Gå til innhold

Ville du gått til en psykiater som er rasist?


tjohei

Anbefalte innlegg

Psykiateren min kom men en rasistisk holdning. Jeg sa ingenting, men tenkte mitt. Ville du gått til en psykiater som er rasist? Burde jeg ta det opp med han? Eller skal jeg bare tenke at det gjelder jo ikke meg for jeg er jo ikke mørk i huden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 312
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    81

  • PieLill

    22

  • hidi, the scorpion

    19

  • tjohei

    17

Kan du beskrive litt nærmere hans uttalelser? Går det på farge eller religion?

Det gikk på rase: neger, pakistaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei!!!

Hvorfor ikke? Man er jo nødt til å forholde seg til rasister andre steder, men man har jo mulighet til å bytte da og finne en annen, men vil det at han er rasist påvirke min behandling i negativ retning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk på rase: neger, pakistaner.

Om en psyk. hadde snakket nedsettende om rase så hadde jeg gått ut av rommet med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

Han sa at hvis jeg var neger eller pakistaner hadde det vært grunn til å kaste meg ut av blokka.

Kan ha vært en (dårlig) spøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at hvis jeg var neger eller pakistaner hadde det vært grunn til å kaste meg ut av blokka.

Hæ? For en idiot! Jeg hadde trolig ikke orka å gå til en slik psykiater....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ha vært en (dårlig) spøk?

Burde jeg ta det opp med han for min egen del? Kanskje det var en dårlig spøk, men hva hvis han er rasist? Det skal jo ikke påvirke behandlingen siden jeg ikke er mørk i huden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? For en idiot! Jeg hadde trolig ikke orka å gå til en slik psykiater....

Jeg må innrømme at jeg føler ubehag i forhold til holdningen hans, men ellers så har jeg ikke noe å utsette på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? For en idiot! Jeg hadde trolig ikke orka å gå til en slik psykiater....

Jeg har toleranseproblemer sosialt og har problemer med å omgås alle slags mennesker. Jeg vil ikke være sammen med folk som jeg mener oppfører seg ubehagelig, burde jeg av den grunn kanskje fortsette siden dette er mitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mener jeg

Jeg har toleranseproblemer sosialt og har problemer med å omgås alle slags mennesker. Jeg vil ikke være sammen med folk som jeg mener oppfører seg ubehagelig, burde jeg av den grunn kanskje fortsette siden dette er mitt problem.

Jeg synes du skal ta det opp. Si at du har tenkt på den replikken som ble sagt, og at du har tenkt tanker om at det var rasistisk. Si du vil gjerne ha korrigering om så ikke var tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg føler ubehag i forhold til holdningen hans, men ellers så har jeg ikke noe å utsette på han.

Skjønner det... Jeg greier bare ikke å ta slike mennesker seriøst. Synes det virka utrolig uproft av ham å si noe slikt til en klient...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har toleranseproblemer sosialt og har problemer med å omgås alle slags mennesker. Jeg vil ikke være sammen med folk som jeg mener oppfører seg ubehagelig, burde jeg av den grunn kanskje fortsette siden dette er mitt problem.

Jeg vet egentlig ikke hva du bør gjøre. Selv ville jeg nok ikke greid å legge fra meg tanken på hvordan min psykiater så ned på mennesker pga hudfarge og/eller kultur. Tror ikke jeg hadde greid å ta ham seriøst etterpå. På den annen side - dersom du liker ham godt ellers, så ser jo du andre og mer positive sider ved ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk på rase: neger, pakistaner.

Var det hans egen personlige mening, eller refererte han til hvordan andre kan tenke?

Det er en stor forskjell på dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at hvis jeg var neger eller pakistaner hadde det vært grunn til å kaste meg ut av blokka.

Mye handler om sammenhengen og settingen dette ble sagt i.

Uproft uansett å bruke ordet neger.

Iblant synes jeg man kan være for raske og vræle rasist, litt som amerikanernes kommunistparanoia.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jcfdsa

Han sa at hvis jeg var neger eller pakistaner hadde det vært grunn til å kaste meg ut av blokka.

Han mente antagelig at "folk flest" eller folk i blokka/styret ikke hadde tålt den type atferd av en neger eller pakistaner. At det var utkastelsesgrunn. At du antagelig kom unna med den kjipe atferden fordi du er hvit. Tipper det ikke var rasistisk ment. Tipper han prøvde å få fram et poeng, men at det kom helt feil ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det hans egen personlige mening, eller refererte han til hvordan andre kan tenke?

Det er en stor forskjell på dette....

Det var i sammenheng med om at jeg trengte å ha dårlig samvittighet for å ikke være sosial med naboer hvor han svarte at du er jo ikke neger eller paksitaner, da kunne du blitt kastet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...