Gå til innhold

røde hunder og vannkopper


Gjest hadumas

Anbefalte innlegg

Vi prøver som kjent å bli gravide en gang til og har ei jente på snart to. Men, jeg har verken hatt vannkopper eller røde hunder. Leste nettopp i KK at man bør vaksinere seg mot disse sykdommene dersom man ikke har hatt dem og prøver å bli gravid. Jeg har vært til utredning og på diverse legebesøk de siste fem årene, men ikke hørt et pip om dette før. Kan jeg ta vaksinene denne uken og begynne på ny pergokur på fredag, eller bør jeg vente med ny kur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er rutine å vaksinere for røde hunder, så mon det ikke er gjort da du var liten. En blodprøve vil vise om du er immun. Vannkopper gir ikke fosterskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...