Gå til innhold

Mamma som er lei seg


Gjest Mamma som er lei seg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    44

  • morsan

    42

  • AAA

    21

  • frosken

    16

Mest aktive i denne tråden

Jeg hadde ikke kjøpt/laget noe annet etter at gjestene var kommet om jeg ikke hadde fått beskjed på forhånd, og jeg hadde heller ikke forventet at vertskapet skulle diske opp med noe annet til barn som ikke spiser det som serveres.

Ja, det er veldig fristende å tenke slik at alle får værsågod spise det de får eller la være! :-)

Men jeg ble veldig imponert av Kari Jaquesson da hun var med i 4-stjerners middag i høst, og fikk besøk av en sær skuespiller som ikke likte maten (fisk) og som heller ikke var redd for å si fra. Hun var veldig kuul på at hun ikke la noen som helst prestisje i at alle skulle spise hennes mat, og at det viktigste var at alle hadde det bra, og så laget hun en kjapp omelett til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Jeg er enig i at dette virker usedvanlig tankesløst, men jeg har problemer med å tro at denne samboeren og hans mor har tatt seg sammen om å la barna sulte.

Hvis man tror 8 poteter og en liten fisk er nok middag til 8 personer er man enten Jesus eller usedvanlig sløv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg stoler ikke på at han kan ta vare på barna uten meg. Og jeg vet at barnefar heller ikke kan. Så jeg håper jeg får leve til barna er voksne. Hvis ikke har jeg skrevet et barnetestamente om at de skal i fosterhjem oppnevnt av barnevernet. Har informert barnevernet om dette.

Skjønner ikke hvorfor du er sammen med denne mannen når du har så i mot han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler ikke på at han kan ta vare på barna uten meg. Og jeg vet at barnefar heller ikke kan. Så jeg håper jeg får leve til barna er voksne. Hvis ikke har jeg skrevet et barnetestamente om at de skal i fosterhjem oppnevnt av barnevernet. Har informert barnevernet om dette.

Det er bra!

Men du...barna dine fortjener ikke å vokse opp sammen med en mann som ikke tar hensyn til dem!!! Har barna noe godt forhold til ham ellers? Hva ønsker barna at skal skje i framtiden? Ønsker de at han skal bo sammen med dere? Jeg synes ikke du skal "ofre" barna dine på bekostning av en slik mann.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fiskelikende barn

jeg har vært barn selv, og slik var det. Det har gått strålende, så hvorfor skal det ikke gjøre det med mine egne barn? Ingen dør av sult på en dag.

Nei, man dør ikke av sult, men barn reagerer veldig ulikt på sult. Min eldste hadde nok reagert som Toglis to minste, med å spy. Den minste ville bare blitt slapp og grinete.

Forøvrig kan du ha ca en liten million gode hensikter om oppdragelse av barn før de er produsert, og så legge alle bort når du f.eks. får en svært kresen liten en som du blir livredd for at får mangelsykdommer. Det har skjedd med flere av mine på forhånd så skråsikre venninner, så det vil sikkert skje flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ja, det er veldig fristende å tenke slik at alle får værsågod spise det de får eller la være! :-)

Men jeg ble veldig imponert av Kari Jaquesson da hun var med i 4-stjerners middag i høst, og fikk besøk av en sær skuespiller som ikke likte maten (fisk) og som heller ikke var redd for å si fra. Hun var veldig kuul på at hun ikke la noen som helst prestisje i at alle skulle spise hennes mat, og at det viktigste var at alle hadde det bra, og så laget hun en kjapp omelett til han.

Det hadde ikke jeg giddi for å si det sånn. Hadde det vært pga allergi så selvfølgelig men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At samboeren din er en snåling er jo ikke så rart med den mora.

Å legge an på å servere fisk til barn er en risikosport, om man ikke på forhånd spør om de liker det. Og serverer man noe mer usikker barnelikemat, så sørger man selvfølgelig for at det er nok tilbehør.

Svigermora er ei skikkelig dårlig vertinne, rett og slett, og samboeren din har arvet alle hennes dårlige sider.

I tillegg synes jeg du også var noe snål, som ikke a) gav bort dine poteter til ungene, B) hadde med matpakker til en så lang tur og c) ikke tok telefonen og ringte etter en pizza eller noe annet (du skriver at hun bor i en by, ergo er det mulig med take-away).

Forøvrig har du all min sympati og mitt råd er rett og slett: Dump idioten.

''I tillegg synes jeg du også var noe snål, som ikke a) gav bort dine poteter til ungene, B) hadde med matpakker til en så lang tur og c) ikke tok telefonen og ringte etter en pizza eller noe annet (du skriver at hun bor i en by, ergo er det mulig med take-away).''

Det er jo ikke sikkert at trådstarter heller fikk poteter, da, men dersom hun fikk det, burde hun selvsagt gitt dette til barna.

Matpakker? Vi bruker ikke å ta med matpakker dersom vi skal kjøre to timer for å spise middag.

Bestille pizza: jeg kan skjønne at atmosfæren kan være slik at dette kan føles uoverkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Nei, man dør ikke av sult, men barn reagerer veldig ulikt på sult. Min eldste hadde nok reagert som Toglis to minste, med å spy. Den minste ville bare blitt slapp og grinete.

Forøvrig kan du ha ca en liten million gode hensikter om oppdragelse av barn før de er produsert, og så legge alle bort når du f.eks. får en svært kresen liten en som du blir livredd for at får mangelsykdommer. Det har skjedd med flere av mine på forhånd så skråsikre venninner, så det vil sikkert skje flere.

Man får ringe og høre på forhånd da, eller evt. ha med mat/niste i veska som ikke blir ødelagt av å ligge litt.

Orker ikke sånt styr om at unger ikke spiser ditt og datt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra!

Men du...barna dine fortjener ikke å vokse opp sammen med en mann som ikke tar hensyn til dem!!! Har barna noe godt forhold til ham ellers? Hva ønsker barna at skal skje i framtiden? Ønsker de at han skal bo sammen med dere? Jeg synes ikke du skal "ofre" barna dine på bekostning av en slik mann.....

''Jeg synes ikke du skal "ofre" barna dine på bekostning av en slik mann.....''

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mor som er lei seg

At samboeren din er en snåling er jo ikke så rart med den mora.

Å legge an på å servere fisk til barn er en risikosport, om man ikke på forhånd spør om de liker det. Og serverer man noe mer usikker barnelikemat, så sørger man selvfølgelig for at det er nok tilbehør.

Svigermora er ei skikkelig dårlig vertinne, rett og slett, og samboeren din har arvet alle hennes dårlige sider.

I tillegg synes jeg du også var noe snål, som ikke a) gav bort dine poteter til ungene, B) hadde med matpakker til en så lang tur og c) ikke tok telefonen og ringte etter en pizza eller noe annet (du skriver at hun bor i en by, ergo er det mulig med take-away).

Forøvrig har du all min sympati og mitt råd er rett og slett: Dump idioten.

Jeg tenkte ikke på at jeg kunne bestilt pizza før du skriver det nå. Jeg var den første som forsynte seg og bollen var liten og det virket som det bugnet med poteter, så jeg tok en potet og ca 100 gram fisk for jeg så fisken var liten.

Jeg er... langt fra stolt av meg selv som spiste opp den poteten. Stakkars barn: Hvordan mor har de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiskelikende barn

''I tillegg synes jeg du også var noe snål, som ikke a) gav bort dine poteter til ungene, B) hadde med matpakker til en så lang tur og c) ikke tok telefonen og ringte etter en pizza eller noe annet (du skriver at hun bor i en by, ergo er det mulig med take-away).''

Det er jo ikke sikkert at trådstarter heller fikk poteter, da, men dersom hun fikk det, burde hun selvsagt gitt dette til barna.

Matpakker? Vi bruker ikke å ta med matpakker dersom vi skal kjøre to timer for å spise middag.

Bestille pizza: jeg kan skjønne at atmosfæren kan være slik at dette kan føles uoverkommelig.

Synes å lese at det var 7 timer i bil tilsammen, altså 3,5 time hver vei - men jeg kan ha blingsa.

Jeg har alltid med ett eller annet spiselig når vi reiser bort, fordi min eldste blir dårlig av å gå uten mat. Så jeg har alltid bananer eller annen frukt i veska, samt noen pakker av ferdigsmurte knekkebrød. Funker kjempebra, og vi slipper å stoppe på bensinstasjoner for å kjøpe mat.

Hva potetene angår, så skrev hun at fatet var tomt når det kom til ungene. Jeg tolket det dithen at alle hadde forsynt seg før ungene, men jeg kan ta feil.

Pizzabestilling hadde jeg gjort helt uten blygsel i en slik setting, selv om jeg er konfliktsky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får ringe og høre på forhånd da, eller evt. ha med mat/niste i veska som ikke blir ødelagt av å ligge litt.

Orker ikke sånt styr om at unger ikke spiser ditt og datt jeg.

''Orker ikke sånt styr om at unger ikke spiser ditt og datt jeg.

''

Jeg får også spader av sære unger når jeg har middagsgjester. Men det er ikke verre enn at jeg tilbyr dem en brødskive, et knekkebrød eller en frukt uten å lage noe mere fuzz ut av det. Dersom de ikke vil ha det, får de heller være sultne, da har jeg i det minste tilbudt et alternativ.

Men jeg skjønner problemet når ikke det var en potet eller en brødskive en gang til unga i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt/laget noe annet etter at gjestene var kommet om jeg ikke hadde fått beskjed på forhånd, og jeg hadde heller ikke forventet at vertskapet skulle diske opp med noe annet til barn som ikke spiser det som serveres.

Med mindre vi serverer noe de fleste barn pleier å like (kjøttkaker f.eks.) så pleier jeg å forhøre meg med foreldrene om barna liker det som serveres. Gjør de ikke det så lager jeg noe i tillegg ja, man ber da ikke folk på middag man vet de ikke liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, hvis du har en unge som tåler å vente i mange timer på mat, så skulle det gå greit. Mine spyr når det er for lenge siden de spiste (sånn var også jeg som liten). Den mellomste skjelver som et aspeløv i tillegg, så det hadde vært helt uaktuelt å la dem gå uten mat så lenge. Liker de ikke middagen får de spise tilbehøret og klare seg med det. Poenget her er jo at det ikke fantes noe tilbehør til barna....

''Poenget her er jo at det ikke fantes noe tilbehør til barna....''

Enig. Mangt et måltid kan 'reddes' ved å spise poteter og saus:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg tenkte ikke på at jeg kunne bestilt pizza før du skriver det nå. Jeg var den første som forsynte seg og bollen var liten og det virket som det bugnet med poteter, så jeg tok en potet og ca 100 gram fisk for jeg så fisken var liten.

Jeg er... langt fra stolt av meg selv som spiste opp den poteten. Stakkars barn: Hvordan mor har de?

Så du spiste opp før alle hadde forsynt seg? Høres merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beregner alltid minst to, kanskje tre poteter pr. person.

Når jeg inviterer folk på middag, har jeg dessuten også noe til kaffen etterpå. Om det ikke er kaker, så blir det ihvertfall noe snop.

Din svigermor høres veldig spesiell ut...

Og før jeg hadde betalt for rens av bilen, hadde jeg stått i et par timer og skrubbet baksetet. Med såpe og vann blir det meste bra. Å betale bortimot en ukeslønn hadde jeg aldri gjort. Da ville jeg heller blitt sur for at han ikke tenkte så langt at han la noe i setet for å beskytte det. Det fins så vidt jeg vet egne setetrekk for baksetet, som nok kan legges på når dere er på familietur.

Setetrekk til baksetet må bli årets julegave hos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiskelikende barn

Man får ringe og høre på forhånd da, eller evt. ha med mat/niste i veska som ikke blir ødelagt av å ligge litt.

Orker ikke sånt styr om at unger ikke spiser ditt og datt jeg.

Jeg er slett ikke uenig i dette med at unger skal lære seg å spise det de blir servert, men så er det slik at visse ting er tyngre enn andre ting - og fisk er en av disse. I en viss alder er det bevist rent forskningsmessig at unger har litt rare smaksløker, og at fisk smaker som lim for dem. Og da kan man jo forstå at unger vegrer seg.

Jeg mener også at man skal strekke seg litt når man får besøk, særlig når man inviterer til besøk. Og det synes jeg virkelig ikke dette svigerbeistet gjorde. Greit nok å slanke seg, men å forvente at gjestene ikke skal spise når man inviterer til middag er drøyt.

Forøvrig er matpakker smart, i alle fall er det veldig kjekt å ha litt frukt og noen pakker med knekkebrød (disse ferdigsmurte) i veska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''Orker ikke sånt styr om at unger ikke spiser ditt og datt jeg.

''

Jeg får også spader av sære unger når jeg har middagsgjester. Men det er ikke verre enn at jeg tilbyr dem en brødskive, et knekkebrød eller en frukt uten å lage noe mere fuzz ut av det. Dersom de ikke vil ha det, får de heller være sultne, da har jeg i det minste tilbudt et alternativ.

Men jeg skjønner problemet når ikke det var en potet eller en brødskive en gang til unga i dette tilfellet.

Jeg har sjelden brød og knekkebrød selv. De kunne antakelig fått en frukt om jeg hadde det, men hadde ikke laget noe ekstra.

Jeg syns jo selvfølgelig det er merkelig av svigermoren å kun ha 8 poteter til 8 personer da. Det er jo omtrent det jeg koker til to personer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...