Gå til innhold

Trenger vi egentlig disse hundene?


Sør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 220
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    68

  • zellica

    17

  • morsan

    14

  • candyqueen_83

    14

Mest aktive i denne tråden

Jepp, denne skulle muligvis på Åpent, men med tanke på tidligere diskusjoner er det kanskje like greit at havnet her! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fine bikkjer og alle hunder kan bite,da trenger vi i grunn INGEN bikkjer!!!

Det sier seg selv at det lett blir veldig mye mer alvorlig å bli bitt av en rottveiler enn en chihuahua.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Nei, jeg kunne iallfall greid meg VELDIG godt uten hunder!!

Liker de ikke og ble selv bitt som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EUPF58

Må si _nei_!

Selv om jeg legger alt ansvar over på eieren av disse hundene....

Hva har dette med psykiatri å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva har dette med psykiatri å gjøre?

Etter min mening er det en klar sammenheng mellom det å ha enkelte hunderaser og psykiatri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Etter min mening er det en klar sammenheng mellom det å ha enkelte hunderaser og psykiatri.

Kunne ikke vært mer enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

Har selv blitt truet av rasende drittbikkjer noen ganger da jeg hadde morgenrute for aftenposten. Ofte er det feil eiere, du må være idiot for å la en doberman eller amstaff gå løs nær huset, når avis/post/søpplemannen kommer.

Men jeg er veldig glad i de fleste hunder, og det er som regel eierne som har feil oppdragelse når hunder går bersherk. Heldigvis skjer det ganske skjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi trenger hunder men forutsetningen er ansvarlige hundeeiere.

Utrolig mange mennesker har økt livskvalitet som følge av hundehold; det er blant annet påvist økt levealder hos enslige eldre med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har dette med psykiatri å gjøre?

Som du ser i innlegget jeg postet 18:08 så ble dette feilpostet, men det har faktisk også med psykiatri.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, vi trenger hunder men forutsetningen er ansvarlige hundeeiere.

Utrolig mange mennesker har økt livskvalitet som følge av hundehold; det er blant annet påvist økt levealder hos enslige eldre med hund.

Spørsmålet var ikke om vi trengte hunder, men om vi trengte Rottweilere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi trenger hunder men forutsetningen er ansvarlige hundeeiere.

Utrolig mange mennesker har økt livskvalitet som følge av hundehold; det er blant annet påvist økt levealder hos enslige eldre med hund.

Men de kan vel få nøyaktig samme forbedring av livskvalitet med en "chihuahua" ;-) , og beholde et godt forhold til slektningene sine i tillegg, ettersom sidde får beholde sitt opprinnelige antall armer og bein?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EUPF58

det er fine bikkjer og alle hunder kan bite,da trenger vi i grunn INGEN bikkjer!!!

Nekter å tro at absolutt alle hunder kan bite.Dessuten er det stor forskjell på størrelsen på hunder fra Grand Danoise og ned til Bichon Frise.Sånn Paris Hilton hund kan umulig veie mer en 1-2 kg.Tipper at det finnes mange hunder over 50 kg.De fleste hunder over 30 kg vil jeg påstå at KAN være farlige.Men mange mennesker KAN også være farlige.Kamphunder burde være forbudt i norge.Har en hunderase i verden tatt mer en 5 menneskeliv bør den forbys i de fleste land.Har aldri hørt om en katt som har skadet ett menneske alvorlig! Vet ikke helt om det er størrelse eller temperament,men vil vel påstå at de største hundene er farligst også.Hvis jeg hadde barn i familien ville vel en Golder Retriver være den eneste store rasen jeg ville hatt i hus.Alle mindre raser ville jeg godt kunne hatt.En vanlig Norsk Buhund er vel også ok skulle jeg tro,men jeg synser fært,har aldri eid en eneste hund selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv blitt truet av rasende drittbikkjer noen ganger da jeg hadde morgenrute for aftenposten. Ofte er det feil eiere, du må være idiot for å la en doberman eller amstaff gå løs nær huset, når avis/post/søpplemannen kommer.

Men jeg er veldig glad i de fleste hunder, og det er som regel eierne som har feil oppdragelse når hunder går bersherk. Heldigvis skjer det ganske skjeldent.

Det er jo egentlig ganske irrelevant om det er hundens, eierens eller eks-svigermors feil. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forholdsvis stor undersøkelse i england viser at det er de små hundene som biter mest.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1032531/Why-sausage-dogs-really-just-legged-fiends.html

Det er også den erfaringen jeg har etter 40 år med hunder. Jeg er vokst opp med middelstore hunder, og har idag giganthunder. Jeg er mye tryggere på en stor hund enn jeg er på de små.

Nå ser jeg selvfølgelig på eieren også, og kommer det en rusmisbruker med en Rotweiler vil jeg være litt tilbakeholden. Men helt vanlige mennesker med store hunder er jeg ikke redd for å være sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...