Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjen?


Mona75

Anbefalte innlegg

Hei Litt usikker på om dette er rett forum, men prøver likevel. Jeg har store problemer med å la noen ta på meg. Takler ikke berøring. I seksuell kontekst blir jeg helt fjern, klarer ikke å føle noe og skjelver ukontrollerbart. Blir helt kald og kvalm. Mister på en måte kontrollen over meg selv..Det hører med til historien at jeg har vært utsatt for overgrep som liten. Føler at jeg har stagnert på dette området. Lurer på om noen har opplevd lignende selv? Og kommet seg videre til et mer helt mennske? I så fall hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...

Hei!

Har selv vært utsatt for overgrep, men jeg var i den andre kategorien rent seksuelt - at jeg mistet selvrespekter for meg selv både seksuelt og ellers og fikk et nedverdigende syn på meg selv, derfor begynte jeg å ha altfor mye sex, gjerne med fremmede jeg ikke ville ha sex med, og tok på meg offerrollen når jeg hadde sex.

Høres derimot at du hører til i den andre kategorien, kjenner selv ei som gjør det, og hennes beskrivelser er veldig like dine.

Du skal vite at det er helt normalt etter overgrep - det vipper gjerne den ene eller andre veien, men for at du skal bli kvitt dette problemet må du jobbe deg igjennom og bearbeide overgrepene, og konstant prøve å kognitivt forandre ditt syn på nærhet - at nærheten ikke betyr fare, at det ikke skal gjøre deg noe vondt, og at det egentlig er noe godt og fint.

Prøv det først med deg selv, og deretter gjerne med en partner/venn du kan stole på sakte men sikkert, slik at du kan bygge opp ditt syn på nærhet og sensualitet.

Det er mitt beste råd.

Lykke til! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...