Gå til innhold

Jeg klør!


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg har mange ganger vært plaget av sopp i underlivet, og som regel har det forsvunnet etter kur med Canesten eller Pevaryl (stikkpille + krem) - men nå var det lenge siden sist...

Kløen begynte for ca 1,5 uke, og etter 4-5 dager fikk jeg kjøpt Pevaryl-kur, og tok stikkpiller 3 kvelder + krem, og har fortsatt med krem et par dager etterpå.

Mulig at kløen er en smule svakere enn det var de første dagene, men det er ikke særlig stor forskjell :-((((

Det står på pakningen at lege må kontaktes hvis en ikke merker forskjell etter 3 dager. Når jeg ikke har reagert skikkleig positivt på Pevarylen i løpet av ca 5 dager, betyr det at jeg må til lege?

Utrolig kjipt å gå lenge med den hersens kløen :-( Men også kjipt å komme seg til lege "bare" for en sånn fillesak...

Andre gode råd? Skal jeg kjøpe en Canestenkur i morgen og begynne på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    32

  • Dorthe

    15

  • candyqueen_83

    8

  • Mary Poppins

    6

Mest aktive i denne tråden

Kan hende det er bakteriell ubalanse, da vil ikke en kur mot sopp hjelpe. Det finnes sånne kapsler man kan kjøpe på apoteket som gjenoppretter balansen der nede. Verdt et forsøk i alle fall :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er plaget med akkurat det samme. Det hjelper når jeg tar Canesten salve/stikkpiller, men etter en ukes tid klør det igjen:-( Spesielt om natta.

Jeg ble anbefalt å ta en Canestenkur til, og vaske meg med uparfymert såpe. Og etter kuren ta Vivag som forebyggende.

Hva slags intimvask bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er plaget med akkurat det samme. Det hjelper når jeg tar Canesten salve/stikkpiller, men etter en ukes tid klør det igjen:-( Spesielt om natta.

Jeg ble anbefalt å ta en Canestenkur til, og vaske meg med uparfymert såpe. Og etter kuren ta Vivag som forebyggende.

Hva slags intimvask bruker du?

Bruker Asan.

Har en tube igjen fra en kur med melkesyrebakterier som jeg brukte i fjor en gang. Kan jo "slenge inn" den i natt - kan jo ikke skade...

En gang i fjor eller forfjor måtte jeg på en knallsterk kur (på resept), og da var det blitt en form for infeksjon tror jeg,,,

Tror jeg kjøper en Canestenkur igjen i morgen. Bruker du de med 6 piller eller den sterke med 1? Jeg valgte jo Pevaryl med 3 fremfor den sterkere med bare 1 - men det hjalp jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det er bakteriell ubalanse, da vil ikke en kur mot sopp hjelpe. Det finnes sånne kapsler man kan kjøpe på apoteket som gjenoppretter balansen der nede. Verdt et forsøk i alle fall :o)

Ja, jeg må nok til med noe melkesyrebakterier igjen. Men må jo ta knekken på dette først.

Men det er så rart, sikkert 6 mnd siden siste, og så kom det igjen uten forvarsel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker Asan.

Har en tube igjen fra en kur med melkesyrebakterier som jeg brukte i fjor en gang. Kan jo "slenge inn" den i natt - kan jo ikke skade...

En gang i fjor eller forfjor måtte jeg på en knallsterk kur (på resept), og da var det blitt en form for infeksjon tror jeg,,,

Tror jeg kjøper en Canestenkur igjen i morgen. Bruker du de med 6 piller eller den sterke med 1? Jeg valgte jo Pevaryl med 3 fremfor den sterkere med bare 1 - men det hjalp jo ikke...

Asan er vel parfymert? Slutt med den i hvert fall og gå over til noe uparfymert. Det var det klare rådet jeg fikk på apoteket.

Jeg har prøvd Canesten både med 1-dagers kur og 6-dagers, og salve i en uke tterpå. Men resultatet er det samme. Etter en ukes tid klør det igjen. Det hjelper å smøre seg med Canesten-salve, så det må jo være noe sopprelatert:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det ikke er sopp, men f eks bakteriell vaginose. Best å få en sjekk fra legen!

Nå har jeg googlet bakteriell vaginose - og symptomene stemmer ikke på meg. Jeg har ikke utflod, og ikke fiskelukt. Det med kløe eller svie var underordnet, forstod jeg.

Men takk for at du prøver å hjelpe meg! hvis ikke det gir seg i løpet av noen dager, får jeg komme meg til lege. Men det tar så himla mye tid - får som regel time midt på dagen og må gå fra jobb.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg googlet bakteriell vaginose - og symptomene stemmer ikke på meg. Jeg har ikke utflod, og ikke fiskelukt. Det med kløe eller svie var underordnet, forstod jeg.

Men takk for at du prøver å hjelpe meg! hvis ikke det gir seg i løpet av noen dager, får jeg komme meg til lege. Men det tar så himla mye tid - får som regel time midt på dagen og må gå fra jobb.....

Jeg har heller ikke verken utflod eller lukt. Jeg bare klør....:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asan er vel parfymert? Slutt med den i hvert fall og gå over til noe uparfymert. Det var det klare rådet jeg fikk på apoteket.

Jeg har prøvd Canesten både med 1-dagers kur og 6-dagers, og salve i en uke tterpå. Men resultatet er det samme. Etter en ukes tid klør det igjen. Det hjelper å smøre seg med Canesten-salve, så det må jo være noe sopprelatert:-(

Det er så kjipt å ha det derre styret - men det er klart, det finnes mye som er mye verre.... I fjor var jeg veldig plaget, men nå var det ca et halvt år siden sist, og jeg har tenkt på det de siste ukene at jeg var glad jeg har sluppet det.....

Skal bytte ut Asan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke verken utflod eller lukt. Jeg bare klør....:-(

Og det er vel det som indikerer soppinfeksjon. Jeg lurer bare på omsånne som meg og deg som har brukt Canesten utallige ganger, om kroppen blir immun mot det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er vel det som indikerer soppinfeksjon. Jeg lurer bare på omsånne som meg og deg som har brukt Canesten utallige ganger, om kroppen blir immun mot det?

Jeg fikk faktisk beskjed på apoteket i går om at det kunne jeg bare bruke og bruke. Det fantes ikke farlig, eller risiko for resistens. Men det er jo både dyrt og "klissete" da:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk beskjed på apoteket i går om at det kunne jeg bare bruke og bruke. Det fantes ikke farlig, eller risiko for resistens. Men det er jo både dyrt og "klissete" da:-(

Ja, det er noe herk og kliss -- og ca 160 kroner kuren.

Ikke blir det noe sengekos heller :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg googlet bakteriell vaginose - og symptomene stemmer ikke på meg. Jeg har ikke utflod, og ikke fiskelukt. Det med kløe eller svie var underordnet, forstod jeg.

Men takk for at du prøver å hjelpe meg! hvis ikke det gir seg i løpet av noen dager, får jeg komme meg til lege. Men det tar så himla mye tid - får som regel time midt på dagen og må gå fra jobb.....

Hvor gammel er du da, altså det kan ikke være overgangsalder da, venninna mi fikk det som første symptom og trodde det var sopp og bakteriell vaginose men det som hjalp var hormonkrem fra apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe herk og kliss -- og ca 160 kroner kuren.

Ikke blir det noe sengekos heller :-(

''Ikke blir det noe sengekos heller :-(''

Får gubben behandling mot sopp? Ellers smitter det gjerne frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe herk og kliss -- og ca 160 kroner kuren.

Ikke blir det noe sengekos heller :-(

Det er noe herk å ha kluss med dette. Og spesielt når det ikke går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du da, altså det kan ikke være overgangsalder da, venninna mi fikk det som første symptom og trodde det var sopp og bakteriell vaginose men det som hjalp var hormonkrem fra apoteket.

Er 39. Tviler på at det er overgangsalderen. Har vært plaget med kløe til og fra de siste 5-6 årene, og også tidligere - det var særlig ille i 2007-2008 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 39. Tviler på at det er overgangsalderen. Har vært plaget med kløe til og fra de siste 5-6 årene, og også tidligere - det var særlig ille i 2007-2008 tror jeg.

Jeg begynte med overgangsaldersymptomer da jeg var 38 år og en venninne av meg var enda yngre. Dvs uten at legen så noe på hormonprøver, men hvis du har holdt på så lenge så er det nok ikke det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ikke blir det noe sengekos heller :-(''

Får gubben behandling mot sopp? Ellers smitter det gjerne frem og tilbake.

Nei, han har ikke smurt seg. Må nok til med det i morgen.

Jeg får kjøpe en "familiepakning" med Canesten :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Been there done that

Ja, jeg må nok til med noe melkesyrebakterier igjen. Men må jo ta knekken på dette først.

Men det er så rart, sikkert 6 mnd siden siste, og så kom det igjen uten forvarsel....

Jeg kan varmt anbefale Lactal.

http://www.lactal.no/

Jeg tar den med en gang det begynner å klø. Jeg bruker det ikke fast, men tar bare når det klør. Og gjerne en gang rett etter mensen. På den måten har jeg holdt unna soppkurer i mange år. Dersom du ikke har hatt tatt underlivsprøver siste året, ville jeg ha gått til legen og tatt noen prøver også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...