Gå til innhold

Pedofili-diagnose


Gjest Mattiasen

Anbefalte innlegg

Gjest Mattiasen

Jeg har blitt henvist fra fastlegen og venter på plass til psykolog bl.a. pga pedofili. Men begynte å tenke på hvilke konsekvenser har en sånn diagnose egentlig? Vil jeg ikke kunne få ha barn, eller jobbe med barn hvis jeg en gang ønsker det? Vil jo ikke at dette skal gjøre livet enda vanskeligere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 434
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    43

  • mariaflyfly

    31

  • frosken

    19

  • PieLill

    16

Mest aktive i denne tråden

Du kan ha så mange lyster og interesser du vil, men så lenge du ikke føyer deg etter dem ved å begå seksuelle overgrep, så kan du både jobbe med barn og få egne også. Men da må du også være 100 prosent trygg på at du har kontroll over dine lyster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Du kan ha så mange lyster og interesser du vil, men så lenge du ikke føyer deg etter dem ved å begå seksuelle overgrep, så kan du både jobbe med barn og få egne også. Men da må du også være 100 prosent trygg på at du har kontroll over dine lyster.

Også med min pedofili-diagnose? Tenk om jeg en gang i livet er i en situasjon hvor eneste måten å få barn på er gjennom adopsjon? Håper psykiateren kan svare på dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også med min pedofili-diagnose? Tenk om jeg en gang i livet er i en situasjon hvor eneste måten å få barn på er gjennom adopsjon? Håper psykiateren kan svare på dette også.

Mener du virkelig at pedofili og adopsjon er forenelig?

Ved søknad om adopsjon skal diverse helseopplysninger oppgis, og behandling for å avhjelpe pedofili vil sannsynligvis være en hindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også med min pedofili-diagnose? Tenk om jeg en gang i livet er i en situasjon hvor eneste måten å få barn på er gjennom adopsjon? Håper psykiateren kan svare på dette også.

''Tenk om jeg en gang i livet er i en situasjon hvor eneste måten å få barn på er gjennom adopsjon? ''

Av akkurat samme årsak som at en mangeåring tørrlagt alkoholiker ikke bør jobbe på vinmonopolet, så bør selvsagt ikke en pedofil adoptere barn. Hvis du ikke innser det, vil jeg påstå at du lett kan bli farlig.

Det er *MANGE* som enten ikke kan få barn, eller har barn (av utallige årsaker), og det finnes selvsagt veldig mye annet du kan gjøre i livet, også, enn å utsette deg og ungen for faren at noe skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

''Tenk om jeg en gang i livet er i en situasjon hvor eneste måten å få barn på er gjennom adopsjon? ''

Av akkurat samme årsak som at en mangeåring tørrlagt alkoholiker ikke bør jobbe på vinmonopolet, så bør selvsagt ikke en pedofil adoptere barn. Hvis du ikke innser det, vil jeg påstå at du lett kan bli farlig.

Det er *MANGE* som enten ikke kan få barn, eller har barn (av utallige årsaker), og det finnes selvsagt veldig mye annet du kan gjøre i livet, også, enn å utsette deg og ungen for faren at noe skal skje.

Hva alkoholikere kan eller ikke kan vet jeg ikke, men dette handler jo ikke om avhengighet. Dette er jo noe helt annet.

Jeg er da ingen fare for barn selv om jeg er pedofil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mattiasen

Mener du virkelig at pedofili og adopsjon er forenelig?

Ved søknad om adopsjon skal diverse helseopplysninger oppgis, og behandling for å avhjelpe pedofili vil sannsynligvis være en hindring.

Ja, jeg mener jeg i like god stand til å være en god forelder som andre. Så med en slik diagnose kan jeg ikke få adoptere? Hvis det er sant vil jeg ikke ha behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva alkoholikere kan eller ikke kan vet jeg ikke, men dette handler jo ikke om avhengighet. Dette er jo noe helt annet.

Jeg er da ingen fare for barn selv om jeg er pedofil!

''Hva alkoholikere kan eller ikke kan vet jeg ikke, men dette handler jo ikke om avhengighet. Dette er jo noe helt annet.''

Det handler om å sette seg i en posisjon/omgivelser hvor man kan bli fristet/henledet/osv til å gi etter, og gjøre noe man ikke burde.

''Jeg er da ingen fare for barn selv om jeg er pedofil!''

Vel, jeg tror de færreste vil dele den oppfattelsen (at du ikke er en fare, som er noe annet enn å påstå du vil gjøre noe galt), men jeg vil påstå det ville vært dumt av deg å utsette et barn for sjansen, og også sette deg selv i en posisjon hvor det er så lett.

Ikke bare det, det finnes veldig mye annet du kan ta deg til hvor du ikke får de samme fristelsene, akkurat som en tørrlagt alkoholiker kan få jobber på andre steder en vinmonopolet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener jeg i like god stand til å være en god forelder som andre. Så med en slik diagnose kan jeg ikke få adoptere? Hvis det er sant vil jeg ikke ha behandling.

Da bør du ihvertfall ikke adoptere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva alkoholikere kan eller ikke kan vet jeg ikke, men dette handler jo ikke om avhengighet. Dette er jo noe helt annet.

Jeg er da ingen fare for barn selv om jeg er pedofil!

''Jeg er da ingen fare for barn selv om jeg er pedofil!''

Er dette trolleri eller noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

''Hva alkoholikere kan eller ikke kan vet jeg ikke, men dette handler jo ikke om avhengighet. Dette er jo noe helt annet.''

Det handler om å sette seg i en posisjon/omgivelser hvor man kan bli fristet/henledet/osv til å gi etter, og gjøre noe man ikke burde.

''Jeg er da ingen fare for barn selv om jeg er pedofil!''

Vel, jeg tror de færreste vil dele den oppfattelsen (at du ikke er en fare, som er noe annet enn å påstå du vil gjøre noe galt), men jeg vil påstå det ville vært dumt av deg å utsette et barn for sjansen, og også sette deg selv i en posisjon hvor det er så lett.

Ikke bare det, det finnes veldig mye annet du kan ta deg til hvor du ikke får de samme fristelsene, akkurat som en tørrlagt alkoholiker kan få jobber på andre steder en vinmonopolet.

Det blir feil for meg å høre at noen tror pedofile er annerledes enn andre mennesker. At bare pga pedofilien så skal liksom ikke jeg være i stand til å kontrollere meg. Er ikke annerledes enn å kontrollere heterofili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mattiasen

Som en annen allerede har spurt: Troller du nå?

Nei, dette er ting jeg virkelig bekymrer meg for. For jeg vet jeg ville vært en god far, og det er ingenting jeg vil mer enn å en dag ha en kone og barn. Det betyr kanskje alt i verden for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir feil for meg å høre at noen tror pedofile er annerledes enn andre mennesker. At bare pga pedofilien så skal liksom ikke jeg være i stand til å kontrollere meg. Er ikke annerledes enn å kontrollere heterofili.

''Er ikke annerledes enn å kontrollere heterofili.''

Man sender sjeldent en heterofil mann til å stelle (vaske, dusje, bade) en stum og hjelpeløs voksen kvinne (altså, en kvinne som ikke kan si fra om overgrep, og som her helt avhengig av mannen), av akkurat samme årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir feil for meg å høre at noen tror pedofile er annerledes enn andre mennesker. At bare pga pedofilien så skal liksom ikke jeg være i stand til å kontrollere meg. Er ikke annerledes enn å kontrollere heterofili.

''Er ikke annerledes enn å kontrollere heterofili.''

Og det er det veldig mange som ikke klarer, selv om de var 100% sikre på at de skulle klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener jeg i like god stand til å være en god forelder som andre. Så med en slik diagnose kan jeg ikke få adoptere? Hvis det er sant vil jeg ikke ha behandling.

Så hvis du blir far, ville du da latt andre pedofile passe dine barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

''Er ikke annerledes enn å kontrollere heterofili.''

Man sender sjeldent en heterofil mann til å stelle (vaske, dusje, bade) en stum og hjelpeløs voksen kvinne (altså, en kvinne som ikke kan si fra om overgrep, og som her helt avhengig av mannen), av akkurat samme årsak.

Det jobber da menn i helsevesenet og på sykehjem og aldershjem også? Eller hjemmesykepleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

''Er ikke annerledes enn å kontrollere heterofili.''

Og det er det veldig mange som ikke klarer, selv om de var 100% sikre på at de skulle klare det.

Det er mulig, men jeg vet i hvert fall forskjell på rett og galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Så hvis du blir far, ville du da latt andre pedofile passe dine barn?

Bare hvis jeg følte jeg kunne stole på de. Akkurat som jeg ikke ville latt hvilken som helst heterofil få passe på de. Jeg tenker at at det ikke handler om hva slags legning man har, men hva slags personlighet man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...