Gå til innhold

puppene etter amming


noirama

Anbefalte innlegg

er 2 mndr siden jeg sluttet å amme pga mistet melka. puppene er nå bare skinn med nippler på :/ Åssen kan jeg få fastere pupper igjen? gjerne str'er større også. Noen som vet om noe man kan ta eller gjøre utenom operasjon? klarer ikke vise meg uten bh med innlegg t kjæresten min lenger. trist :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 10 måneder senere...
  • 1 år senere...

Hadde du store fra før og så ble de små etter amming? Eller var de små i utgangspunktet, så ble de store når du ble gravid, og når melka forsvant ble de normale... men huda ble igjen - om du skjønner.... slik at du fikk hengepupper? Jeg har alltid hatt store og faste... og de er fortsatt sånn selv etter 2 babyer som jeg ammet i henholdsvis 16-22 mnd.....

Pupper består jo mest av fett ja, og soya er nok bra...

Så kan du prøve å massere de med en lotion... for å stramme opp og mykne huda...

Trene brystmuskulatur kan du og gjøre. 

Ellers er det vel bare genetikken å skylde på. Men en god bh med innlegg og pushupeffekt gir jo pene pupper :-) 

Jeg kjenner ei som alltid har vært flatbrystet og supertynn, så ble hun gravid og fikk  plutselig store pupper... og hun ble litt bortskjemt på dette, men da melka forsvant var det jo bare lurvene igjen... og hun følte seg så flat, så det endte med at hun fikk seg silikon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å gå seg til, så gi det litt tid! Forøvrig synes jeg det virker trist at du ikke engang tør å vise puppene dine til kjæresten din? Jeg antar dere har dette barnet sammen og dermed har vært sammen ganske lenge? Man bør tross alt være såpass trygge på hverandre i et fast forhold at man våger å vise seg naken sammen uansett? Har du snakka med ham om kompleksene dine? Hvis han er en skikkelig MANN, så bryr han seg mer om at du tør å være deg selv enn han bryr seg om hvordan puppene dine ser ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å gå seg til, så gi det litt tid!

Det nærmer seg tre år etter ammeslutt nå, så jeg antar at mye har ordnet seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nærmer seg tre år etter ammeslutt nå, så jeg antar at mye har ordnet seg :P

Ups - jeg leste at siste innlegg var fra mai 2013, hvor har jeg sett det liksom? Hmmmm :) Spørs om vedkommende fortsatt er på dol, i så fall håper jeg hun kommenterer :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk større bryster etter amming. Eller jeg fikk runde struttebryster.

Etter fødsel så jeg ut som Dolly parton, dvs je kjente ikke igjen mine bryster.

Det gjorde også vondt.

Etter amming ble de pene og normale og så ikke ut som silikonbryster.

To " venner" har silikonimplantater, de ville jeg skulle kjenne. Aldri tenkte jeg og jeg kjente ikke, de som kjente sa det kjentes som nysnø i kuldegrader. Jeg forstod ikkje hvordan det kjentes.

Men henger gjør de ikke, det er jeg glad for.

Amming er noe av det hyggeligste jeg har gjort, men jeg var jo ruset, og ofte uten evne til å sitte rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk større bryster etter amming. Eller jeg fikk runde struttebryster.

Etter fødsel så jeg ut som Dolly parton, dvs je kjente ikke igjen mine bryster.

Det gjorde også vondt.

Etter amming ble de pene og normale og så ikke ut som silikonbryster.

To " venner" har silikonimplantater, de ville jeg skulle kjenne. Aldri tenkte jeg og jeg kjente ikke, de som kjente sa det kjentes som nysnø i kuldegrader. Jeg forstod ikkje hvordan det kjentes.

Men henger gjør de ikke, det er jeg glad for.

Amming er noe av det hyggeligste jeg har gjort, men jeg var jo ruset, og ofte uten evne til å sitte rett.

Ruset? Mener du rett etter fødsel? Jeg tok hastekeisersnitt på begge mine, og første ukene måtte jeg bare amme liggende, det var vanskelig å få til skikkelig ammestilling, og når jeg skulle skifte bryst var de et styr å måtte snu seg og flytte ungen over... men så fant jeg ut at jeg bare kunne vri overkroppen litt ned, så slapp jeg det...  Amming ble kos etterhvert, men i starten var det bare styr, jeg fikk ikke til ammingen og ble sår og hylte av smerte når ungen tok tak... Heldigvis ga jeg ikke opp, jeg ammet faktisk til de ble 16-22 mnd! (yngste klarte jeg å avvenne tidligere...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruset? Mener du rett etter fødsel? Jeg tok hastekeisersnitt på begge mine, og første ukene måtte jeg bare amme liggende, det var vanskelig å få til skikkelig ammestilling, og når jeg skulle skifte bryst var de et styr å måtte snu seg og flytte ungen over... men så fant jeg ut at jeg bare kunne vri overkroppen litt ned, så slapp jeg det...  Amming ble kos etterhvert, men i starten var det bare styr, jeg fikk ikke til ammingen og ble sår og hylte av smerte når ungen tok tak... Heldigvis ga jeg ikke opp, jeg ammet faktisk til de ble 16-22 mnd! (yngste klarte jeg å avvenne tidligere...).

Hei!

Ja rett etter fødsel, men også videre og det vedvarer.

Det kan minne om silikon, men jeg har ikke tatt, da jeg ikke bryr meg om å ha store bryster, liker se sank ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja rett etter fødsel, men også videre og det vedvarer.

Det kan minne om silikon, men jeg har ikke tatt, da jeg ikke bryr meg om å ha store bryster, liker se sank ut.

Du drev vel ikke og ammet mens du var ruset? Ruset på hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan bli ruset på det å få barn og det kan vare en stund :-)

Jeg håper det var det hun mente.... Jeg har fått med meg at hun har aspergers, så mulig hun har en litt annerledes måte å forklare ting på. Jeg forstod ikke helt sammenhengen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Selvsagt mener jeg ikke farlige rusmidler, det er da opplagt, hvilken normal mor vil skade sitt barn.?

Jeg ble ruset av hormonet oxytocin hver gang jeg ammet, i begynnelsen var dette for voldsomt og intenst for meg, jeg ble helt ør og måtte sitte, videre gikk øynene helt i kryss før jeg lukket dem og ofte begynte å le fordi det kilte i kinnene. Som om ikke dette var nok, luktet mine babyer så deilig at jeg selve lukten økte fornøyelsen.

Jeg likte ikke smaken av alkohol før jeg ble ca 35 år, det var mye min psykiater som fikk meg til å begynne å drikke, da hun syns et glass vin gjør meg godt. Men jeg var ferdig å amme da jeg begynte å drikke.

Håper du som misforstod leser dette, rus og svangerskap og amming gjør meg sint.

Jeg vet hvordan selv et glass vin kan skade et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 2 mndr siden jeg sluttet å amme pga mistet melka. puppene er nå bare skinn med nippler på :/ Åssen kan jeg få fastere pupper igjen? gjerne str'er større også. Noen som vet om noe man kan ta eller gjøre utenom operasjon? klarer ikke vise meg uten bh med innlegg t kjæresten min lenger. trist :(

 

Min erfaring er at brystene var som vrengte bukselummer da jeg nettopp av ferdig med ammingen. At jeg hadde gått ned 10 kilo i en viss fart var sikkert også medvirkende. Imidlertid ble de omtrent som før i løpet av første året etter ammeslutt.

 

Dette er en naturlig følge av det å ha født og ammet, og du bør vise deg for din kjære med hevet hode, vel vitende om at brystene antakelig blir som før i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du opplevde dette så intenst. Jeg ble veldig avslappet når jeg ammet, og søvnig,. ofte om natten mens jeg ammet sovnet jeg mens jeg ammet :D Og det hadde en angstdempende virkning og... jeg fikk jo panikkangst når jeg kom hjem fra sykehuset og ungen sov i sin seng, men så begynte jeg å ha henne med meg i senga, ammet henne i senga og lot henne sove ved siden av meg, og da forsvant angsten.... en beroligende virkning, både det å amme og å se og lukte babyen ved siden av meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er en naturlig følge av det å ha født og ammet, og du bør vise deg for din kjære med hevet hode, vel vitende om at brystene antakelig blir som før i løpet av kort tid.

Med fare for å gjenta meg selv (se øverst på siden): Det er snart 3 år siden trådstarter sluttet å amme nå, så jeg antar at mye har ordnet seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...