Gå til innhold

hva er det for noe med rom-folket?


Gjest Romfolket

Anbefalte innlegg

Gjest "Romfolket"

''Du får lese deg litt opp på sterotypier. De opprettholdes ved at de tilfellene som ikke passer inn blir betraktet som unntak. ''

Er enig i ressonnementet ditt men kan likevel ikke klarer å huske noen unntak når det gjelder sigøynere.

Vet knapt om noen andre grupper som er så dårlig integrert i samfunnet som dem.

Hvis du vet om flere unntak en dem som er nevnt så tar jeg det gledelig til meg :)

Det er ikke et ressonement, det er fag.

Jeg har ramset opp min egen familie, jeg kommer ikke til å nevne flere. Jeg merker meg at du mener at unntakene i min familie ikke regnes eller ikke er "nok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 473
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • Angustia

    12

  • hulkert

    11

  • hidi, the scorpion

    10

Gjest merkeligdetder

Nei, man sprer jo hvem man trakasserer, men det er akkurat det samme, og det vet du veldig godt.

Det er det vanlige med å få A til å være ansvarlig for det B har gjort.

Og den type ting sier bare noe om deg, ikke om A.

Kan du ikke bare godta at det finnes ulike folkegrupper med sin egen identitet? Det er ikke farlig å si at noe er typisk for sigøynere, homofile, osv. Det er nemlig bare sånn det er. Tror du noe annet, så tror du feil. Innrøm det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkeligdetder

Hvor mye bidrar signøyerne med til felleskapet?

Svært lite vil jeg tro. Siden de blant annet nesten ikke tar arbeid eller utdannelse. Men i sitt eget samfunn har de sikkert større moral, lojalitet og arbeidsvilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkleigdetder

Hva er det å svare på? Du vet utmerket godt at i en rettsstat så skal man behandle folk på individnivå.

Dette hatet ditt mot romfolk er direkte pinlig for deg.

Tydeligvis greier du ikke å skjelne mellom "hat" og det å konstatere fakta.

Man hater ikke romfolket fordi om man forteller om noe som er typisk for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye bidrar signøyerne med til felleskapet?

Det er åpenbart at det du skriver her er særdeles ødeleggende for felleskapet. Og det går på deg som individ.

Jeg generaliserer ikke ut fra deg til å gjelde andre nordmenn.

Det er egentlig latterlig at du tror romfolket skal være ansvarlig for hva andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare godta at det finnes ulike folkegrupper med sin egen identitet? Det er ikke farlig å si at noe er typisk for sigøynere, homofile, osv. Det er nemlig bare sånn det er. Tror du noe annet, så tror du feil. Innrøm det.

*LOL*

Du er typisk europeer og nazist, og liker å starte verdenskriger?

Sånn, siden man skal generalisere.

Eller blir det ikke så riktig hvis det gjelder deg? Det er bare noe man gjør med andre.

Selvmål fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest merkeligdetder

*LOL*

Du er typisk europeer og nazist, og liker å starte verdenskriger?

Sånn, siden man skal generalisere.

Eller blir det ikke så riktig hvis det gjelder deg? Det er bare noe man gjør med andre.

Selvmål fra deg.

*LOOOOL*

Det er jo du som hele tiden driter deg ut. Hvis du kaller dette selvmål fra meg, så er argumentasjonen din i såfall lavmål av deg. Men du er kanskje ikke så opplyst som du liker å innbille andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært lite vil jeg tro. Siden de blant annet nesten ikke tar arbeid eller utdannelse. Men i sitt eget samfunn har de sikkert større moral, lojalitet og arbeidsvilje.

Hvis du bytter "sigøyner" med "jøder" så er det omtrent samme mølet som ble sagt om jødene rundt 1930.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOOOOL*

Det er jo du som hele tiden driter deg ut. Hvis du kaller dette selvmål fra meg, så er argumentasjonen din i såfall lavmål av deg. Men du er kanskje ikke så opplyst som du liker å innbille andre?

Og vips var du over på personangrep.

Takk! Så fornøyelig lett du er å vippe av pinnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart at det du skriver her er særdeles ødeleggende for felleskapet. Og det går på deg som individ.

Jeg generaliserer ikke ut fra deg til å gjelde andre nordmenn.

Det er egentlig latterlig at du tror romfolket skal være ansvarlig for hva andre gjør.

Det er helt utrolig hvordan du fornekter fakta i din latterlige PK-streben.

Sigøynerne velger selv å holde seg på utsiden av samfunnet, og da må de også ta konsekvensene av dette. Her i landet er det blitt gjort utallige forsøk på å gi de norske sigøynerne et bedre liv, gi dem utdanning og mulighet til jobb, men de nekter, og fortsetter med å livnære seg på tvilsomme måter (kriminalitet er et dekkende ord). Med de holdningene de viser til å delta i samfunnet samt å følge lover og regler, er det da ikke det minste rart at de er en uglesett gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkeligdetder

Og vips var du over på personangrep.

Takk! Så fornøyelig lett du er å vippe av pinnen!

What? Det var jo først DU som angrep meg! Du forvrenger virkeligheten, Sør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingen ting med trakassering å gjøre. Dog, man er klar over at visse ting er det ikke PK å diskutere.

Hva skal man gjøre. Bare la de som vil snylte få lov til å forsyne seg av felleskapets kasse uten selv å bidra?

''Dette har ingen ting med trakassering å gjøre. Dog, man er klar over at visse ting er det ikke PK å diskutere.''

Selvsagt er det trakassering. Det er som hvis jeg skulle sagt at du er nazist siden du er europeer.

Du gir A skyld for det B gjør.

''Hva skal man gjøre. Bare la de som vil snylte få lov til å forsyne seg av felleskapets kasse uten selv å bidra?''

De skal behandles akkurat som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du bytter "sigøyner" med "jøder" så er det omtrent samme mølet som ble sagt om jødene rundt 1930.

Så skal vi jøde litt igjen ja. Kan du ikke bare for én gangs skyld holde deg til saken å la være å dra inn Frp, Jensen, jøder, Hitler og homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Det var jo først DU som angrep meg! Du forvrenger virkeligheten, Sør!

Dette er den vanlige måten denne dåsemikkelen diskuterer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hvordan du fornekter fakta i din latterlige PK-streben.

Sigøynerne velger selv å holde seg på utsiden av samfunnet, og da må de også ta konsekvensene av dette. Her i landet er det blitt gjort utallige forsøk på å gi de norske sigøynerne et bedre liv, gi dem utdanning og mulighet til jobb, men de nekter, og fortsetter med å livnære seg på tvilsomme måter (kriminalitet er et dekkende ord). Med de holdningene de viser til å delta i samfunnet samt å følge lover og regler, er det da ikke det minste rart at de er en uglesett gruppe.

Din opptreden her, med trakasseringen din av uskyldige, må jo sette deg i samme gruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skal vi jøde litt igjen ja. Kan du ikke bare for én gangs skyld holde deg til saken å la være å dra inn Frp, Jensen, jøder, Hitler og homofile.

Jeg forstår det er pinlig for deg, når du ser at noen har trakassert denne gruppen før deg.

Hvor mange "sigøynere" ble sendt til konsentrasjonsleirer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette har ingen ting med trakassering å gjøre. Dog, man er klar over at visse ting er det ikke PK å diskutere.''

Selvsagt er det trakassering. Det er som hvis jeg skulle sagt at du er nazist siden du er europeer.

Du gir A skyld for det B gjør.

''Hva skal man gjøre. Bare la de som vil snylte få lov til å forsyne seg av felleskapets kasse uten selv å bidra?''

De skal behandles akkurat som deg.

''Selvsagt er det trakassering. ''

Selvsagt er det ikke det.

''Det er som hvis jeg skulle sagt at du er nazist siden du er europeer.''

Hvis 99% av alle europeere var nazister så kunne du sagt at det var stor sannsynlighet for at jeg var det ja.

Du har fortsatt ikke svart på: Hvor stor andel av sigøynerne har arbeid og betaler skatt? Hvor stor andel lever på stønad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...