Gå til innhold

Mann i brudekjole


Gjest *måper*

Anbefalte innlegg

Gjest *måper*

''Selvsagt. Men er det en menneskerett å bli viet i kirken eller å få barn?''

Personlig er jeg langt mer skeptisk til at mennesker med dine fordommer får barn, enn at Terje Schrøder gjør det.

(Men jeg ville blitt skeptisk dersom Schrøder insisterte på å føde selv).

''(Men jeg ville blitt skeptisk dersom Schrøder insisterte på å føde selv).''

Hvorfor det egentlig? Hvorfor sier du bare jatakk til litt galskap? Hvorfor ikke til hele pakken? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 241
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    64

  • ShitDiddelyDo

    22

  • fasanen

    11

  • BobbyPeru

    9

Mest aktive i denne tråden

''Menneskerettighetene bjør gjelde likt for alle. Noe annet blir bare for dumt...''

Selvsagt. Men er det en menneskerett å bli viet i kirken eller å få barn?

Det er en menneskerett å bli behandlet likt, uavhengig av seksuell legning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Samme natur som har produsert de homofile?''

Det er et valg man selv har tatt.

''Det er et valg man selv har tatt.''

Og hvilket bedehus har så denne kvinnen rømt fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Menneskerettighetene bjør gjelde likt for alle. Noe annet blir bare for dumt...''

Selvsagt. Men er det en menneskerett å bli viet i kirken eller å få barn?

''Article 16.

* (1) Men and women of full age, without any limitation due to race, nationality or religion, have the right to marry and to found a family. They are entitled to equal rights as to marriage, during marriage and at its dissolution.''

Fra FNs menneskerettighetserklæring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Joda, Hitler så slik på jøder, og noen av de hvite i Sør Afrika ser slik på svarte.''

Nå er det jo lang vei fra Hitler og til meg da. Jeg ønsker da tross alt ikke livet av homofile eller har planer om å drepe dem.

''Døve får implantet og lignende. Folk i rullestol bruker heis.''

Ja, selvsagt finnes det hjelpemidler. Men uten hjelpemidler hadde det ikke gått an.

''Ja, selvsagt finnes det hjelpemidler. Men uten hjelpemidler hadde det ikke gått an.''

Men det går faktisk an at homofile gifter seg osv. Det er det som er poenget. Hvis det ikke var fysisk mulig var det en helt annen sak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

''(Men jeg ville blitt skeptisk dersom Schrøder insisterte på å føde selv).''

Hvorfor det egentlig? Hvorfor sier du bare jatakk til litt galskap? Hvorfor ikke til hele pakken? ;-)

''Hvorfor det egentlig? Hvorfor sier du bare jatakk til litt galskap? Hvorfor ikke til hele pakken? ;-)''

Hva ligger i "hele pakken"?

Men svaret er enkelt og greit at dine barn kanskje kommer til å dra på seg dine fordommer - her fordommer som tar liv, og jeg hadde nå engang håpet at den slags ville dø ut med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *måper*

Det er sånn sett ikke så relevant hva du ønsker. Det du skriver er helt på linje med "kvinner bør ikke ha stemmerett", osv.

Hitler & Co sendte 1 million homofile i døden! (I tillegg til 6 millioner jøder, + funksjonshemmede, osv.)

===

Jeg kan ikke helt se relevansen av hvordan folk får barn har å gjøre med at de gifter seg?

''Jeg kan ikke helt se relevansen av hvordan folk får barn har å gjøre med at de gifter seg?''

Vi snakket jo om homofiles rettigheter, gjorde vi ikke? Og to eksempler på slike "rettigheter" var det å få barn og å bli viet i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *måper*

''Article 16.

* (1) Men and women of full age, without any limitation due to race, nationality or religion, have the right to marry and to found a family. They are entitled to equal rights as to marriage, during marriage and at its dissolution.''

Fra FNs menneskerettighetserklæring

Ok, takk for info. Da lærte jeg noe nytt i kveld. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kan ikke helt se relevansen av hvordan folk får barn har å gjøre med at de gifter seg?''

Vi snakket jo om homofiles rettigheter, gjorde vi ikke? Og to eksempler på slike "rettigheter" var det å få barn og å bli viet i kirken.

Men folk kan da gifte seg uten å ha planer om barn, og folk kan få barn uten å gifte seg.

At noen ikke kan få barn er ikke en grunn til at de ikke kan gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

*kveler et fnis*

Det var et dårlig spørsmål. Det høres jo ikke ut som om hun hadde vett til å rømme.

Jeg gjetter i stedet på at også bedehusene har bredbånd i dag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *måper*

''Hvorfor det egentlig? Hvorfor sier du bare jatakk til litt galskap? Hvorfor ikke til hele pakken? ;-)''

Hva ligger i "hele pakken"?

Men svaret er enkelt og greit at dine barn kanskje kommer til å dra på seg dine fordommer - her fordommer som tar liv, og jeg hadde nå engang håpet at den slags ville dø ut med dere.

''Men svaret er enkelt og greit at dine barn kanskje kommer til å dra på seg dine fordommer - her fordommer som tar liv, og jeg hadde nå engang håpet at den slags ville dø ut med dere''

He he, tror ikke at du trenger å bekymre deg for det. Barna mine klærer heldigvis å "tenke sjæl". :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Samme natur som har produsert de homofile?''

Det er et valg man selv har tatt.

På samme måte som du kunne valgt å være homofil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et dårlig spørsmål. Det høres jo ikke ut som om hun hadde vett til å rømme.

Jeg gjetter i stedet på at også bedehusene har bredbånd i dag. ;)

Der rodde du deg fint inn igjen ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Men svaret er enkelt og greit at dine barn kanskje kommer til å dra på seg dine fordommer - her fordommer som tar liv, og jeg hadde nå engang håpet at den slags ville dø ut med dere''

He he, tror ikke at du trenger å bekymre deg for det. Barna mine klærer heldigvis å "tenke sjæl". :-)

''He he, tror ikke at du trenger å bekymre deg for det. Barna mine klærer heldigvis å "tenke sjæl". :-)''

Godt å høre. Kanskje du kan lære noe av dine barn.

Men hva mente du med "hele pakka"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''He he, tror ikke at du trenger å bekymre deg for det. Barna mine klærer heldigvis å "tenke sjæl". :-)''

Godt å høre. Kanskje du kan lære noe av dine barn.

Men hva mente du med "hele pakka"?

Du aner ikke hva foreldra mine har lært av sine barn ;)

Søstra mi og jeg diskuterte det her en kveld og vi kom fram til at de jaggu har lært like mye av oss som vi av dem! Mine foreldre er ganske så vidsynte takket være oss ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trooghåp

Vi har alle våre fordommer...

Sant nok,og alle må få lov å mene hva de vil,så klart!

Men det er mange sårbare mennesker på Psykiatrieforumet,så innlegget hørte absolutt ikke hjemme der! ikke svaret til nhd heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...