Gå til innhold

Til Sør


Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

Gjest solfryd

''Jo, han snakker nedlatende og hånlig til folk som ikke er enig med ham. Han hever seg selv over andre, tror han er bedre enn andre, og forsøker å drite ut folk med f.eks. å si noe i denne duren: "Fy, så kunnskapsløs du er, så flaut for deg, pinlig for deg, osv." bare fordi man har en annen mening enn den som er opplest og vedtatt.''

Ok, dette har jeg ikke sett, men har selvfølgelig ikke lest alle innleggene hans. Om begrepet "kunnskapsløs" er brukt antar jeg at det ble satt i en sammenheng, kjenner jeg "Sør" rett, hehe :-)

Hva som er "opplest og vedtatt" er et definisjonsspørsmål.. Og er det ikke flott at vi kan diskutere og lufte motstridende meninger, da? Ellers hadde vel ikke du heller gidda å involvere deg?

''Selv om f.eks røykeloven er "opplest og vedtatt", trenger en ikke å være enig i den.

En er ikke nødvendigvis dust fordet.

Skjønner?''

Det skjønner jeg veldig godt! Signerer på den som en ihuga storrøyker som synes røykeloven er helt på sin plass. Men å utvide den til å gjelde "alle" offentlige rom utendørs - NEI! Så lenge vi tar hensyn og bare skader oss sjøl med et lovlig rusmiddel (og det utendørs), får det være måte på offentlig innblanding!

''Hva som er "opplest og vedtatt" er et definisjonsspørsmål.. ''

Nemlig! Det har jeg forsøkt å si til Sør, men han nekter for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    30

  • tusseline

    7

  • Angustia

    6

  • musikeren

    4

Gjest solfryd

Jeg er imponert over de lange, kunnskapsrike og godt argumenterte innleggene fra deg.

Med vennlig hilsen

''Jeg er imponert over de lange, kunnskapsrike og godt argumenterte innleggene fra deg.

Med vennlig hilsen Sør''

Dette er et godt eksempel på hvor hoverende du oppfører deg, Sør. Du gjør narr av folk og hever deg selv OPP mens du forsøker og dytte andre NED.

Ikke bra. *Rister på hodet*

Jeg sier ikke at jeg er noe bedre, men jeg prøver da heller ikke å gi inntrykk av det, slik Sør gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er imponert over de lange, kunnskapsrike og godt argumenterte innleggene fra deg.

Med vennlig hilsen Sør''

Dette er et godt eksempel på hvor hoverende du oppfører deg, Sør. Du gjør narr av folk og hever deg selv OPP mens du forsøker og dytte andre NED.

Ikke bra. *Rister på hodet*

Jeg sier ikke at jeg er noe bedre, men jeg prøver da heller ikke å gi inntrykk av det, slik Sør gjør.

Les det jeg svarte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Jeg er imponert over de lange, kunnskapsrike og godt argumenterte innleggene fra deg.

Med vennlig hilsen Sør''

Dette er et godt eksempel på hvor hoverende du oppfører deg, Sør. Du gjør narr av folk og hever deg selv OPP mens du forsøker og dytte andre NED.

Ikke bra. *Rister på hodet*

Jeg sier ikke at jeg er noe bedre, men jeg prøver da heller ikke å gi inntrykk av det, slik Sør gjør.

HOLD FOR FANDEN OPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dette er direkte usmakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Jeg synes Sør får unødvendig mye pes her inne. Synes han- i motsetning til mange andre- er drivende dyktig på å diskutere og argumentere. Der andre gir opp å blir trassig og inntar offerrollen- fortsetter sør å forklare sin sak! Er ikke alltid like enig med han, men respekterer hans måte å diskutere på.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg synes Sør får unødvendig mye pes her inne. Synes han- i motsetning til mange andre- er drivende dyktig på å diskutere og argumentere. Der andre gir opp å blir trassig og inntar offerrollen- fortsetter sør å forklare sin sak! Er ikke alltid like enig med han, men respekterer hans måte å diskutere på.

enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Ville du likt å komme på DOL å møte liknende melding om deg?

Den her tråden er direkte PINLIG. Helt merkelig rart at voksne (??) mennesker ser ut til å _villel_ rakke ned på et annet enkeltmenneske.

Respektløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har funnet et spørsmål. Gratulerer.

Bakgrunnen er et barn (tror jeg det var) som er funnet etter 11 dager uten vann. Vi diskuterer nødhjelp, og om vi kan gjøre noe:

meg__123! skriver: "Har bare ikke interesse av det...:) "

(Legg merke til smilefjeset.)

Hvorpå jeg spør:

"Du interesserer deg ikke for om dine medmennesker lever eller dør?

Hva er du? Sosiopat?

*rister på hodet*"

Så gratulerer med å finne et spørsmål. (Spørsmål er de med den merkelige krusedullen til slutt.)

SKREV hun virkelig det!??!?

Jeg er målløs. For noen holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

...eh... Det er et spørsmål!

Du kan se det er et spørsmål fordi det har et spørsmålstegn på slutten av setningen.

Et spørsmålstegn ser slik ut: ?

Det var et ledende spørsmål med en klar insinuasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

HOLD FOR FANDEN OPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dette er direkte usmakelig.

Ja, like usmakelig som å generalisere om nordmenns "eierforhold" til islendinger, samt å LYVE om kilder som ikke finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Ja, like usmakelig som å generalisere om nordmenns "eierforhold" til islendinger, samt å LYVE om kilder som ikke finnes.

Bevis at jeg lyver for du kommer med slike beskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Bevis at jeg lyver for du kommer med slike beskyldninger.

I en tråd hvor du har hele DOL mot deg (unntatt sør da, selvfølgelig) er det ditt ansvar å komme med bevis for at nordmenn flest tror av Snorre var norsk, slik du hevder. Det eneste du har klart å komme opp med en en link til en særoppgave skrevet av en ungdomsskoleelev. Da er det enkelt å konkuldere med at du snakker usant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

I en tråd hvor du har hele DOL mot deg (unntatt sør da, selvfølgelig) er det ditt ansvar å komme med bevis for at nordmenn flest tror av Snorre var norsk, slik du hevder. Det eneste du har klart å komme opp med en en link til en særoppgave skrevet av en ungdomsskoleelev. Da er det enkelt å konkuldere med at du snakker usant.

Det er usmakelig å hevde at jeg lyver uten å kunne bevise det. At jeg hevder noe som andre dolere ikke er enig i er ikke løgn. Utenom det gidder jeg ikke å diskutere dette mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest speer

Det er usmakelig å hevde at jeg lyver uten å kunne bevise det. At jeg hevder noe som andre dolere ikke er enig i er ikke løgn. Utenom det gidder jeg ikke å diskutere dette mer.

''At jeg hevder noe som andre dolere ikke er enig i er ikke løgn''

Det er faktisk løgn når du hevder noe som ikke er sant.

Og det som er usmakelig er din generalisering overfor nordmenn. Særlig når det kommer fra en som tidligere støtt og stadig har refset andre for generalisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Ville du likt å komme på DOL å møte liknende melding om deg?

Den her tråden er direkte PINLIG. Helt merkelig rart at voksne (??) mennesker ser ut til å _villel_ rakke ned på et annet enkeltmenneske.

Respektløst.

Ja, jeg er ikke stolt av at jeg startet denne tråden. Det har jeg da også sagt noe om, og bedt Webmaster slette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Det er usmakelig å hevde at jeg lyver uten å kunne bevise det. At jeg hevder noe som andre dolere ikke er enig i er ikke løgn. Utenom det gidder jeg ikke å diskutere dette mer.

''At jeg hevder noe som andre dolere ikke er enig i er ikke løgn. ''

Jøss, virkelig? Det var nye toner fra deg.... For når du mener det gjelder DEG så må det utsagnet der også gjelde MEG? Eller finnes det særregler for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''At jeg hevder noe som andre dolere ikke er enig i er ikke løgn. ''

Jøss, virkelig? Det var nye toner fra deg.... For når du mener det gjelder DEG så må det utsagnet der også gjelde MEG? Eller finnes det særregler for deg?

Du er virkelig tungnem hvis du ikke forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et ledende spørsmål med en klar insinuasjon.

Det er et meget passende spørsmål når noen ikke bryr seg om andre mennesker lever eller dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et ledende spørsmål med en klar insinuasjon.

Du må nesten hoste opp noe annet enn Haiti-tråden. Som Sør sier, så var det _mange_ reaksjoner der på de ufattelige grunne og totalt empati-manglende (heter det aempatiske, tro?) utsagnene til meg_123...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Det er et meget passende spørsmål når noen ikke bryr seg om andre mennesker lever eller dør.

Det er ganske naturlig når det gjelder totalt fremmende mennesker 1000vis av mil unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...