Gå til innhold

Er Alexander Rybak norsk?


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

*rister på hodet igjen og tørker lattertårene*

''Nei, jeg forstår at du ikke ønsker det.''

USA spørsmålet er allerede besvart.

'' Det viser jo så ettertrykkelig at du tar feil.''

Nei, det gjør det ikke. Jeg bruker bare er vanlig uttrykk som også

benyttes av bl.a. norske myndigheter. Hvis du ikke tåler det, er det du som har et problem.

Jeg har ikke sagt at jeg ikke tåler det.

Jeg har påpekt at det verken er noe man ønsker skal brukes, og noe som kan endres. Slik mange andre ord blir endret.

Og eksempelet med USA er meget godt. Brasil er et annet eksempel. Sør Afrika et annet. Frankrike. Storbritannia. Og Tyskland også, egentlig.

Eller mener du at det kun er folk som ser ariske ut som kan se tysk ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 519
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    138

  • meg__123!

    62

  • Mrs. Wallace

    32

  • sant å si

    26

Mest aktive i denne tråden

Gjest speer

Så du mener at kun ariske ser tyske ut?

Du vet veldig godt hva jeg mener. Om du velger å kalle dette et artisk utseende eller ikke får være opp til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Jeg har ikke sagt at jeg ikke tåler det.

Jeg har påpekt at det verken er noe man ønsker skal brukes, og noe som kan endres. Slik mange andre ord blir endret.

Og eksempelet med USA er meget godt. Brasil er et annet eksempel. Sør Afrika et annet. Frankrike. Storbritannia. Og Tyskland også, egentlig.

Eller mener du at det kun er folk som ser ariske ut som kan se tysk ut?

''Jeg har påpekt at det verken er noe man ønsker skal brukes, og noe som kan endres. ''

Du mener det ikke skal brukes. Vi andre har ikke noe som helst problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet veldig godt hva jeg mener. Om du velger å kalle dette et artisk utseende eller ikke får være opp til deg.

Nei, det er så mange tyskere, som kommer fra overalt i verden, at i mine øyne kan en person fra Tyskland se hvordan som helst ut.

Jeg synes det er skremmende at du tilsynelatende kun aksepterer mennesker med arisk utssende som tyske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har påpekt at det verken er noe man ønsker skal brukes, og noe som kan endres. ''

Du mener det ikke skal brukes. Vi andre har ikke noe som helst problemer med det.

Nei, ikke *DU*, men veldig mange andre (i stadig økende nummer) ønsker selvsagt ikke at kun folk med arisk utseende skal aksepters som norske.

Du får venne deg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Nei, det er så mange tyskere, som kommer fra overalt i verden, at i mine øyne kan en person fra Tyskland se hvordan som helst ut.

Jeg synes det er skremmende at du tilsynelatende kun aksepterer mennesker med arisk utssende som tyske.

Jeg har ikke sagt at jeg bare asepterer mennesker med "arisk" utseende som tyske. Jeg har derimot sagt at en kineser med tysk statsborgerskap ikke har et typsk/etnisk tysk utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sagt at jeg bare asepterer mennesker med "arisk" utseende som tyske. Jeg har derimot sagt at en kineser med tysk statsborgerskap ikke har et typsk/etnisk tysk utseende.

Hvordan kan tyskere se ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Burde ikke du oppdatere kunnskapen din?

Nei, det er ikke nødvendig.

Burde ikke du "ta" segunda fordi hun hevder hun er kristen selv om hun ikke tror på hveren jomfrufødsel eller Jesu oppstandelse? Akkurat det vitner om en total mangel på kunnskap om hva som ligger i begrepet "kristen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Hvis han flytter til USA, da?

Han ser selvfølgelig ut som en amerikaner med europeisk-utseende av tysk avstamming. Er det er problem og nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser selvfølgelig ut som en amerikaner med europeisk-utseende av tysk avstamming. Er det er problem og nå?

Da ville han se ut som en person fra USA, forutsatt statsborgerskap.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke nødvendig.

Burde ikke du "ta" segunda fordi hun hevder hun er kristen selv om hun ikke tror på hveren jomfrufødsel eller Jesu oppstandelse? Akkurat det vitner om en total mangel på kunnskap om hva som ligger i begrepet "kristen".

Jeg har ikke lest det, og er uansett ikke interessert i å debattere alt.

Dine påstander rammer uskyldige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg har ikke sagt at jeg bare asepterer mennesker med "arisk" utseende som tyske. Jeg har derimot sagt at en kineser med tysk statsborgerskap ikke har et typsk/etnisk tysk utseende.

og en person med kurdisk utseende eller afrikansk utseende eller persisk utseende eller indisk utseende kan heller ikke se tysk ut. Ergo det er kun arisk utseende som du aksepterer som tysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest speer

og en person med kurdisk utseende eller afrikansk utseende eller persisk utseende eller indisk utseende kan heller ikke se tysk ut. Ergo det er kun arisk utseende som du aksepterer som tysk.

'' Ergo det er kun arisk utseende som du aksepterer som tysk.''

Nei, ikke som "tysk". Med et (typisk) tysk utseende.

Om du velger å bruke begrepet "arisk", så gjerne for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Ergo det er kun arisk utseende som du aksepterer som tysk.''

Nei, ikke som "tysk". Med et (typisk) tysk utseende.

Om du velger å bruke begrepet "arisk", så gjerne for meg.

Hvem aksepterer du har tysk-utseende da?

Kun arisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

'' Ergo det er kun arisk utseende som du aksepterer som tysk.''

Nei, ikke som "tysk". Med et (typisk) tysk utseende.

Om du velger å bruke begrepet "arisk", så gjerne for meg.

Nazistene definerte arier som de eneste riktige folkeslaget og prøvde å utrydde alle andre. Du mener da som dem at jødene ikke hadde typisk tysk utseende dvs. de hadde ikke arisk utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg segunda vet svaret på.

Du drives fra skanse til skanse, og klarer bare ikke svare ordentlig på dette, av åpenbare årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Det er jo ikke sånn at man aldri kan spørre noen om hvor deres opprinnelse er fra. Noen ganger kommer man naturlig inn på sånne ting, og det er klart at det kan være interessant å prate om.

Problemet er jo når dette er det første noen ser og/eller spør om - sånn at opprinnelsen på en måte blir viktigere eller større enn individet. Eller når man ikke slår seg til ro med svaret dersom noen (man ikke kjenner så godt) feks tydelig svarer "Hokksund".

Synes den er festlig den reklamefilmen med han karen som setter seg inn i en taxi med en svart sjåfør og spør hvor han kommer fra, hvorpå sjåføren svarer på klingende nordnorsk: "Æ e fra Harstad, enn du?" Uttrykket i fjeset på passasjeren der han svarer "Kløfta" eller noe annet er ubetalelig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...