Gå til innhold

Mamma som er lei seg


Gjest Mamma som er lei seg

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Antar hun mente at de har gjort det med vilje? Gått inn for det?

Ah, du har vel rett i det, men for meg er det å ta seg sammen noe ganske annet :-).

Som jeg sa mente jeg at det var tankeløst, ikke at det var planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    44

  • morsan

    42

  • AAA

    21

  • frosken

    16

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mamma som er lei seg

Oi ... syns alle dere tre voksne høres veldig speseille ut jeg ....

du er på besøk hos svigermor, og så er du ikke kjent i området, sjeldent du er der ?

forferdelig bortskjemt samboer ?

8 poteter til så mange voksne ..... selv om hun er på slankekur så fatter jeg ikke regnestykket .....

overfører penger til rens av bil fordi at det er grisa litt saft !!!????

kjære jeremias for en familie ......

Jeg har vært der to ganger. Hun flyttet i sommer. Til en ny by jeg aldri har vært i før.

Samboer kjører på GPS for å finne fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mamma som er lei seg

''Ingen spiser kun kyllingfilet på diett, men at hun ikke kunne spise hva som helst er noe annet.''

Er man bedt bort på middag, og er på en sær diett, får man jo infomere vertsskapet på forhånd om hva man kan spise.

Ja, så svigermor skal få middag hun liker, men hun skal kunne gi pokker i hva barna mine liker? Er det det du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan neppe tenke meg at din svigermor hadde bestemt at det ikke skulle være mat nok til alle. At barna ikke liker det hun serverer er noe helt annet.

Jeg har på følelsen at jeg er enig med din samboer og hans mor at barna er bortskjemte. Når de ikke ville spise fisk så kunne de være sultne. Det aner meg også at din samboer følte hele situasjonen pinlig og var derfor irritert på veien hjem.

Når man har begynt å krangle kan saftsøling bli et problem. Det skader ikke barna dine at de ikke får lov til å spise pølse med ketchup i bilen uansett hva han gjør. Mine barn vokste opp med det uten noen synlige skader.

Er du sikker på at du vil være samboer med denne mannen? Dere er sannsynligvis ikke enige om at du alene skal styre oppdragelsen. Da får du velge, involvere han eller dump han.

Og til de som er overrasket over at barna ikke får noe å spise. Jeg tror ikke at jeg hadde funnet frem noe annet hvis barna var uhøflige da de sa nei til fisk. Det står det ingenting om.

Mener du virkelig at når barna ikke ville spise fisk, så fikk det bli deres problem? Hadde det vært nok tilbehør de kunne spise, så er jeg enig, men fisk uten noe til er da ikke "mat"?? Jeg elsker fisk, men hadde ikke orka å spise fisk uten tilbehør!

Nei, den svigermora der virka ikke helt god. Kanskje ikke så rart sønnen har blitt som han har blitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg sovnet til slutt i natt og drømte barna mine sulte i hjel''

Det var da voldsomt. Barna sulter ikke ihjel etter noen timer uten mat.

Utrivelig kjæreste, men jeg synes du gjør deg litt for mye til offer her.

Hvis ungene var så sultne som du sier, kunne du bare tatt bilen og dratt ut for å kjøpe noe. Selv om du ikke var kjent der, hadde du sikkert funnet en butikk ved å spørre deg frem.

Jeg er nesten litt fristet til å si:- Tenk på de fattige barna i Afrika.

Samtidig er du vel enig i at trådstarter har god grunn til å bli deppa av svigermors og hennes sønns oppførsel? Jeg hadde blitt dritforbanna om min mann hadde oppført seg slik! Jeg tror jeg hadde følt at jeg ikke kunne stole på at han ville tatt vare på barna våre uten meg....

Mine unger kan ikke gå så mange timer uten mat. De hadde overlevd, men de to yngste ville fått skjelvinger og sannsynligvis spydd begge to.... Den eldste hadde tålt det. Ville nok bare blitt slapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er en unge sulten klarer han/hun å få i seg litt fisk og salat.

Haha, da kjenner du ikke den ene ungen min ;)

Hun hadde trolig daua før hun hadde spist fisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du virkelig at når barna ikke ville spise fisk, så fikk det bli deres problem? Hadde det vært nok tilbehør de kunne spise, så er jeg enig, men fisk uten noe til er da ikke "mat"?? Jeg elsker fisk, men hadde ikke orka å spise fisk uten tilbehør!

Nei, den svigermora der virka ikke helt god. Kanskje ikke så rart sønnen har blitt som han har blitt...

...og så er vel fisk såpass lite populært blant barn flest (mine liker det, altså, men synes det virker som et unntak) at jeg ikke ville servert bare det til gjestende barn. I alle fall ikke hvis jeg hadde lyst til å være normalt høflig/hyggelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ja, så svigermor skal få middag hun liker, men hun skal kunne gi pokker i hva barna mine liker? Er det det du mener?

Jeg hadde ikke kjøpt/laget noe annet etter at gjestene var kommet om jeg ikke hadde fått beskjed på forhånd, og jeg hadde heller ikke forventet at vertskapet skulle diske opp med noe annet til barn som ikke spiser det som serveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mamma som er lei seg

Mener du virkelig at når barna ikke ville spise fisk, så fikk det bli deres problem? Hadde det vært nok tilbehør de kunne spise, så er jeg enig, men fisk uten noe til er da ikke "mat"?? Jeg elsker fisk, men hadde ikke orka å spise fisk uten tilbehør!

Nei, den svigermora der virka ikke helt god. Kanskje ikke så rart sønnen har blitt som han har blitt...

Det var en agurk til tilbehør. Barna spiste det. Men det er jo bare vann. Metter ikke. Men strengt tatt fikk de jo mat. Agurk. En agurk delt på åtte personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og så er vel fisk såpass lite populært blant barn flest (mine liker det, altså, men synes det virker som et unntak) at jeg ikke ville servert bare det til gjestende barn. I alle fall ikke hvis jeg hadde lyst til å være normalt høflig/hyggelig...

Enig! Moren min serverer alltid dette til to av barnebarna fordi de elsker fisk, men når flere av barnebarna er samlet blir det annen mat alle liker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Fordi jeg A: Ikke får lov å kjøre samboers bil. B: Fordi jeg overhodet ikke er kjent så jeg visste ikke hvor jeg skulle gått og. C: Fordi jeg ikke tenkte så langt at jeg kunne bestilt en taxi.

Denne samboeren er ikke noe å samle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt/laget noe annet etter at gjestene var kommet om jeg ikke hadde fått beskjed på forhånd, og jeg hadde heller ikke forventet at vertskapet skulle diske opp med noe annet til barn som ikke spiser det som serveres.

Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Haha, da kjenner du ikke den ene ungen min ;)

Hun hadde trolig daua før hun hadde spist fisk ;)

Ja, da hadde han måttet vente til vi kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en agurk til tilbehør. Barna spiste det. Men det er jo bare vann. Metter ikke. Men strengt tatt fikk de jo mat. Agurk. En agurk delt på åtte personer.

Huff...er den dama normal på andre måter? Jeg ser for meg ei småfeit og uflidd kjerring med fett hår og fet hud, og der man må bane seg vei mellom skrot og rusk for å komme seg fram til spisebordet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mor som er lei seg

Samtidig er du vel enig i at trådstarter har god grunn til å bli deppa av svigermors og hennes sønns oppførsel? Jeg hadde blitt dritforbanna om min mann hadde oppført seg slik! Jeg tror jeg hadde følt at jeg ikke kunne stole på at han ville tatt vare på barna våre uten meg....

Mine unger kan ikke gå så mange timer uten mat. De hadde overlevd, men de to yngste ville fått skjelvinger og sannsynligvis spydd begge to.... Den eldste hadde tålt det. Ville nok bare blitt slapp.

Jeg stoler ikke på at han kan ta vare på barna uten meg. Og jeg vet at barnefar heller ikke kan. Så jeg håper jeg får leve til barna er voksne. Hvis ikke har jeg skrevet et barnetestamente om at de skal i fosterhjem oppnevnt av barnevernet. Har informert barnevernet om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mamma som er lei seg

Huff...er den dama normal på andre måter? Jeg ser for meg ei småfeit og uflidd kjerring med fett hår og fet hud, og der man må bane seg vei mellom skrot og rusk for å komme seg fram til spisebordet ;-)

Du tar ikke så feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

He-he, du har tydeligvis ikke barn. :-)

jeg har vært barn selv, og slik var det. Det har gått strålende, så hvorfor skal det ikke gjøre det med mine egne barn? Ingen dør av sult på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da hadde han måttet vente til vi kom hjem.

Okei, hvis du har en unge som tåler å vente i mange timer på mat, så skulle det gå greit. Mine spyr når det er for lenge siden de spiste (sånn var også jeg som liten). Den mellomste skjelver som et aspeløv i tillegg, så det hadde vært helt uaktuelt å la dem gå uten mat så lenge. Liker de ikke middagen får de spise tilbehøret og klare seg med det. Poenget her er jo at det ikke fantes noe tilbehør til barna....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiskelikende barn

At samboeren din er en snåling er jo ikke så rart med den mora.

Å legge an på å servere fisk til barn er en risikosport, om man ikke på forhånd spør om de liker det. Og serverer man noe mer usikker barnelikemat, så sørger man selvfølgelig for at det er nok tilbehør.

Svigermora er ei skikkelig dårlig vertinne, rett og slett, og samboeren din har arvet alle hennes dårlige sider.

I tillegg synes jeg du også var noe snål, som ikke a) gav bort dine poteter til ungene, B) hadde med matpakker til en så lang tur og c) ikke tok telefonen og ringte etter en pizza eller noe annet (du skriver at hun bor i en by, ergo er det mulig med take-away).

Forøvrig har du all min sympati og mitt råd er rett og slett: Dump idioten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...