Gå til innhold

hvordan få han ut av hodet?


Gjest guledrosjer

Anbefalte innlegg

Gjest guledrosjer

først invaderte han kroppen min og krenket meg, 7 år etter har han derimot invadert hodet mitt. taxisjåføren. åssen skal jeg få han ut av hodet mitt? hjelper kanskje ikke at jeg har samme soverom som det skjedde, men har ikke vært noe stort problem før... ble forgrepet på av en taxisjåfør da jeg var drita.

fins det noen teknikker å slutte å slite med han i hodet på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Auroria

Jeg ble utsatt for noe svært lignende for 8 år siden Dette var også en taxisjåfør som forgrep seg på meg da jeg var overstadig beruset. Han kjørte meg derimot hjem til seg. Husker bare glimt og er usikker på om han greide å gjennomføre noe.

Jeg har derimot klart meg bra og tenker svært lite på det i dag. Vet jeg ikke kunne gjort noe annerledes. Hadde ikke noe grunnlag for å annmelde mtp hvor lite jeg husket. Hadde nok aldri klart å spore ham opp igjen. Husker ikke en gang hvilket taxifirma han jobbet i. Husker bare det var en taxi jeg satt i og at han var av utenlandsk opprinnelse og pratet dårlig norsk.

De siste årene har det vært flere voldtekts saker mot taxisjåfører i byen hvor jeg bor og jeg har vært litt redd for at noen av sakene kan handle om den samme mannen som forgrep seg på meg.

Men jeg kunne likevel ikke gjort noe med det, siden jeg ikke husket nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest guledrosjer

Jeg ble utsatt for noe svært lignende for 8 år siden Dette var også en taxisjåfør som forgrep seg på meg da jeg var overstadig beruset. Han kjørte meg derimot hjem til seg. Husker bare glimt og er usikker på om han greide å gjennomføre noe.

Jeg har derimot klart meg bra og tenker svært lite på det i dag. Vet jeg ikke kunne gjort noe annerledes. Hadde ikke noe grunnlag for å annmelde mtp hvor lite jeg husket. Hadde nok aldri klart å spore ham opp igjen. Husker ikke en gang hvilket taxifirma han jobbet i. Husker bare det var en taxi jeg satt i og at han var av utenlandsk opprinnelse og pratet dårlig norsk.

De siste årene har det vært flere voldtekts saker mot taxisjåfører i byen hvor jeg bor og jeg har vært litt redd for at noen av sakene kan handle om den samme mannen som forgrep seg på meg.

Men jeg kunne likevel ikke gjort noe med det, siden jeg ikke husket nok.

En venninne har opplevd det tre ganger, så det er nok ikke så uvanlig at drosjesjåfører benytter sjansen til å forgripe seg på jenter som er drita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne har opplevd det tre ganger, så det er nok ikke så uvanlig at drosjesjåfører benytter sjansen til å forgripe seg på jenter som er drita.

En ting at det er svært drøyt at det i det hele tatt forekommer! Men hele tre ganger?? Klarer ikke å la være å tenke at noen er mer utsatt av personlige årsaker..

Akkurat som det er påfallende at folk som blir utsatt for overgrep som barn, opplever å bli voldtatt eller utsatt for overgrep som voksne...

For ikke å snakke om dem som velger å fortsette å oppsøke seksuelt nedverdigende situasjoner etter overgrep. Påfallende mange i sex industrien som har vært utsatt for seksuelle overgrep tidligere i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest logisk

En ting at det er svært drøyt at det i det hele tatt forekommer! Men hele tre ganger?? Klarer ikke å la være å tenke at noen er mer utsatt av personlige årsaker..

Akkurat som det er påfallende at folk som blir utsatt for overgrep som barn, opplever å bli voldtatt eller utsatt for overgrep som voksne...

For ikke å snakke om dem som velger å fortsette å oppsøke seksuelt nedverdigende situasjoner etter overgrep. Påfallende mange i sex industrien som har vært utsatt for seksuelle overgrep tidligere i livet.

''Akkurat som det er påfallende at folk som blir utsatt for overgrep som barn, opplever å bli voldtatt eller utsatt for overgrep som voksne...

''

mennesker som har blitt utsatt for overgrep i barndommen får ofte ødelagt grensene sine, noe som er logisk. Det gjør at de på den ene siden lettere setter seg i "fare", for det andre ikke så lett viker fra potensielt farlige situasjoner som er i ferd med å oppstå, og for det tredje utstråler de denne manglende grensesettingen til de rette drittsekkene.

Det er veldig forståelig at overgrep er noe som gjentas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Akkurat som det er påfallende at folk som blir utsatt for overgrep som barn, opplever å bli voldtatt eller utsatt for overgrep som voksne...

''

mennesker som har blitt utsatt for overgrep i barndommen får ofte ødelagt grensene sine, noe som er logisk. Det gjør at de på den ene siden lettere setter seg i "fare", for det andre ikke så lett viker fra potensielt farlige situasjoner som er i ferd med å oppstå, og for det tredje utstråler de denne manglende grensesettingen til de rette drittsekkene.

Det er veldig forståelig at overgrep er noe som gjentas.

Takk for svaret! Hadde faktisk tenkt å starte en egen tråd om dette temaet, men du ga meg i grunnen tre gode ("logiske") forklaringer, så det var ikke nødvendig.

Jeg er selv blitt utsatt for overgrep, både som barn og voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest logisk

Takk for svaret! Hadde faktisk tenkt å starte en egen tråd om dette temaet, men du ga meg i grunnen tre gode ("logiske") forklaringer, så det var ikke nødvendig.

Jeg er selv blitt utsatt for overgrep, både som barn og voksen.

Så flott at jeg kunne gi deg noen ting med det korte svaret jeg skrev. Jeg har også vært utsatt for overgrep, men jeg har bearbeidet det fullstendig og det plager meg ikke lenger. En fjerde grunn kan vel også være at når man har blitt utsatt flere ganger fortsetter man kanskje lettere med hemmeligholdelse av det. Får man bearbeidet det og tatt det frem i lyset, kan man lettere gjøre noe med punkt 1, 2 og 3. Skammen blir vel ikke mindre for hver gang akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest guledrosjer

En ting at det er svært drøyt at det i det hele tatt forekommer! Men hele tre ganger?? Klarer ikke å la være å tenke at noen er mer utsatt av personlige årsaker..

Akkurat som det er påfallende at folk som blir utsatt for overgrep som barn, opplever å bli voldtatt eller utsatt for overgrep som voksne...

For ikke å snakke om dem som velger å fortsette å oppsøke seksuelt nedverdigende situasjoner etter overgrep. Påfallende mange i sex industrien som har vært utsatt for seksuelle overgrep tidligere i livet.

Hun er utsatt for overgrep fra hun var barn og frem til voksen alder, så er nok noe med det ja.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

En venninne har opplevd det tre ganger, så det er nok ikke så uvanlig at drosjesjåfører benytter sjansen til å forgripe seg på jenter som er drita.

''En venninne har opplevd det tre ganger''

Må innrømme at om dette skjer med en og samme jente tre ganger er jeg tilbøyelig til å tro at hun på en eller annen måte må ha bidratt til det selv (uten dermed å unnskylde sjåføren/e!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

En venninne har opplevd det tre ganger, så det er nok ikke så uvanlig at drosjesjåfører benytter sjansen til å forgripe seg på jenter som er drita.

Etter å ha skrevet forrige svar ser jeg kloke kommentarer fra Franzeska - om det har med tidligere overgrep å gjøre kan det vel antakelig forklares på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ngaigon

''Akkurat som det er påfallende at folk som blir utsatt for overgrep som barn, opplever å bli voldtatt eller utsatt for overgrep som voksne...

''

mennesker som har blitt utsatt for overgrep i barndommen får ofte ødelagt grensene sine, noe som er logisk. Det gjør at de på den ene siden lettere setter seg i "fare", for det andre ikke så lett viker fra potensielt farlige situasjoner som er i ferd med å oppstå, og for det tredje utstråler de denne manglende grensesettingen til de rette drittsekkene.

Det er veldig forståelig at overgrep er noe som gjentas.

Tror du er inne på noe veldig vesentlig der. Jeg har blitt utsatt for overgrep selv.

Var i Spania for en del år tilbake sammen med en venninne. Vi tok taxi og taxisjåføren ble veldig nærgående mot meg. Strøk meg oppover lårene og på brystene selv om jeg sa tydelig nei. Da venninna mi sa ifra sluttet han med en gang.

Så jeg dro den konklusjonen at det må være noe "galt" med meg og måten jeg sier ifra på. Kanskje blir jeg ikke sint nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest nopez

''En venninne har opplevd det tre ganger''

Må innrømme at om dette skjer med en og samme jente tre ganger er jeg tilbøyelig til å tro at hun på en eller annen måte må ha bidratt til det selv (uten dermed å unnskylde sjåføren/e!).

"Bidratt til det selv". Herregud for et svar. når du sier på den måten legger du mye av skylden på henne. Idiotsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei!

Du må nok desverre bare jobbe deg igennom overgrepene for å klare å komme videre.

Er deseverre ingen enkle måter å bli kvitt traumer på.

Har selv vært igjennom overgrep og har blogget om mine dypeste tanker og opplevelser der, og er nå så og si over overgrepene, har bare en liten siste innspurt igjen før jeg er kommet videre.

Du er hjertelig velkommen til å lese der hvis du vil, kanskje du kjenner deg igjen eller får noen tips til hva du kan gjøre selv?

http://marieleeweb.blogg.no/

Mailen min står også inne på siden, så er bare å si ifra hvis du trenger noen å prate med. (:

Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...