Gå til innhold

hva er det for noe med rom-folket?


Gjest Romfolket

Anbefalte innlegg

Nei, har ikke lest den.

Nei, hvorfor skulle du det. Du har dine fordommer, og er vel ikke interessert i fakta?

Hvor mange "sigøynere" ble sendt til konsentrasjonsleirene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 473
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • Angustia

    12

  • hulkert

    11

  • hidi, the scorpion

    10

Jeg forstår det er pinlig for deg, når du ser at noen har trakassert denne gruppen før deg.

Hvor mange "sigøynere" ble sendt til konsentrasjonsleirer?

Kan du ikke holde deg til det man diskuterer bare for en gangs skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkeligdetder

Dette er den vanlige måten denne dåsemikkelen diskuterer på.

Jeg har mange ganger lurt på hvilken psykiatrisk diagnose som hadde passet på ham. Synd jeg ikke kan nok om psykiske lidelser og personlighetsforstyrrelser til å stille diagnosen...

NOE må jo feile ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke holde deg til det man diskuterer bare for en gangs skyld?

Spørsmålet var:

''Hvor mange "sigøynere" ble sendt til konsentrasjonsleirer?''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkeligdetder

Nei, hvorfor skulle du det. Du har dine fordommer, og er vel ikke interessert i fakta?

Hvor mange "sigøynere" ble sendt til konsentrasjonsleirene?

Jøss, her kommer dine personangrep igjen jo! Du er ikke bedre enn meg på det området, skjønner du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Selvsagt er det trakassering. ''

Selvsagt er det ikke det.

''Det er som hvis jeg skulle sagt at du er nazist siden du er europeer.''

Hvis 99% av alle europeere var nazister så kunne du sagt at det var stor sannsynlighet for at jeg var det ja.

Du har fortsatt ikke svart på: Hvor stor andel av sigøynerne har arbeid og betaler skatt? Hvor stor andel lever på stønad?

Man bedømmer ikke individer ut fra hva ANDRE gjør.

Grunnleggende rettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis greier du ikke å skjelne mellom "hat" og det å konstatere fakta.

Man hater ikke romfolket fordi om man forteller om noe som er typisk for dem.

Nei, og ikke hvis man gjør det samme for "jødene" heller?

Altså, dette har vært forsøkt før, så du må ikke tror du gjør noe originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkeligdetder

Man bedømmer ikke individer ut fra hva ANDRE gjør.

Grunnleggende rettigheter.

Ser nå at du har litt vondt for å forstå ting. Synd for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her kommer dine personangrep igjen jo! Du er ikke bedre enn meg på det området, skjønner du...

Det var intet personangrep der.

Svar på spørsmålet:

''Hvor mange "sigøynere" ble sendt til konsentrasjonsleirene?''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange ganger lurt på hvilken psykiatrisk diagnose som hadde passet på ham. Synd jeg ikke kan nok om psykiske lidelser og personlighetsforstyrrelser til å stille diagnosen...

NOE må jo feile ham!

NHD "diagnostiserte" jo han visstnok som narsissist for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Selvsagt er det trakassering. ''

Selvsagt er det ikke det.

''Det er som hvis jeg skulle sagt at du er nazist siden du er europeer.''

Hvis 99% av alle europeere var nazister så kunne du sagt at det var stor sannsynlighet for at jeg var det ja.

Du har fortsatt ikke svart på: Hvor stor andel av sigøynerne har arbeid og betaler skatt? Hvor stor andel lever på stønad?

Vet ikke helt hvor jeg skal legge mitt innlegg, men prøver her. Av de ca 500 romfolk som bor i Norge, har svært få fullført grunnskole - og _ingen_ har noen utdannlese ut over det. Myndighetene er bekymret, og har derfor prøvd å sette inn tiltak rettet mot gruppen (ja, de har sett på dem som en gruppe).

Siden ingen har fullført videregående skole, er det en "sann" generalisering, fordi det gjelder alle. Og statistikken er nådeløs også når det gjelder arbeidsledighet.

Heldigvis er det mange gode krefter som prøver å gjøre noe med problemet. Og ja, det er et problem, det er ingen som nekter på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet var:

''Hvor mange "sigøynere" ble sendt til konsentrasjonsleirer?''

''Hvor mange "sigøynere" ble sendt til konsentrasjonsleirer?''

Jeg fatter ikke hvorfor du skal dra inn jøder og konsentrasjonsleir i hver bidige debatt du er med i. Merkelig at du ikke har bedre argumenter å komme med. Her blir jo faktisk dette argumentet totalt malplassert. Altså, det er ingen som snakker om at sigøynerene bør utryddes, drepes, gasses osv. Men det er jo hard cold facts at det er høy kriminalitet blant sigøynere, og at de fleste ikke har utdannelse. Det må da gå ann å ha en saklig debatt om _hvorfor_ det er slik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor jeg skal legge mitt innlegg, men prøver her. Av de ca 500 romfolk som bor i Norge, har svært få fullført grunnskole - og _ingen_ har noen utdannlese ut over det. Myndighetene er bekymret, og har derfor prøvd å sette inn tiltak rettet mot gruppen (ja, de har sett på dem som en gruppe).

Siden ingen har fullført videregående skole, er det en "sann" generalisering, fordi det gjelder alle. Og statistikken er nådeløs også når det gjelder arbeidsledighet.

Heldigvis er det mange gode krefter som prøver å gjøre noe med problemet. Og ja, det er et problem, det er ingen som nekter på det.

I følge en artikkel i Finansavisen var det visstnok ingen som hadde fast arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkeligdetder

Det var intet personangrep der.

Svar på spørsmålet:

''Hvor mange "sigøynere" ble sendt til konsentrasjonsleirene?''

Personangrepene dine stod over spørsmålet ditt.

Og like lite som du gidder (akkurat nå) å finne ut av hvor mange sigøynere som går på trygd, osv (jmfr. speers spørsmål til deg), gidder jeg (akkurat nå) å finne ut hvor mange sigøyner som ble sendt til konsentrasjonsleire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og ikke hvis man gjør det samme for "jødene" heller?

Altså, dette har vært forsøkt før, så du må ikke tror du gjør noe originalt.

Slutt med denne tåpelige sammenligningen med jødene og konsentrasjonsleire.

Man skjønner du har dårlig med argumenter når du ikke klarer å hoste opp noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bedømmer ikke individer ut fra hva ANDRE gjør.

Grunnleggende rettigheter.

Denne diskusjonen gjelder ikke enkeltindivider. Hva er det som gjør at sigøynerne til de grader står utenfor samfunnet? Kulturen, eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...