Gå til innhold

Svik


Gjest Sliten av alt akkurat nå

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten av alt akkurat nå

Foreldrene mine vet om min overgriper.Nær familie.

De pleier tett og god kontakt med han.

Meg derimot synes de ikke synd på, for det han gjorde var jo ikke sååååååååå ille.( sidestilt med voldtekt da jeg var 8-9 år )

Jeg er voksen nå.

Men det er så sårt å ikke bli trodd av sine egne foreldre.Og jeg vet ikke om jeg orker å høre p åhvor fantastisk han er lenger...Det er tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest anonymusy

Kjære deg. Jeg er/var i samme situasjon, bortsett fra at de ikke prøvde å forhærlige han. Heller tvert imot så likte de han ikke, men likevel holdt de kontakten med han, og ringte han nok oftere enn meg hver uke..

Jeg har hatt mange oppgjør med mine foreldre/søsken om denne saken etter hvert som jeg har fått den på avstand. Terapi har hjulpet veldig. Jeg har følt et stort svik fra mine foreldre pga dette. Det er voldsomt sårt når de velger en som har gjort deg så mye vondt, fremfor du som er barnet!!! Hadde det vært mitt barn hadde jeg lagd et helvete og snudd ryggen til vedkommende!!! Ingen tvil!

Jeg har forklart i detalj hva han gjorde. Litt for å sjokkere dem, litt for å gjøre dem kvalme, men også rett og slett for å få dem til å skjønne at selv om det dreide seg om beføling og tafsing, så var det likevel GRAVERENDE av en bestefar å holde på slik! Detaljene gjorde dem sjokkerte og kvalme. Alvoret gikk opp for dem. Når jeg fortalte i detalj om lukter, at han holdt hånda si over min, at han hvisket i øret, truet,..... osv... det ble levende for dem, og de ble fortvilet over at jeg hadde blitt utsatt for noe sånt. Likevel distanserte de seg fra det og holdt kontakten med han, fordi han hadde ingen andre og var en gammel mann. Dessuten var det lenge siden det skjedde... og bla bla bla. FEIGHET mener jeg!

Iallefall. Etter samtalen har de dårlig samvittighet. De har vært veldig forståelsesfulle, og alltid spurt om jeg syns ting og tang er greit på forhånd. Prøv å sett ord på HVA det har gjort med deg. Hvordan det har påvirket følelseslivet ditt. Er du nervøs? Skvetten? HVa med tillit? Fysisk kontakt med andre menn? Hva med kroppsbildet, flashbacks med lyd, lukter og bilder? Alle slike detaljer (som en vil spy av å grave frem og fortelle om, det er så nedverdigende), vil hjelpe dem i å forstå hva du har gått gjennom. Og kanskje hjelpe deg ta et oppgjør eller avstand fra han eller dem.... Har ikke noen veldig gode svar til deg, men vet at dette er veldig vondt og utrolig psykisk slitende å stå oppi. JEg håper du får terapi, og at det hjelper deg!!! Lykke til, stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...