Gå til innhold

Jeg klør!


Gjest prust

Anbefalte innlegg

[quote name=Shira :o)' timestamp='1272062407' post='4345480]

Du får nok irritasjon i kanten på urinrøret, og dermed økt vannlatningstrang.

Bestemoren min har så lenge jeg kan husket snakket om dette dopapiret, og at hun alltid har mykt med seg i veska. Før skjønte jeg det jo ikke og synes hun styrte fælt på, men nå forstår jeg jo at hun nok er veldig sensitiv.

Hva som utløste det, eller er akkurat årsaken vet jeg ikke. Jeg har ikke spesielt sensitiv hud eller noe, annet enn i hodebunnen. Og jeg tåler alt av intimsåper merkelig nok, samme med truseinnlegg, tåler det også.

Eller, dvs, jeg har en sykdom som slo seg på slimhinnene i urinblæren, etter at jeg fjernet den, så har slimhinner andre plasser i kroppen blitt mer sårbare, så jeg har tenkt noen ganger at det er årsaken, men siden jeg vet om flere som ikke tåler grovt toalettpapir så har jeg ikke lagt så mye vekt på den teorien heller.

OK. Da skjønner jeg bedre.

Så du har fjernet urinblæren? Jeg har fått med meg dine blæreproblemer her inne, men visste ikke at dette ble løsningen. Stakkars deg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    32

  • Dorthe

    15

  • candyqueen_83

    8

  • Mary Poppins

    6

Mest aktive i denne tråden

[quote name=Shira :o)' timestamp='1272062457' post='4345481]

He he, nå klarer jeg nok ikke å bruke såååå mye dopapir da *geiper til Dorthe*

Tja, når jeg ser hvor mye jeg har brukt på vann, tranebærkapsler og tranebærjuice de siste ukene, begynner jeg å lure på om jeg skal samle på regningene ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare vann og har aldri hatt sopp eller andre underlivsplager i hele mitt liv :)

Jeg kommer nok aldri til å klare å føle meg ren ved å vaske meg med bare vann:-( Selv om jeg har hørt at det holder i lange baner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg kommer nok aldri til å klare å føle meg ren ved å vaske meg med bare vann:-( Selv om jeg har hørt at det holder i lange baner:-)

Det er nok en vanesak:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, når jeg ser hvor mye jeg har brukt på vann, tranebærkapsler og tranebærjuice de siste ukene, begynner jeg å lure på om jeg skal samle på regningene ;o)

Nå er vel du ekstremt mye plaget da, Dorthe? Men jeg har brukt et ganske stort beløp på all verdens underlivs-remedier de siste mnd. Noe jeg aldri har gjort før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

OK. Da skjønner jeg bedre.

Så du har fjernet urinblæren? Jeg har fått med meg dine blæreproblemer her inne, men visste ikke at dette ble løsningen. Stakkars deg :-(

Jeg har fjernet både urinblære og urinrør, men du skal ikke synes synd på meg, for det er det lureste jeg har gjort! :o)

Nå har jeg fått endel komplikasjoner, men selve den blæreresovaret jeg har, er bare genialt, jeg fikk nytt liv både mtp på kvalitet og smerter. :o)

Dessverre er det tarmene som ikke tålte dette (mye tull og krøll), så jeg er litt spent på om jeg må ty til litt drastiske steg der også, men det går fint, mye vi kan leve uten med litt tilpasning.

Det er 4 år siden jeg fikk den kontinente urostomien, og 3 år siden jeg fjernet blære og urinrør, og jeg angrer ikke i det hele tatt, på tross av litt svingete vei etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Tja, når jeg ser hvor mye jeg har brukt på vann, tranebærkapsler og tranebærjuice de siste ukene, begynner jeg å lure på om jeg skal samle på regningene ;o)

Tranebær er jo kostbart ja. Du får fokusere på at det er gode greier.

Jeg har lurt noen ganger på om jeg skal samle kvitteringer på håndsåpe og dopapir, men jeg vet ikke om jeg vil vite det ;o) Jeg må jo også kjøpe vannet, men nå kommer det en løsning på det snart, det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel du ekstremt mye plaget da, Dorthe? Men jeg har brukt et ganske stort beløp på all verdens underlivs-remedier de siste mnd. Noe jeg aldri har gjort før..

1,5 liter juice koster 53 kr + 1,5 liter vann + 6 tranebærkapsler hver dag blir en sum i året det og så +++ så kommer man kjapt over grensa ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1272062840' post='4345488]

Jeg har fjernet både urinblære og urinrør, men du skal ikke synes synd på meg, for det er det lureste jeg har gjort! :o)

Nå har jeg fått endel komplikasjoner, men selve den blæreresovaret jeg har, er bare genialt, jeg fikk nytt liv både mtp på kvalitet og smerter. :o)

Dessverre er det tarmene som ikke tålte dette (mye tull og krøll), så jeg er litt spent på om jeg må ty til litt drastiske steg der også, men det går fint, mye vi kan leve uten med litt tilpasning.

Det er 4 år siden jeg fikk den kontinente urostomien, og 3 år siden jeg fjernet blære og urinrør, og jeg angrer ikke i det hele tatt, på tross av litt svingete vei etterpå.

Jeg har fulgt med på sykdommene du har hatt i det siste. Men jeg visste ikke at du hadde gått så drastisk til verks. Jeg mener ikke at du er en stakkar, men at det er tragisk at et ungt menneske må ty til så vidt drastiske metoder for å ha et bra liv. Men det er godt å høre at du syntes det var en bra løsning, tross alt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg har også brukt billig dopapir i mange år. Da jeg hadde dårlig råd. Men det er vel ikke akkurat der man sparer de store pengene:-) En 10-er i uka for mitt vedkommende:-)

Jeg kjøper ikke egentlig det billigste fordi det er billig, men jeg liker at det er litt grovt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Det er nok det. Men man vil jo gjerne bruke rengjøringsmidler for å bli ren. Min siste anskaffelse er denne:

https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/view.html?p=30431&c=1370&g=false&ref=search

Jeg bare tenker at siden dere har så mye sånne problemer så hadde det kanskje vært verdt et forsøk og se om det hjalp:)

Skjeden er selvrensende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare tenker at siden dere har så mye sånne problemer så hadde det kanskje vært verdt et forsøk og se om det hjalp:)

Skjeden er selvrensende :-)

Mine problemer er ikke i skjeden - men i huden rundt:-) Og jeg regner ikke med at den huden er selvrensende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Gjør du?? Hvorfor det?

Jeg syns de myke går i oppløsning når man tørker seg. Man må jo bruke utrolig mye om gangen for at man ikke skal bli våt på henda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Mine problemer er ikke i skjeden - men i huden rundt:-) Og jeg regner ikke med at den huden er selvrensende...

Nå skal ikke jeg kverulere med deg, men kløe som kommer av sopp kommer jo fra skjeden og ikke huden rundt.

Legen min har presisert mange ganger hvor bra det er å bare vaske med vann, og jeg tok et kjapt google og så at de fleste eksperter/leger anbefaler det samme.

Men jeg har skjønt at du synes det er ekkelt så du får ha lykke til med den nye såpen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg har fulgt med på sykdommene du har hatt i det siste. Men jeg visste ikke at du hadde gått så drastisk til verks. Jeg mener ikke at du er en stakkar, men at det er tragisk at et ungt menneske må ty til så vidt drastiske metoder for å ha et bra liv. Men det er godt å høre at du syntes det var en bra løsning, tross alt:-)

Jeg skjønte du ikke så på meg som en stakkar :o)

Ja, det har vært tunge dager og tunge stunder, det legger jeg ikke skjul på. Heldigvis har jeg i dag kommet til ett punkt hvor jeg har lært meg mer balansegang. Og ser litt annerledes på ting.

Jeg har ikke opplevd tingene så drastisk, og gjør ikke det ennå heller, selv om jeg er midt oppi utredning og vanskelige spørsmål om hva vi skal gjøre. Det er nok fordi at jeg har prøvd så mye først. jeg er behandlet og medisinert av noen av de flinkeste vi har her i landet på disse områdene, blitt godt tatt vare på, blir godt tatt vare på.

Vinteren har vært svært tøff, jeg har sittet mye på gjerdet og ventet, hatt problem med at jeg ramler utenfor systemet i helsevesenet, ting har drøyd veldig. Nå ser det ut som det løsner. jeg fokuserer dessuten mest nå på at jeg nærmer meg eksamen i norsk, og da har jeg tro det eller ei generell studiekompetanse! Det har jeg klart! Brukt lang tid, men nådd målet.

Før hadde jeg fokusert på at jeg brukte lengre tid enn andre, var mislykket siden jeg ikke hadde studiekompetanse, bare tok ett fag av gangen osv osv. Nå fokuserer jeg på å nå mine mål, men med mine steg, selv om de er små. Jeg kommer frem til slutt. :o)

Gode dager, dårlige dager, det har vi vel alle, og jeg kan ha noen skikkelige sure dager, da er jeg ikke noe moro å være sammen med.

Jada, jeg skulle legge meg jeg, men her sitter jeg og prater i vei, jeg er uforbedrelig skravlebøtte *rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de myke går i oppløsning når man tørker seg. Man må jo bruke utrolig mye om gangen for at man ikke skal bli våt på henda :P

Hm...rart :-) Det har jeg aldri tenkt over. Jeg bare liker ikke den raspende følelsen av hardt dopapir:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Det er nok det. Men man vil jo gjerne bruke rengjøringsmidler for å bli ren. Min siste anskaffelse er denne:

https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/view.html?p=30431&c=1370&g=false&ref=search

Å, den skal jeg også kjøpe. Er utrolig glad i oljer i stedet for såpe. På kroppen bruker jeg også en dusjolje.

Jeg må også vaske med intimprodukter nedentil for å føle meg ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Hm...rart :-) Det har jeg aldri tenkt over. Jeg bare liker ikke den raspende følelsen av hardt dopapir:-)

Jeg syns ikke det rasper i det hele tatt jeg. Hehe. Akkurat passe. Jeg føler de myke ikke "tar" liksom. Sikkert fordi de løser seg opp :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...