Gå til innhold

-6 kilo


Rith

Anbefalte innlegg

Skrev inn for en stund siden at jeg hadde 8 kilo som skulle vekk etter siste graviditet.

Jeg hadde trent og spist fornuftig i noen mnd uten å bli kvitt et gram.

De siste to mnd har jeg gått ned 6 kilo.

Måten jeg har gått ned på vil jeg ikke anbefale videre, for den er ikke særlig sunn. Ja, jeg begynte å røyke igjen..men jeg er fornøyd med å få på meg klærne mine igjen og har det mye bedre mentalt! Så får røyken bare kuttes etterhvert..og ja jeg klarer å slutte på dagen om jeg vil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Rith

    18

  • Orio

    16

  • Colette

    12

  • Flimmer1365381250

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna

Ja- ja. Du om det. Hvem forsøker du lure? ;-) Røyk versus 6 kg for mye vekt? Hva er sunnest- eller minst sunt over tid?

Vel, du bestemmer selv. Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja- ja. Du om det. Hvem forsøker du lure? ;-) Røyk versus 6 kg for mye vekt? Hva er sunnest- eller minst sunt over tid?

Vel, du bestemmer selv. Lykke til uansett.

Sa at det var en usunn måte å gå ned i vekt på, men uansett så er jeg fornøyd med å få på meg igjen klærne mine og dermed ha det bedre fysisk og mentalt.

Så tar jeg røykeslutten etterhvert, uansett mitt valg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surikatt

Sa at det var en usunn måte å gå ned i vekt på, men uansett så er jeg fornøyd med å få på meg igjen klærne mine og dermed ha det bedre fysisk og mentalt.

Så tar jeg røykeslutten etterhvert, uansett mitt valg. :)

Har gått i samme fellen som deg Rith. Enda verre ble det da vekten gikk opp etter hvert til der den var + litt til, plutselig var det to problem.........

Men, nå har jeg virkelig motivert meg sluttet å røyke igjen + at jeg har startet med lav karbo kosthold. Er mest stolt over at jeg har sluttet å røyke, men jeg håper at vekta skal gå nedover etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått i samme fellen som deg Rith. Enda verre ble det da vekten gikk opp etter hvert til der den var + litt til, plutselig var det to problem.........

Men, nå har jeg virkelig motivert meg sluttet å røyke igjen + at jeg har startet med lav karbo kosthold. Er mest stolt over at jeg har sluttet å røyke, men jeg håper at vekta skal gå nedover etter hvert.

Det er frustrerende når vekta ikke vil nedover, og jeg så ingen annen løsning. Vet det er dumt og usunt, men det var heller ikke sunt å bli deppa, sur, grinete og umotivert. Dessuten merker jeg forskjell på noen av helseproblemene jeg har ved å miste noen kilo.

Så får bare røyk være røyk til jeg er fornøyd.

Godt du har klart å slutte å røyke, håper du kommer dit du skal ved lavkarbo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flimmer1365381250

Ikke la det med røyken plage deg så veldig. den kan du stumpe når du har fått mer overskudd til å holde vekten på andre måter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke la det med røyken plage deg så veldig. den kan du stumpe når du har fått mer overskudd til å holde vekten på andre måter :)

Takk for oppmuntring, hadde regnet med å bare få negative svar.

Men det er akkurat slik jeg har sett det for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flimmer1365381250

Takk for oppmuntring, hadde regnet med å bare få negative svar.

Men det er akkurat slik jeg har sett det for meg. :)

Andre kan si hva de vil om mine eller dine prioriteringer. Men en deprimert og ulykkelig kropp er ikke sunnere enn en glad kropp som røyker litt!

For meg hadde 6 kilo opp betydd veldig mye for selvfølelsen og hverdagen generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men jeg synes synd på 1-åringen din som må bæres og stelles av en røykestinkende mor. Dere røykere aner ikke hvor jævlig dere stinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huffe

Unnskyld meg, men jeg synes synd på 1-åringen din som må bæres og stelles av en røykestinkende mor. Dere røykere aner ikke hvor jævlig dere stinker.

Jeg synes synd på barn som fostres av en voksenperson som ikke har mer vett i hue enn det du viser at du har ved å uttale deg som du gjør i dette tilfellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flimmer1365381250

Unnskyld meg, men jeg synes synd på 1-åringen din som må bæres og stelles av en røykestinkende mor. Dere røykere aner ikke hvor jævlig dere stinker.

Det er folk som lukter langt verre enn dem som røyker, og tar seg en tyggis og en håndvask iblandt! ;)

Møter støtt og stadig småbarnsforeldre som lukter både sure bleier og gammelt babyspy. Selv om de ikke har ungene med seg. For ikke å snakke om folk som har så dårlig ånde at man skulle tro de hadde vaska en fraukjeller med tunga!

Nei, jeg koser meg med røyken min, så vasker jeg heller henda og tar meg en doc når jeg kommer inn til folk som ikke røyker. Det er aldri noen som har klaga, langt derifra. :) Røyk så mye du vil du, Rith!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men jeg synes synd på 1-åringen din som må bæres og stelles av en røykestinkende mor. Dere røykere aner ikke hvor jævlig dere stinker.

Jeg er fullstendig klar over hvordan det lukter av røykere, siden jeg er en av og på røyker selv!

Derfor blir det mye håndvask, tannpuss og tyggegummi. Det lukter ikke av klærne til folk som røyker ute.

Dessuten så er jeg ganske fornøyd med at jeg slutter så fort jeg vet at jeg er gravid og holder oppe i svangerskapet og når jeg ammer! Det er det dessverre ikke alle som gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg er fullstendig klar over hvordan det lukter av røykere, siden jeg er en av og på røyker selv!

Derfor blir det mye håndvask, tannpuss og tyggegummi. Det lukter ikke av klærne til folk som røyker ute.

Dessuten så er jeg ganske fornøyd med at jeg slutter så fort jeg vet at jeg er gravid og holder oppe i svangerskapet og når jeg ammer! Det er det dessverre ikke alle som gjør!

Jo det lukter av klærne til folk som røyker ute. Dessverre. Jeg røyker ikke selv, men kjenner det veldig godt på klærne til kolleger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du klarer å slutte på dagen kan du jo slutte i dag. Er det virkelig viktigere å få på seg klærne enn å ta vare på helsa? Leste for ikke så lenge siden at for du må veie førti kilo for mye for at det skal være like helsefarlig som å røyke.

Noen god grunn til at du ikke skal slutte i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer å slutte på dagen kan du jo slutte i dag. Er det virkelig viktigere å få på seg klærne enn å ta vare på helsa? Leste for ikke så lenge siden at for du må veie førti kilo for mye for at det skal være like helsefarlig som å røyke.

Noen god grunn til at du ikke skal slutte i dag?

Har andre helseproblemer som har blitt bedre ved å miste de kiloene, så akkurat nå så røyker jeg til jeg er fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det lukter av klærne til folk som røyker ute. Dessverre. Jeg røyker ikke selv, men kjenner det veldig godt på klærne til kolleger.

Det lukter på en helt annen måte enn av de som røyker inne.

Uansett tror jeg det er bedre med en røykende mor som klarer å løfte barnet sitt og stelle det enn en ikke-røykende som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har andre helseproblemer som har blitt bedre ved å miste de kiloene, så akkurat nå så røyker jeg til jeg er fornøyd!

Stå på, og ikke bry deg om surmagede kommentarer fra selvgode middelaldrende brukere :-)

(Du kunne spart deg den slags kommentarer, Lillemus,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har andre helseproblemer som har blitt bedre ved å miste de kiloene, så akkurat nå så røyker jeg til jeg er fornøyd!

Hvis du virkelig kan slutte å røyke på dagen skjønner jeg ikke hvorfor du ikke slutter med en gang. Hva oppnår du ved å røyke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, og ikke bry deg om surmagede kommentarer fra selvgode middelaldrende brukere :-)

(Du kunne spart deg den slags kommentarer, Lillemus,)

Takk for støtte!

Det er fortvilende når vekta står på stedet hvil, og man ikke kan trene bort kiloene i en fei pga helseproblemer. Vet jeg kan slutte igjen på dagen..har gjort det sånn ca 6 ganger før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig kan slutte å røyke på dagen skjønner jeg ikke hvorfor du ikke slutter med en gang. Hva oppnår du ved å røyke?

Å gå ned de kiloene jeg skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...