Gå til innhold

Er Alexander Rybak norsk?


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest harikkenickfortiden

Hehehe, du har ikke vært så lenge på dol, skjønner jeg? I så fall hadde du visst både hvem segunda og sør er.

Hvordan i alle dager kan jeg vite hvem folk er på dol? uansett om jeg vært i ti eller ett år, så ville jeg uansett ikke visst hvem folk var, så lenge en er anonym. men det er lov å gjette.

i innlegget spør segunda om noe. lenger nede spør sør om mer utfyllende svar, som om at det egentlig var han som skrev innlegget. dermed tror jeg de er samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 519
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    138

  • meg__123!

    62

  • Mrs. Wallace

    32

  • sant å si

    26

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

''Litt fleip, fordi spørsmålet til "segunda" baserte seg på diskusjonen i en annen tråd om at svarte mennesker ikke kunne være norske.''

Så vidt jeg erindrer dreide den diskusjonen seg om "svarte" hadde et (typisk) norsk utseende hvis de var norske statsborgere.

Hva er typisk norsk utseende? Har samer typisk norsk utseende, ja eller kvener? Gunnar Stålseth er norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du norsk statsborgerskap, snakker norsk og kommer fra et annet land så er du halvt norsk...

Det er feil.

Har du norsk statsborgerskap så er du 100% norsk. Ingen ytterligere krav.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Nei, det er ingen som har påstått at svarte mennesker har et typisk norsk utseende. Du lyver.

====

Utsagnet som folk reagerte på var: "Selvfølgelig er ikke en helt svart person norsk. Det kan vel alle se."

Nei, det er du som har en selektiv hukommelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan i alle dager kan jeg vite hvem folk er på dol? uansett om jeg vært i ti eller ett år, så ville jeg uansett ikke visst hvem folk var, så lenge en er anonym. men det er lov å gjette.

i innlegget spør segunda om noe. lenger nede spør sør om mer utfyllende svar, som om at det egentlig var han som skrev innlegget. dermed tror jeg de er samme person.

Det er ofte derfor det lønner seg å ha kunnskap om det man uttaler seg om! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Nei, det er du som har en selektiv hukommelse.

Det er ikke riktig. Det var ikke typisk norsk utseende som ble diskutert i tråden jeg siktet til da jeg startet denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hvordan i alle dager kan jeg vite hvem folk er på dol? uansett om jeg vært i ti eller ett år, så ville jeg uansett ikke visst hvem folk var, så lenge en er anonym. men det er lov å gjette.

i innlegget spør segunda om noe. lenger nede spør sør om mer utfyllende svar, som om at det egentlig var han som skrev innlegget. dermed tror jeg de er samme person.

Både Sør og segunda har årelang fartstid på dol og har markert seg på hver sin måte gjennom flere år. De har neppe mer til felles enn at de begge er sterke personligheter med en del sammenfallende meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du holde det der istedenfor å dumme deg ut på dol.

vet ikke hvem som dummer seg ut jeg men.. Lage slike tråder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

har du norsk statsborgerskap, snakker norsk og kommer fra et annet land så er du halvt norsk...

Nei, gi deg da... Halvt norsk er man selvsagt kun dersom en av foreldrene er norsk og den andre har et annet statsborgerskap.

Noe annet blir det å si at man er norsk men har opprinnelse i et annet land (som Rybak har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvem som dummer seg ut jeg men.. Lage slike tråder....

Med tanke på det du skrev, meg__123, så er det åpenbart behov for voksenopplæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, gi deg da... Halvt norsk er man selvsagt kun dersom en av foreldrene er norsk og den andre har et annet statsborgerskap.

Noe annet blir det å si at man er norsk men har opprinnelse i et annet land (som Rybak har).

ok, sier bare hva jeg mener om dette jeg. tar det ikke så høytidelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

vet ikke hvem som dummer seg ut jeg men.. Lage slike tråder....

Tråden er ikke dummere enn at du har engasjert deg i den;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, sier bare hva jeg mener om dette jeg. tar det ikke så høytidelig..

Det er ganske vesentlig for dem som blir rammet, og "frattat" nasjonaliteten sin, skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på det du skrev, meg__123, så er det åpenbart behov for voksenopplæring.

jeg skjønner virkelig meg ikke på folka her.. går liksom ikke an å ha en annen mening enn dere, eller en annen oppfatning..

dette var ikke et såå interessant tema at jeg gidder å diskutere dette mer :)

dere har nok rett som vanlig...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

ok, sier bare hva jeg mener om dette jeg. tar det ikke så høytidelig..

Jeg skjønner det, men dette er jo et definisjonsspørsmål og ikke synsing ;)

Det bare overrasker meg at noen mener man kan kalle en person _halvt_ norsk når personen har foreldre fra samme land....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Hva er typisk norsk utseende? Har samer typisk norsk utseende, ja eller kvener? Gunnar Stålseth er norsk.

''Hva er typisk norsk utseende?''

Utseende som en etnisk gjennomsnittsnordmann. Du vet veldig godt hva jeg mener så der er ikke nødvendig å leke undrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...