nei til fisk. Det står det ingenting om.

Men det var jo ikke poteter til alle engang?! Man må jo beregne mer enn en enslig potet pr. pers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg kan neppe tenke meg at din svigermor hadde bestemt at det ikke skulle være mat nok til alle. At barna ikke liker det hun serverer er noe helt annet.

Jeg har på følelsen at jeg er enig med din samboer og hans mor at barna er bortskjemte. Når de ikke ville spise fisk så kunne de være sultne. Det aner meg også at din samboer følte hele situasjonen pinlig og var derfor irritert på veien hjem.

Når man har begynt å krangle kan saftsøling bli et problem. Det skader ikke barna dine at de ikke får lov til å spise pølse med ketchup i bilen uansett hva han gjør. Mine barn vokste opp med det uten noen synlige skader.

Er du sikker på at du vil være samboer med denne mannen? Dere er sannsynligvis ikke enige om at du alene skal styre oppdragelsen. Da får du velge, involvere han eller dump han.

Og til de som er overrasket over at barna ikke får noe å spise. Jeg tror ikke at jeg hadde funnet frem noe annet hvis barna var uhøflige da de sa nei til fisk. Det står det ingenting om.

''Jeg kan neppe tenke meg at din svigermor hadde bestemt at det ikke skulle være mat nok til alle.''

Det var totalt åtte poteter - det serverer man da ikke til åtte personer (seks voksne + barna, etter hva jeg forstod). Det går mye poteter til fisk - gjerne mer enn til kjøtt. Som hun sa, var det tomt for poteter før fatet kom til barna.

Hun hadde kanskje ikke tenkt på at det skulle bli tomt, men det var i så fall usedvanlig tankeløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg kan neppe tenke meg at din svigermor hadde bestemt at det ikke skulle være mat nok til alle.''

Det var totalt åtte poteter - det serverer man da ikke til åtte personer (seks voksne + barna, etter hva jeg forstod). Det går mye poteter til fisk - gjerne mer enn til kjøtt. Som hun sa, var det tomt for poteter før fatet kom til barna.

Hun hadde kanskje ikke tenkt på at det skulle bli tomt, men det var i så fall usedvanlig tankeløst.

'Hun hadde kanskje ikke tenkt på at det skulle bli tomt, men det var i så fall usedvanlig tankeløst.''

Enig.

Hadde dette vært hos en meget ung dame, ville jeg lettere latt tvilen komme tiltalte til gode og ført det på konto for uerfarenhet mht å planlegge og beregne mat til mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kan neppe tenke meg at din svigermor hadde bestemt at det ikke skulle være mat nok til alle.''

Det var totalt åtte poteter - det serverer man da ikke til åtte personer (seks voksne + barna, etter hva jeg forstod). Det går mye poteter til fisk - gjerne mer enn til kjøtt. Som hun sa, var det tomt for poteter før fatet kom til barna.

Hun hadde kanskje ikke tenkt på at det skulle bli tomt, men det var i så fall usedvanlig tankeløst.

Jeg er enig i at dette virker usedvanlig tankesløst, men jeg har problemer med å tro at denne samboeren og hans mor har tatt seg sammen om å la barna sulte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo ikke poteter til alle engang?! Man må jo beregne mer enn en enslig potet pr. pers!

Det er noe som ikke stemmer her. Jeg som mamma hadde nok gitt barna mine poteter i hvert fall og da høres det ut som sambo og hans foreldre spiste opp hele maten.

Nei vanligvis har man nok mat til alle, men vanligvis spiser også gjestene maten som blir servert hvis det ikke er noen religiøse grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som ikke stemmer her. Jeg som mamma hadde nok gitt barna mine poteter i hvert fall og da høres det ut som sambo og hans foreldre spiste opp hele maten.

Nei vanligvis har man nok mat til alle, men vanligvis spiser også gjestene maten som blir servert hvis det ikke er noen religiøse grunner.

Helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma som er lei seg

Det er noe som ikke stemmer her. Jeg som mamma hadde nok gitt barna mine poteter i hvert fall og da høres det ut som sambo og hans foreldre spiste opp hele maten.

Nei vanligvis har man nok mat til alle, men vanligvis spiser også gjestene maten som blir servert hvis det ikke er noen religiøse grunner.

Svigermor spiste sist gang hun var her selv ikke maten som ble servert for hun gikk på diett og kunne kun spise kyllingfilet.

Så jeg reiste til butikken og kjøpte det til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor spiste sist gang hun var her selv ikke maten som ble servert for hun gikk på diett og kunne kun spise kyllingfilet.

Så jeg reiste til butikken og kjøpte det til henne.

Ingen spiser kun kyllingfilet på diett, men at hun ikke kunne spise hva som helst er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mamma som er lei seg

Ingen spiser kun kyllingfilet på diett, men at hun ikke kunne spise hva som helst er noe annet.

Hun kunne jo fått lov å gå sulten, sånn som barna mine måtte. Hadde jeg da vært en høflig vertinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg sovnet til slutt i natt og drømte barna mine sulte i hjel''

Det var da voldsomt. Barna sulter ikke ihjel etter noen timer uten mat.

Utrivelig kjæreste, men jeg synes du gjør deg litt for mye til offer her.

Hvis ungene var så sultne som du sier, kunne du bare tatt bilen og dratt ut for å kjøpe noe. Selv om du ikke var kjent der, hadde du sikkert funnet en butikk ved å spørre deg frem.

Jeg er nesten litt fristet til å si:- Tenk på de fattige barna i Afrika.

Jeg er så enig. Dette var voldsomt til utbrodering om en merkelig samboer og en tankeløs svigermor. Men kjære deg, hvorfor reiste du ikke på en bensinstasjon og kjøpte en burger til dem da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma som er lei seg

Jeg er så enig. Dette var voldsomt til utbrodering om en merkelig samboer og en tankeløs svigermor. Men kjære deg, hvorfor reiste du ikke på en bensinstasjon og kjøpte en burger til dem da??

Fordi jeg A: Ikke får lov å kjøre samboers bil. B: Fordi jeg overhodet ikke er kjent så jeg visste ikke hvor jeg skulle gått og. C: Fordi jeg ikke tenkte så langt at jeg kunne bestilt en taxi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er enig i at dette virker usedvanlig tankesløst, men jeg har problemer med å tro at denne samboeren og hans mor har tatt seg sammen om å la barna sulte.

''har tatt seg sammen om å la barna sulte.''

Her skjønte jeg ikke hva du mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gir meg over ...

Oi ... syns alle dere tre voksne høres veldig speseille ut jeg ....

du er på besøk hos svigermor, og så er du ikke kjent i området, sjeldent du er der ?

forferdelig bortskjemt samboer ?

8 poteter til så mange voksne ..... selv om hun er på slankekur så fatter jeg ikke regnestykket .....

overfører penger til rens av bil fordi at det er grisa litt saft !!!????

kjære jeremias for en familie ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''har tatt seg sammen om å la barna sulte.''

Her skjønte jeg ikke hva du mente.

Antar hun mente at de har gjort det med vilje? Gått inn for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ingen spiser kun kyllingfilet på diett, men at hun ikke kunne spise hva som helst er noe annet.

''Ingen spiser kun kyllingfilet på diett, men at hun ikke kunne spise hva som helst er noe annet.''

Er man bedt bort på middag, og er på en sær diett, får man jo infomere vertsskapet på forhånd om hva man kan spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...