Gå til innhold

Har endelig skjønt det -


Orio

Anbefalte innlegg

Finnes det skikurs for voksne, altså?

Det gjør det. Her i Oslo-området arrangerer skiforeningen mange kurs, og det finnes flere muligheter også for alle ferdighetsnivåer. Hyggelig og lærerikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Orio

    23

  • frosken

    21

  • Lillemus

    11

  • ....AV

    4

Mest aktive i denne tråden

Ploging har jeg aldri vært flink til, men jeg har nå stort sett greid å holde meg på bena helt til jeg skal stanse i bunnen av bakken. Det kan jeg ikke, da går bena i kryss for meg.

Du må holde farten nede i hele bakken. Plog et lite stykke av gangen, stopp evt. helt opp før du fortsetter. Når du skal ploge, så kan du evt. bare ta ett ben ut av skiløypa og så ploge med dette mens du også legger vekten på dette benet. Kan være en god måte å holde farten nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen etter *ler*

Dersom du er nybegynner, så kan jeg også tipse om at du ikke skal bruke truser under. (Det høres sikkert rart ut, men det stemmer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelbuksene brukes flere ganger før de vaskes, men de tekniske trøyene stinker jo etter 1-2 gangers bruk og går derfor ofte i vask. Har to trenings-bh'er av samme merke, den ene stinker etter 1-2 sykkeløkter og vaskes veldig ofte, den andre lukter ikke vondt selv etter mange gangers bruk (jeg lukter på dem hver gang for å kjenne om de må vaskes eller om det holder med lufting). Snodig. De har ulik farge da, lurer på om det kan være fargestoffet som gjør det.

Jeg blir totalt gjennomsvett av spinning. Uaktuelt å ikke vaske alt etter en slik økt.

Dersom jeg sykler ute kan jeg bruke samme klær et par ganger. Dessuten er det ingen som sitter veldig nærme da heller. Så da går det bare ut over meg selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe under? Ikke undertøy en gang?

Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe sykkelbukse, jeg må vel bli "herdet" etterhvert?

Glemte meg bort på en spinningtime for en stund siden. Det gjør jeg ikke igjen. Så ingen truse under.

Dersom jeg sykler ute så har jeg måtte stoppe å ta av trusa da jeg glemte den en gang. Det er jo litt enklere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir totalt gjennomsvett av spinning. Uaktuelt å ikke vaske alt etter en slik økt.

Dersom jeg sykler ute kan jeg bruke samme klær et par ganger. Dessuten er det ingen som sitter veldig nærme da heller. Så da går det bare ut over meg selv:-)

Jeg sykler jo hjemme så det er ingen andre som sitter i min eventuelle svettelukt heller. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler jo hjemme så det er ingen andre som sitter i min eventuelle svettelukt heller. :o)

De gangene jeg sykler hjemme så klarer jeg ikke å ta meg ut like mye heller. Blir jo svett, men ikke så det drypper liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Sykkelbuksene brukes flere ganger før de vaskes, men de tekniske trøyene stinker jo etter 1-2 gangers bruk og går derfor ofte i vask. Har to trenings-bh'er av samme merke, den ene stinker etter 1-2 sykkeløkter og vaskes veldig ofte, den andre lukter ikke vondt selv etter mange gangers bruk (jeg lukter på dem hver gang for å kjenne om de må vaskes eller om det holder med lufting). Snodig. De har ulik farge da, lurer på om det kan være fargestoffet som gjør det.

Æsj, vasker du ikke trimtøyet etter bruk? Ikke noe lukter så vondt som gammel svette!

Det er noen ganger jeg har vært så uheldig å få en person ved siden av meg på tredemøllen som virkelig stinker! Den ene gangen måtte jeg bare gi opp og avbryte treningen, jeg holdt bare ikke ut lukten.

Alle burde ta hensyn til de som trener rundt en og passe på hygienen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Treningsfantast

Æsj, vasker du ikke trimtøyet etter bruk? Ikke noe lukter så vondt som gammel svette!

Det er noen ganger jeg har vært så uheldig å få en person ved siden av meg på tredemøllen som virkelig stinker! Den ene gangen måtte jeg bare gi opp og avbryte treningen, jeg holdt bare ikke ut lukten.

Alle burde ta hensyn til de som trener rundt en og passe på hygienen.

''Æsj, vasker du ikke trimtøyet etter bruk?''

Det er det nok mange som ikke gjør, og når man trener utendørs eller for seg selv er det vel neppe noe særlig problem.

Skal man derimot være på en tredemølle eller i en spinningsal bør man ha på rent tøy.

Menn har forresten en tendens til å glemme at strikken i shortsen lukter ØRGH etter bare 1-2 gangers bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Æsj, vasker du ikke trimtøyet etter bruk?''

Det er det nok mange som ikke gjør, og når man trener utendørs eller for seg selv er det vel neppe noe særlig problem.

Skal man derimot være på en tredemølle eller i en spinningsal bør man ha på rent tøy.

Menn har forresten en tendens til å glemme at strikken i shortsen lukter ØRGH etter bare 1-2 gangers bruk...

Tekstilkvaliteten i det meste treningstøy er av en slik karakter at dersom tøyet ikke vaskes etter bruk, så stinker det... Unntaket er ull .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tekstilkvaliteten i det meste treningstøy er av en slik karakter at dersom tøyet ikke vaskes etter bruk, så stinker det... Unntaket er ull .

''Unntaket er ull .

''

Virkelig?

*minnes dunsten av ullundertøyet mitt etter turen i lysløypa i går*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

Æsj, vasker du ikke trimtøyet etter bruk? Ikke noe lukter så vondt som gammel svette!

Det er noen ganger jeg har vært så uheldig å få en person ved siden av meg på tredemøllen som virkelig stinker! Den ene gangen måtte jeg bare gi opp og avbryte treningen, jeg holdt bare ikke ut lukten.

Alle burde ta hensyn til de som trener rundt en og passe på hygienen.

''Alle burde ta hensyn til de som trener rundt en og passe på hygienen.''

Enig - jeg har også måttet avbryte treninga mi fordi jeg stod ved siden av en utrolig illeluktende person på elipsemaskina. Jeg rett og slett brakk meg der jeg stod - så det orket jeg bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Unntaket er ull .

''

Virkelig?

*minnes dunsten av ullundertøyet mitt etter turen i lysløypa i går*

Ja, jeg mener at 100% ull ikke trenger å vaskes mellom hver gang det brukes. Når jeg f.eks. går lange fjellturer om sommeren, går jeg i dagevis i samme ulloverdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, vasker du ikke trimtøyet etter bruk? Ikke noe lukter så vondt som gammel svette!

Det er noen ganger jeg har vært så uheldig å få en person ved siden av meg på tredemøllen som virkelig stinker! Den ene gangen måtte jeg bare gi opp og avbryte treningen, jeg holdt bare ikke ut lukten.

Alle burde ta hensyn til de som trener rundt en og passe på hygienen.

Jeg trener hjemme, ingen andre som kjenner en evt. svettelukt av meg. :o) Dessuten luker jeg på tøyet før jeg tar det på og om det lukter svette av det hives det til vask og jeg finner noe nytt. Svettevått tøy henges uansett opp til lufting så det tørker før det hives i skittentøysdunken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekstilkvaliteten i det meste treningstøy er av en slik karakter at dersom tøyet ikke vaskes etter bruk, så stinker det... Unntaket er ull .

''Tekstilkvaliteten i det meste treningstøy er av en slik karakter at dersom tøyet ikke vaskes etter bruk, så stinker det... Unntaket er ull .''

Såkalte tekniske trøyer stinker virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, jeg mener at 100% ull ikke trenger å vaskes mellom hver gang det brukes. Når jeg f.eks. går lange fjellturer om sommeren, går jeg i dagevis i samme ulloverdel.

Ja, enig i at syntetisk superundertøy stinker langt verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...