Gå til innhold

Menn som bor "hjemme"....


Gjest Iris38

Anbefalte innlegg

Gjest Iris38

Poenget mitt er at det kan ligge mange årsaker bak. Men om årsakene ikke spiller noen rolle, kun harde fakta om boforhold så er vel premissene lagt.

Nevn 3 årsaker som du mener er akseptable. Husk at jeg skrev at foreldrene jobber mye og mannen har ok inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 508
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    118

  • Dorthe

    27

  • Colette

    19

  • PieLill

    17

Mest aktive i denne tråden

Nevn 3 gode gode grunner til at en voksen mann bor hjemme! Foreldrene er friske og mannen har ok økonomi, skrev jeg tidligere.

Du bruker uttrykket " bo hjemme". Jeg synes det er er stor forskjell på å regelrett bo hjemme, og å ha egen leilighet i foreldrenes hus.

Hvis han hjelper foreldrene mer enn de står på pinne for ham, kan du ikke sidestille dette boforholdet med mødre som serverer middag til og vasker klærne for voksne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Svaret er nei :-) Da måtte han solgt, og vi hadde kjøpt en felles leilighet. Om han eide 2/3 og jeg 1/3 spiller ingen rolle. Det som spiller en rolle er at jeg eier en viss andel av leiligheten. Jeg tenker på fremtiden, men det virker som om det er mange her som ikke tenker lenger enn nesetippen..

Men i alle dager - Hvorfor i alle dager er da en dame som deg sammen med denne dotten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irrere

Skal man tenke helt generelt overfor menn, så er det et dårlig tegn at man er avhengig av sine foreldre for å kunne bo og leve i voksen alder.

Han er i følge trådstarter ikke avhengig av sine foreldre. Han har grei økonomi og kunne skaffet seg noe annet om han faktisk ønsket det. Jeg synes overhodet ikke dette sier noe om hverken manndom eller manglende evne til å ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Nevn 3 årsaker som du mener er akseptable. Husk at jeg skrev at foreldrene jobber mye og mannen har ok inntekt.

Jeg tror heller du skal fokusere på 3 årsaker til at du er kjæreste med denne mannen.

Det er nok litt viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er i følge trådstarter ikke avhengig av sine foreldre. Han har grei økonomi og kunne skaffet seg noe annet om han faktisk ønsket det. Jeg synes overhodet ikke dette sier noe om hverken manndom eller manglende evne til å ta ansvar.

Da har vi forskjellig syn på den saken. Jeg kunne ikke tenke meg å flytte sammen med en mann som i en alder av 38 år ikke har skaffet seg et eget sted å bo, men fortsatt bor i barndomshjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Trådstarter har jo selv opplyst om det.

Trådstarter aner ingenting om hvorfor han bor hjemme, hvorfor han ikke kjøpte noe eget med forrige samboer eller hva han kunne tenke seg i framtiden.

Da tenker jeg at det mest logiske er å spørre _han_, ikke lage masse dramagreier på et nettsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter aner ingenting om hvorfor han bor hjemme, hvorfor han ikke kjøpte noe eget med forrige samboer eller hva han kunne tenke seg i framtiden.

Da tenker jeg at det mest logiske er å spørre _han_, ikke lage masse dramagreier på et nettsted.

Ofte er det greit å spørre, men vanskeligere å få svar som forklarer det som bør forklares:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

Jeg orker ikke spekulere, er heller ike særlig god til det. Du vet tydeligvis såpass lite om denne mannen at det kan være mye her du ikke aner noe om. Men siden dere er _kjærester_ må han vel ha andre kvaliteter som kan veie opp?

Ingen er perfekt vet du, og jo eldre man blir, jo færre valgmuligheter.

Men igjen - hvorfor er det så viktig for deg at damene her på dol er eninge med deg? Og er vi ikke enige så er vi enten 18 år, eller mannfolk som bor hjemme hos mor?

Det er ikke snakk om å spekulere. Du sier jo han kan ha gode grunner og da må det vel være enkelt å kunne gi noen gode grunner? Vet du ikke selv hva du kaller god grunn, så synes jeg faktisk ikke du skal skrive det. Det blir for dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irrere

Da har vi forskjellig syn på den saken. Jeg kunne ikke tenke meg å flytte sammen med en mann som i en alder av 38 år ikke har skaffet seg et eget sted å bo, men fortsatt bor i barndomshjemmet.

Vi har klart forskjellig syn på saken, men jeg synes det er merkelig at man kan sette "merkelapper" på et menneske man ikke vet mer om enn at vedkommende bor i en egen boenhet i felles bolig med foreldre. Men slik har samfunnet blitt og de fleste foretrekker vel å ha både foreldre og potensielle svigerforeldre plassert på et eldrehjem slik at de ikke forstyrrer hverdagen unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Ofte er det greit å spørre, men vanskeligere å få svar som forklarer det som bør forklares:-)

Mulig det. Men jeg begynner personlig å tvile på hele storyen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Det er ikke snakk om å spekulere. Du sier jo han kan ha gode grunner og da må det vel være enkelt å kunne gi noen gode grunner? Vet du ikke selv hva du kaller god grunn, så synes jeg faktisk ikke du skal skrive det. Det blir for dumt...

Sorry, men nå tror jeg ikke på deg lenger. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Iris38

Jeg tror heller du skal fokusere på 3 årsaker til at du er kjæreste med denne mannen.

Det er nok litt viktigere.

Når du sier at det kan være gode grunner til det, så regner jeg med at det er flere her inne som har lyst til å høre de. Det ser ikke ut som om du klarer å komme med de av en eller annen årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, forstår jeg godt det ikke er fristende i utgangspunktet med noen som bare har bodd i samme hus/gate hele livet. Jeg tror aldri jeg kunne funnet meg til rette med noen som ikke har bodd minst i forskjellige land, men det er en annen sak.

Men helt hvorfor du spør oss om dette forstår jeg ikke? Altså, det er rimelig klart at det er noe du bør spør HAM om, og det er like klinkende klart at det neppe er noen her som kan svare for ham.

Samtidig virker det jo som om du er avhengig av hva andre (i dette tilfelle vi) mener om dette, på samme måte som du mistenker han er avhengig av foreldrene.

Den eneste måte du får ordentlig svar på dette er å spør fyren om han er villig til å flytte minst 20 km vekk derfra.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har klart forskjellig syn på saken, men jeg synes det er merkelig at man kan sette "merkelapper" på et menneske man ikke vet mer om enn at vedkommende bor i en egen boenhet i felles bolig med foreldre. Men slik har samfunnet blitt og de fleste foretrekker vel å ha både foreldre og potensielle svigerforeldre plassert på et eldrehjem slik at de ikke forstyrrer hverdagen unødvendig.

Det er faktisk naturlig at foreldre og barn skiller lag når barnet er voksen, og at barnet skaper seg en selvstendig tilværelse. I dyreverdenen skjer det uten forkludring, mens vi mennesker lager de merkeligste ordninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

Du bruker uttrykket " bo hjemme". Jeg synes det er er stor forskjell på å regelrett bo hjemme, og å ha egen leilighet i foreldrenes hus.

Hvis han hjelper foreldrene mer enn de står på pinne for ham, kan du ikke sidestille dette boforholdet med mødre som serverer middag til og vasker klærne for voksne barn.

Foreldrene eier huset inkludert leiligheten og da "bor du hjemme". Kaller ikke dette en selvstendig mann, selv om han vasker klærne sine selv og lager mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Når du sier at det kan være gode grunner til det, så regner jeg med at det er flere her inne som har lyst til å høre de. Det ser ikke ut som om du klarer å komme med de av en eller annen årsak.

Jeg sier jo at jeg ikke aner noe om hva årsakene kan være. Det er heller ikke sikkert at du vet alt her (noe jeg tviler sterkt på, det virker ikke som du kjenner mannen særlig godt)

Igjen - det er tross alt mer interessant å sette opp 3 årsaker til at du ble kjæreste med ham.

Om du ikke engang kan snakke med ham om disse tingene er vel forholdet dødfødt. Jeg tror uansett ikke så mye på dette lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Foreldrene eier huset inkludert leiligheten og da "bor du hjemme". Kaller ikke dette en selvstendig mann, selv om han vasker klærne sine selv og lager mat.

Nei, men så stikk da for pokker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Ingen "faresignaler"? Jeg ser helst at svigermor har på seg sko når hun kommer på besøk, det er lett å spøre han om hjelp og forvente at det skjer raskt, jeg liker ikke å føle meg "overvåket"- ser helst at vi har litt privatliv osv. Dere som svarer må være godt voksne og ikke på vår alder. Jeg kan ikke forstå at selvstendige kvinner i 30-årene kan tenke seg å flytte inn i samme hus som "svigers". Ikke engang eie sin part....Jeg tror du har rett når du mener at han har bolig og ikke ser behovet...

Jeg er i samme aldersgruppe som dere. Om jeg ville bodd i samme hus som mine svigerforeldre ville vært veldig personavhengig. Om jeg ikke trodde det ville fungert ville jeg ganske enkelt fortalt det til mannen jeg ville flytte sammen med, og sagt at jeg ønsket å kjøpe leilighet sammen et annet sted. Det er vel ikke noe å lage problemer av, før mannen eventuelt nekter? Det kan være mange fordeler ved å bo tett på foreldre/svigerforeldre, ikke minst hvis man har barn, og det er mange som bor slik uten at det er noe "galt" med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...