Gå til innhold

--NHD--"Speil" på medisiner eller noe sånt


Psykojenta

Anbefalte innlegg

1. hvorfor lar man vente å øke en medisin når man tydelig ser at vedkommede sliter?

2. hvor høyt bør en ligge i referanseområdet når man sliter ganske mye - andre kommenterer det(møtt personen for andre gang.) så langt ligger speilet på 22.6 på 400mg Lamictal.

Jeg sliter/slet endel med hallusinasjoner, men det har Zyprexa "kverka" gudskjelov - står på 15mg.

i tillegg står jeg på 83+83mg Lithionit.

3. Er det andre endringer som kan være aktuelle?

tilføye AD?

håper på svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. hvorfor lar man vente å øke en medisin når man tydelig ser at vedkommede sliter?

S: Det vet jeg ikke sikkrt. Noen ganger kan det være lurt å ikke la medisineringen svinge like mye som pasienten.

2. hvor høyt bør en ligge i referanseområdet når man sliter ganske mye - andre kommenterer det(møtt personen for andre gang.) så langt ligger speilet på 22.6 på 400mg Lamictal.

S: Her er det rom for å øke til 500 mg

Jeg sliter/slet endel med hallusinasjoner, men det har Zyprexa "kverka" gudskjelov - står på 15mg.

i tillegg står jeg på 83+83mg Lithionit.

3. Er det andre endringer som kan være aktuelle? tilføye AD?

S: Hva er konsentrasjonen av Li? Den kan være opp til 0,8 (evt helt opp til 1,0). Om problemet er alvorlig depresjon, kan tillegg av AD være nødvendig.

Kanskje kan Zyprexa erstattes med Seroquel, som kanskje har en bedre antidepressiv effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. hvorfor lar man vente å øke en medisin når man tydelig ser at vedkommede sliter?

S: Det vet jeg ikke sikkrt. Noen ganger kan det være lurt å ikke la medisineringen svinge like mye som pasienten.

2. hvor høyt bør en ligge i referanseområdet når man sliter ganske mye - andre kommenterer det(møtt personen for andre gang.) så langt ligger speilet på 22.6 på 400mg Lamictal.

S: Her er det rom for å øke til 500 mg

Jeg sliter/slet endel med hallusinasjoner, men det har Zyprexa "kverka" gudskjelov - står på 15mg.

i tillegg står jeg på 83+83mg Lithionit.

3. Er det andre endringer som kan være aktuelle? tilføye AD?

S: Hva er konsentrasjonen av Li? Den kan være opp til 0,8 (evt helt opp til 1,0). Om problemet er alvorlig depresjon, kan tillegg av AD være nødvendig.

Kanskje kan Zyprexa erstattes med Seroquel, som kanskje har en bedre antidepressiv effekt.

Tusen takk for svar :-)

Har ikke øket lamictal siden januar trur jeg. Lithionit oktober 08 og Zyprexa nå for noen uker siden

Li -speil ligger på 05-06.

Seroquel tålte jeg heller dårlig sist jeg prøvde.

Jeg får se det hele litt an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...