Gå til innhold

Arrkorreksjon - mage


Gjest prust

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Det er de som sier at magen min som ser ut som ei rompe :-P

Spør legen om du kan få dekket en operasjon. Skjønner godt at du ikke føler deg vel...

Har flere venninner som har fått en slik operasjon, og de er kjempefornøyde;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • EnolaGay

    6

  • frosken

    5

  • laban

    3

  • hidi, the scorpion

    3

Haha - barn er ikke snille altså ;)

Jeg synes igrunnen ikke rompa mi ser så verst ut, men minstemor mener det er ei gelerompe.... Jaja ;)

Gelérompe - det har jeg ikke hørt før :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør legen om du kan få dekket en operasjon. Skjønner godt at du ikke føler deg vel...

Har flere venninner som har fått en slik operasjon, og de er kjempefornøyde;)

Jeg har ei venninne som tok en slik operasjon for 4-5 år siden pga et "stygt" arr fra keisersnitt. Jeg så arret før operasjonen, og jeg syntes det var veldig pent arr... (det var horisontalt under bikinilinjen) Tror venninna mi ble fornøyd, men jeg skal høre med henne igjen. Hun ble imidlertid litt taus en gang jeg snakket om mitt arr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg har ei venninne som tok en slik operasjon for 4-5 år siden pga et "stygt" arr fra keisersnitt. Jeg så arret før operasjonen, og jeg syntes det var veldig pent arr... (det var horisontalt under bikinilinjen) Tror venninna mi ble fornøyd, men jeg skal høre med henne igjen. Hun ble imidlertid litt taus en gang jeg snakket om mitt arr...

Du må finne riktige lege!

En av mine venninner hadde et skikkelig stygt arr, men legen gjorde en skikkelig god jobb, og hun går i bikini i dag;)

Mitt keisersnitt, er under bikinilijen og kan knapt sees. Så jeg føler virkelig med dere som har keisersnitt på langs.

Gode leger, gjør arret så godt som usynlig, og de kan fjerne overflødig hud i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne riktige lege!

En av mine venninner hadde et skikkelig stygt arr, men legen gjorde en skikkelig god jobb, og hun går i bikini i dag;)

Mitt keisersnitt, er under bikinilijen og kan knapt sees. Så jeg føler virkelig med dere som har keisersnitt på langs.

Gode leger, gjør arret så godt som usynlig, og de kan fjerne overflødig hud i tillegg!

Vi tilhører jo samme sykehusområde - tror du at du kan finne ut hvilken lege dette var?

Jeg bruker faktisk bikini jeg, tross det stygge arret mitt. Har nektet å la meg presse til ikke å sole meg når jeg elsker å sole meg, selv om ikke magen er pen.

Hadde vært utrolig deilig å få tilbake magen min slik den var frem til 2001...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Vi tilhører jo samme sykehusområde - tror du at du kan finne ut hvilken lege dette var?

Jeg bruker faktisk bikini jeg, tross det stygge arret mitt. Har nektet å la meg presse til ikke å sole meg når jeg elsker å sole meg, selv om ikke magen er pen.

Hadde vært utrolig deilig å få tilbake magen min slik den var frem til 2001...

Min venninne ble operert ble operert på Arendal sykehus. Hvilken lege aner jeg ikke, dessverre, men jeg kan jo ringe og spørre henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Vi tilhører jo samme sykehusområde - tror du at du kan finne ut hvilken lege dette var?

Jeg bruker faktisk bikini jeg, tross det stygge arret mitt. Har nektet å la meg presse til ikke å sole meg når jeg elsker å sole meg, selv om ikke magen er pen.

Hadde vært utrolig deilig å få tilbake magen min slik den var frem til 2001...

''Jeg bruker faktisk bikini jeg, tross det stygge arret mitt. Har nektet å la meg presse til ikke å sole meg når jeg elsker å sole meg, selv om ikke magen er pen.''

Jeg også. Jeg har en mage som er skåret mye i, bandasje på ene siden av navlen, strekkmerker i massevis og jeg bruker bikini.

Om det plager noen får de se den andre veien ;o)

Jeg pleier dog ha ett glad og fornøyd smil, så det kan ikke bare være ille å se meg *knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg kan ikke helt se at barna dine har noe med det å gjøre. Og trenger de en forklaring, så er det at mamma har vondt i arret, det er for stramt, klør og gjør at hun ikke kan bruke muskelen under slik den er ment. ;0)

Lykke til med magen!

Nå har jeg fått brev fra sykehuset om at jeg ikke blir prioritert høyt, og det vil ta inntil 12 mnd før jeg kan få en vurdering av kirurg/spesialist.

kJipt.

Men henvisningen gjaldt både arrkorrekjon og sterilisering. Kjipt å vente så lenge med sterilisering da... Har sjekket at det ikke er så lang ventetid offisielt på mitt sykehus for det. Kan jeg ringe og spørre om det? Jeg vil jo helst steriliseres så fort som mulig, og så kan jo den arrkorreksjonen evt ta litt tid, hvis det er nødvending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått brev fra sykehuset om at jeg ikke blir prioritert høyt, og det vil ta inntil 12 mnd før jeg kan få en vurdering av kirurg/spesialist.

kJipt.

Men henvisningen gjaldt både arrkorrekjon og sterilisering. Kjipt å vente så lenge med sterilisering da... Har sjekket at det ikke er så lang ventetid offisielt på mitt sykehus for det. Kan jeg ringe og spørre om det? Jeg vil jo helst steriliseres så fort som mulig, og så kan jo den arrkorreksjonen evt ta litt tid, hvis det er nødvending.

Ring dem og hør hva de sier :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått brev fra sykehuset om at jeg ikke blir prioritert høyt, og det vil ta inntil 12 mnd før jeg kan få en vurdering av kirurg/spesialist.

kJipt.

Men henvisningen gjaldt både arrkorrekjon og sterilisering. Kjipt å vente så lenge med sterilisering da... Har sjekket at det ikke er så lang ventetid offisielt på mitt sykehus for det. Kan jeg ringe og spørre om det? Jeg vil jo helst steriliseres så fort som mulig, og så kan jo den arrkorreksjonen evt ta litt tid, hvis det er nødvending.

''Men henvisningen gjaldt både arrkorrekjon og sterilisering. Kjipt å vente så lenge med sterilisering da...''

Her var det 3 ÅR venteliste på sterilisering da jeg satte meg opp på venteliste! Men så fikk de for seg at de skulle ta unna litt av ventelistene og det tok ikke stort mer enn et halvt år. :o) Likeså da jeg skulle ha et annet inngrep nedentil, ble forespeilet 10 mnd ventetid, men plutselig leide RiT (nå St. Olavs) kapasitet på et annet sykehus og jeg ble operert der etter noen uker bare. :o) Så be om å bli satt på venteliste så snart som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Nei, jeg vil ikke lyve på meg vondt'er.

Helt enig med deg. Man skal bestrebe seg til å holde seg til sannheten. Jeg syns det alt for ofte oppfotdres til løyn på dol, bare for å komme seg rundt en litt ubehagelig situasjon. Begynner man med det, så har det lett for å balle på seg, slik at man stadig oftere benytter den løsningen. Og da er man absolutt ikke noe godt forbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg fått brev fra sykehuset om at jeg ikke blir prioritert høyt, og det vil ta inntil 12 mnd før jeg kan få en vurdering av kirurg/spesialist.

kJipt.

Men henvisningen gjaldt både arrkorrekjon og sterilisering. Kjipt å vente så lenge med sterilisering da... Har sjekket at det ikke er så lang ventetid offisielt på mitt sykehus for det. Kan jeg ringe og spørre om det? Jeg vil jo helst steriliseres så fort som mulig, og så kan jo den arrkorreksjonen evt ta litt tid, hvis det er nødvending.

Bare å ringe direkte og mase! :0) Vi fikk samme beskjed ang en avansert lungeundersøkelse, men vi kunne ikke vente pga helsesertifikater/jobb så vi stakk innom avdelingen personlig.

Der var det en hyggelig dame i ekspedisjonen som snakket litt bakover i lokalet, telefonerte en gang og så sa hun at det nok skulle ordne seg. Kort tid etter fikk vi brev om time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ringe direkte og mase! :0) Vi fikk samme beskjed ang en avansert lungeundersøkelse, men vi kunne ikke vente pga helsesertifikater/jobb så vi stakk innom avdelingen personlig.

Der var det en hyggelig dame i ekspedisjonen som snakket litt bakover i lokalet, telefonerte en gang og så sa hun at det nok skulle ordne seg. Kort tid etter fikk vi brev om time!

Jeg ringte og spurte. Sa jeg var interessert i å komme til vurdering på kort varsel dersom de fikk en avbestilling.

Hun jeg pratet med mente at arrkorreksjonen var en liten enkel sak å gjøre. Det tror ikke jeg, etter det jeg har lest og også snakket med ei venninne som har gjort det samme.

Hun sa også at mange trakk seg når de forstod at steriliseringen kostet 6000 kr. Og dermed fikk de ledige timer.

Så da regner jeg med at det skjer raskere enn ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte og spurte. Sa jeg var interessert i å komme til vurdering på kort varsel dersom de fikk en avbestilling.

Hun jeg pratet med mente at arrkorreksjonen var en liten enkel sak å gjøre. Det tror ikke jeg, etter det jeg har lest og også snakket med ei venninne som har gjort det samme.

Hun sa også at mange trakk seg når de forstod at steriliseringen kostet 6000 kr. Og dermed fikk de ledige timer.

Så da regner jeg med at det skjer raskere enn ett år.

Supert! :0) MASSE lykke til. Er helt sikker på at du kommer til å være fornøyd og glad for at du gjorde det etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...