Gå til innhold

Menn som bor "hjemme"....


Gjest Iris38

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

Ingen "faresignaler"? Jeg ser helst at svigermor har på seg sko når hun kommer på besøk, det er lett å spøre han om hjelp og forvente at det skjer raskt, jeg liker ikke å føle meg "overvåket"- ser helst at vi har litt privatliv osv. Dere som svarer må være godt voksne og ikke på vår alder. Jeg kan ikke forstå at selvstendige kvinner i 30-årene kan tenke seg å flytte inn i samme hus som "svigers". Ikke engang eie sin part....Jeg tror du har rett når du mener at han har bolig og ikke ser behovet...

Når du er så "negativ" til alle svar her, og bare er opptatt av disse faresignalene osv, så kan jeg ikke skjønne hvorfor du fortsatt er sammen med denne mannen. Virker som du uansett har bestemt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 508
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    118

  • Dorthe

    27

  • Colette

    19

  • PieLill

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest Iris38

Hva vet du om det?

Jeg vet ingenting om omstenighetene her, og gidder ikke spekulere. Hva i all verden er poenget? Lage drama?

Damer ass.

Ja, du måtte være mann. Bor du "hjemme" også? He, he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

For meg har dette mye mer med denne mannens holdninger å gjøre, enn det rent praktiske til daglig. Hvem kan tenke seg å bo hos foreldrene når man er voksen, og hvor mye til "mann" er det?

Ja, og han kan hjelpe sine foreldre med praktiske ting om han bor en kjøretur unna også :-) Tydeligvis er det mange som ikke skjønner dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Ja, du måtte være mann. Bor du "hjemme" også? He, he....

Beklager. Og nettopp som jeg prøver å poengtere - det er ikke sikkert alt er slik som _du_ tror. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irrere

Mener du virkelig at du kunne solgt din leilighet og flyttet inn i svigerforeldrenes hus. Om forholdet hadde gått "på dunken" så hadde det vært akseptabelt å gå derifra uten å får noe igjen, fordi du hadde bodd der gratis? Jeg personlig synes det er bedre å eie en del av en leilighet i en viss avstand fra "svigers" og ikke gå tomhendt etter et brudd... En del her inne er tydeligvis ikke enig i det...

''Mener du virkelig at du kunne solgt din leilighet og flyttet inn i svigerforeldrenes hus. Om forholdet hadde gått "på dunken" så hadde det vært akseptabelt å gå derifra uten å får noe igjen, fordi du hadde bodd der gratis? Jeg personlig synes det er bedre å eie en del av en leilighet i en viss avstand fra "svigers" og ikke gå tomhendt etter et brudd... En del her inne er tydeligvis ikke enig i det...''

Jeg eier en leilighet i dag sammen med banken :) Hadde jeg solgt denne ville jeg sittet igjen med kapital til senere å kunne investere i bolig om et slikt forhold gikk dunken. Hvis jeg og potensiell samboer så dette som en god løsning for oss og svigerforeldrene mine var av "sorten" jeg gikk godt sammen med, så ser jeg ingen vansker med å gjøre et slikt valg. Jeg kan ikke se at det å eie deler av en leilighet (de fleste må faktisk låne penger for å kjøpe seg bolig) gjør meg til noe bedre menneske på noen som helst måte sammelignet med han du her beskriver.

Hvordan hadde du sett på å flytte sammen med en mann som evnt har fått penger til bolig av sine foreldre og bo der uten at han ville la deg kjøpe deg inn? Ville du flyttet inn hos han og risikert å sitte igjen med 0 hvis forholdet gikk på dunken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og han kan hjelpe sine foreldre med praktiske ting om han bor en kjøretur unna også :-) Tydeligvis er det mange som ikke skjønner dette...

Akkurat nå skjønner jeg ikke de svarene du får her, for å være ærlig. Det er ikke vanlig på dol at menn som ikke tar ansvar for eget liv og tilværelse får støtte her inne. Jeg tviler på at de ville ha vært like tolarante i RL rundt din kjærestes valg av måte og leve på. Jeg synes de svarer som om mannen skulle ha vært 18, og ikke 38..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest verinoca

Akkurat nå skjønner jeg ikke de svarene du får her, for å være ærlig. Det er ikke vanlig på dol at menn som ikke tar ansvar for eget liv og tilværelse får støtte her inne. Jeg tviler på at de ville ha vært like tolarante i RL rundt din kjærestes valg av måte og leve på. Jeg synes de svarer som om mannen skulle ha vært 18, og ikke 38..

Jeg skjønner det veldig godt. Innleggene hennes er jo tuftet på ren spekulasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

Hvorfor må alle være enige?

Og hvilken rolle spiller det overhodet, når du er så klar i din overbevisning?

Ja, men du eier jo ikke leilighet forstår jeg ut i fra svaret i sted. Det er hvertfall lite sannsynlig. Bor du også i samme hus som foreldrene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det veldig godt. Innleggene hennes er jo tuftet på ren spekulasjon.

For meg hoder det i lange baner at mannen aldri har tatt skrittet ut av barndomshjemmet og tatt det hele og fulle ansvar for eget voksenliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irrere

Jeg hadde i hvert fall ikke flyttet inn hos en mann på 38 år som bor i kjelleren til foreldrene sine. Det vet jeg helt sikkert:-) Til det vet jeg alt for mye om menn med uselvstendighet og avhengighet av foreldrene. Grøss....

Alle menn er ikke like Colette ;) Dine dårlige erfaringer med menn sier ingenting om den her aktuelle mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Ja, men du eier jo ikke leilighet forstår jeg ut i fra svaret i sted. Det er hvertfall lite sannsynlig. Bor du også i samme hus som foreldrene dine?

Sannsynlighetsberegningen din står alldeles til stryk, det viser du gang på gang her ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

Beklager. Og nettopp som jeg prøver å poengtere - det er ikke sikkert alt er slik som _du_ tror. ;-)

Nevn 3 gode gode grunner til at en voksen mann bor hjemme! Foreldrene er friske og mannen har ok økonomi, skrev jeg tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

For meg hoder det i lange baner at mannen aldri har tatt skrittet ut av barndomshjemmet og tatt det hele og fulle ansvar for eget voksenliv.

Poenget mitt er at det kan ligge mange årsaker bak. Men om årsakene ikke spiller noen rolle, kun harde fakta om boforhold så er vel premissene lagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle menn er ikke like Colette ;) Dine dårlige erfaringer med menn sier ingenting om den her aktuelle mannen.

Skal man tenke helt generelt overfor menn, så er det et dårlig tegn at man er avhengig av sine foreldre for å kunne bo og leve i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Nevn 3 gode gode grunner til at en voksen mann bor hjemme! Foreldrene er friske og mannen har ok økonomi, skrev jeg tidligere.

Jeg orker ikke spekulere, er heller ike særlig god til det. Du vet tydeligvis såpass lite om denne mannen at det kan være mye her du ikke aner noe om. Men siden dere er _kjærester_ må han vel ha andre kvaliteter som kan veie opp?

Ingen er perfekt vet du, og jo eldre man blir, jo færre valgmuligheter.

Men igjen - hvorfor er det så viktig for deg at damene her på dol er eninge med deg? Og er vi ikke enige så er vi enten 18 år, eller mannfolk som bor hjemme hos mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Ingen "faresignaler"? Jeg ser helst at svigermor har på seg sko når hun kommer på besøk, det er lett å spøre han om hjelp og forvente at det skjer raskt, jeg liker ikke å føle meg "overvåket"- ser helst at vi har litt privatliv osv. Dere som svarer må være godt voksne og ikke på vår alder. Jeg kan ikke forstå at selvstendige kvinner i 30-årene kan tenke seg å flytte inn i samme hus som "svigers". Ikke engang eie sin part....Jeg tror du har rett når du mener at han har bolig og ikke ser behovet...

Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom oss voksne kvinner og damer i 30-årene som vil ha selvstendig liv. Voksne kvinner i dag bor ikke hjemme hos svigermor.

Jeg antar at du har vært på besøk hos han og reagert på et eller annet, f.eks. skomangelen eller tøflene til svigermor. Om han har hatt samboer i den leiligheten så trenger ikke du å flytte inn til han.

En tidligere kollega av meg bodde på pikerommet til hun var 38 år og kjøpte seg egen leilighet. Jeg reagerer mer på det enn de som bor i kjelleren til foreldrene. Hun er i 40-årene nå og jeg antar at de fleste av oss kollegaene syntes dette var spesielt selvom vi ikke diskuterte det siden vi ikke hadde noe med det.

Jeg ville aldri ha flyttet inn i huset til mine svigerforeldre bare så det er sagt. I dette tilfellet er det du som bestemmer hvor du vil bo. Han kan ikke tvinge deg der inn, og hvis han ikke vil flytte sammen med deg et annet sted så ville jeg tenkt meg grundig om.

Jeg ser ikke noe galt i at han har hatt samboer der, og ser ikke at det har noe med ditt valg å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Skal man tenke helt generelt overfor menn, så er det et dårlig tegn at man er avhengig av sine foreldre for å kunne bo og leve i voksen alder.

Men hvem sier at dette er tilfellet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

''Mener du virkelig at du kunne solgt din leilighet og flyttet inn i svigerforeldrenes hus. Om forholdet hadde gått "på dunken" så hadde det vært akseptabelt å gå derifra uten å får noe igjen, fordi du hadde bodd der gratis? Jeg personlig synes det er bedre å eie en del av en leilighet i en viss avstand fra "svigers" og ikke gå tomhendt etter et brudd... En del her inne er tydeligvis ikke enig i det...''

Jeg eier en leilighet i dag sammen med banken :) Hadde jeg solgt denne ville jeg sittet igjen med kapital til senere å kunne investere i bolig om et slikt forhold gikk dunken. Hvis jeg og potensiell samboer så dette som en god løsning for oss og svigerforeldrene mine var av "sorten" jeg gikk godt sammen med, så ser jeg ingen vansker med å gjøre et slikt valg. Jeg kan ikke se at det å eie deler av en leilighet (de fleste må faktisk låne penger for å kjøpe seg bolig) gjør meg til noe bedre menneske på noen som helst måte sammelignet med han du her beskriver.

Hvordan hadde du sett på å flytte sammen med en mann som evnt har fått penger til bolig av sine foreldre og bo der uten at han ville la deg kjøpe deg inn? Ville du flyttet inn hos han og risikert å sitte igjen med 0 hvis forholdet gikk på dunken?

Svaret er nei :-) Da måtte han solgt, og vi hadde kjøpt en felles leilighet. Om han eide 2/3 og jeg 1/3 spiller ingen rolle. Det som spiller en rolle er at jeg eier en viss andel av leiligheten. Jeg tenker på fremtiden, men det virker som om det er mange her som ikke tenker lenger enn nesetippen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...