Gå til innhold

Store smerter


Gjest En desperat Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

Gjest En desperat Nickløsheletiden

Sønnen min har etter borring fått store smerter i tannkjøttet. I helga ble smertene så uutholdelige, at han oppsøkte tannlegevakta. Det er ingenting galt med tanna, men han er veldig betent i tannkjøttet rundt tanna han borret i. De mente det kunne skyldes at han har brukt en for kraftig tannbørste. Må legge til at han har en immunsvikt som gjør at han er mer disponibel for infeksjoner enn andre, men han har gått på medisiner de siste årene som har virket bra.

Han fikk beskjed av tannlegevakta om å bruke Ibux, paraset eller pinex, samt skylde med Corsodyl. Har kjøpt geleen også.

Men det hjelper ingenting. Vi er helt desperate her. Det er fryktelig og se hvor store smerter han har og han er en som aldri klager. I går prøvde han en kombinasjon av både Ibux, paraset og Pinex. I dag tidlig kastet han opp. Jeg tror det ble en overdose med tabletter. Han har ikke sovet de siste 2 nettene. Han klarer ikke å være på skolen. Han oppholder seg over vasken på badet eller kjøkkenet hele tiden og skylder munnen i kaldt vann. Det går bare ett par minutter mellom hver gang. Han føler kaldt vann lindrer litt for en kort stund. Dermed skyller han også bort Corsodylen, som da ikke gir virkning.

I dag oppsøkte han tannlegen sin som gir samme beskjed som tannlegevakta. De sender han bare hjem med store smerter og beskjed om ikke å skylde munnen for at Corsodylen skal virke. Men han klarer det jo ikke. Han må gjøre det. Han holder ikke ut.

Det er fryktelig å se på dette her. Er desperat etter å hjelpe han. Når han sier han har vondt, så har han virkelig vondt. Han pleier aldri å klage.

Er det virkelig ikke noe som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Katt-ja

    10

  • frosken

    8

  • Mary Poppins

    5

  • Sør

    3

Mest aktive i denne tråden

Huff dette hørtes jo helt forferdelig ut. Men hvorfor i all verden har ikke gutten fått antibiotika mot betennelsen?!?

Jeg hadde betennelse i tannkjøttet ved visdomstannen min for et par år siden, og det var sinnsykt vondt. Kunne ikke åpne munnen til slutt. Heldigvis fikk jeg raskt antibiotika og smertene ble nesten borte etter et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Huff dette hørtes jo helt forferdelig ut. Men hvorfor i all verden har ikke gutten fått antibiotika mot betennelsen?!?

Jeg hadde betennelse i tannkjøttet ved visdomstannen min for et par år siden, og det var sinnsykt vondt. Kunne ikke åpne munnen til slutt. Heldigvis fikk jeg raskt antibiotika og smertene ble nesten borte etter et par dager.

Fordi de sier at de ikke vil gi han antibiotika før han får feber :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de sier at de ikke vil gi han antibiotika før han får feber :-(

Jeg hadde ikke feber og fikk antibiotika på flekken. Men mulig de er litt mer tilbakeholden pga av hans nedsatte immunsystem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de sier at de ikke vil gi han antibiotika før han får feber :-(

Jeg ser ikke sammenhengen - han har immunsvikt, men får ikke antibiotika før feber setter inn...? Stakkar gutt :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg hadde ikke feber og fikk antibiotika på flekken. Men mulig de er litt mer tilbakeholden pga av hans nedsatte immunsystem?

Han brukte mye antibiotika de første leveårene, men de siste 6 årene etter at de fant ut hva som feilte han og han begynte på immuglobiner, har det ikke vært nødvendig, så jeg synes de kunne gitt han antibiotika nå.

Jeg ringte til tannlegen og nesten kjeftet litt da han kom hjem i dag, men nei de står på sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Jeg ser ikke sammenhengen - han har immunsvikt, men får ikke antibiotika før feber setter inn...? Stakkar gutt :-(

Ja, det er utrolig :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han brukte mye antibiotika de første leveårene, men de siste 6 årene etter at de fant ut hva som feilte han og han begynte på immuglobiner, har det ikke vært nødvendig, så jeg synes de kunne gitt han antibiotika nå.

Jeg ringte til tannlegen og nesten kjeftet litt da han kom hjem i dag, men nei de står på sitt.

Kan dere ringe legen istedet?

Det høres jo helt sinnsykt ut å ikke gi han antibiotika når han åpenbart har så utholdelige smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Kan dere ringe legen istedet?

Det høres jo helt sinnsykt ut å ikke gi han antibiotika når han åpenbart har så utholdelige smerter.

Jeg lurer på om jeg skal ringe legen hans på Rikshospitalet i morgen, men han jobber jo ikke med tenner, så det spørs om han kan gjøre noe. Får gjøre et forsøk ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg skal ringe legen hans på Rikshospitalet i morgen, men han jobber jo ikke med tenner, så det spørs om han kan gjøre noe. Får gjøre et forsøk ihvertfall.

Da jeg fikk betennelse så var tannlegen min på messe så hun fikk ikke skrevet ut antibiotika. Hun ba meg derfor ringe legen istedet og forklare situasjonen, og legen min hadde ingen problemer med å skrive ut antibiotika.

Det er da slettes ikke bra å gå med en så kraftig betennelse i kroppen heller. Betennelse i tannkjøttet kan spre seg ned til halsen blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg skal ringe legen hans på Rikshospitalet i morgen, men han jobber jo ikke med tenner, så det spørs om han kan gjøre noe. Får gjøre et forsøk ihvertfall.

Jeg synes dere enten skal kontakte legen på RH eller kontakte fastlegen i morgen. Siden han er såpass dårlig, så hadde jeg tatt kontakt for ham for å være sikker på at de innser hvor vondt han har. Det er jo bare å si fra til legen at dere ikke får gjennomslag for at noe tiltak er nødvendig hos tannlegen.

Synes forøvrig at tidsaspektet er viktig. En ting er hva de sa på lørdag, men når dere nå er kommet til tirsdag uten bedring, så forestiller jeg meg at situasjonen bør vurderes annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Et ikke PK råd, har du ikke noe skikkelig smertestillende å gi ham da? Gi gutten et par Paralgin Forte.

Da han fikk smertene i helga, var vi andre på fjellet og det eneste vi hadde i hus akkurat da var Pinex forte som mannen min fikk på resept en gang. Jeg ba han ta dette. Det hjalp ingenting det heller. Etter det har jeg kjøpt både Ibux, paraset og vanlig pinex. Tenkte at ingenting skal være uprøvd, men ingenting hjelper.

Er Paralgin forte det samme som Pinex forte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff,- det høres fryktelig ut - både for ham og deg :(

Kan de ikke gi ham noe sterkere smertestillende, da? Det høres jo ut som nøkkelen er å få dempet det såpass at han får beholdt skyllemiddelet lenge nok til at det virker,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da han fikk smertene i helga, var vi andre på fjellet og det eneste vi hadde i hus akkurat da var Pinex forte som mannen min fikk på resept en gang. Jeg ba han ta dette. Det hjalp ingenting det heller. Etter det har jeg kjøpt både Ibux, paraset og vanlig pinex. Tenkte at ingenting skal være uprøvd, men ingenting hjelper.

Er Paralgin forte det samme som Pinex forte?

Ja, paralgin forte er omtrent det samme som pinex forte. Pass på at han ikke overdoserer mengden paracetamol i løpet av et døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg synes dere enten skal kontakte legen på RH eller kontakte fastlegen i morgen. Siden han er såpass dårlig, så hadde jeg tatt kontakt for ham for å være sikker på at de innser hvor vondt han har. Det er jo bare å si fra til legen at dere ikke får gjennomslag for at noe tiltak er nødvendig hos tannlegen.

Synes forøvrig at tidsaspektet er viktig. En ting er hva de sa på lørdag, men når dere nå er kommet til tirsdag uten bedring, så forestiller jeg meg at situasjonen bør vurderes annerledes.

Ja, skal gjøre det. Ringer Riksen først. Har mest tro på den legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ja, paralgin forte er omtrent det samme som pinex forte. Pass på at han ikke overdoserer mengden paracetamol i løpet av et døgn.

Ja, skal passe på det nå. Han tok nok en overdose i går som uansett ikke hjalp. Tror det er derfor han kastet opp i dag tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Huff,- det høres fryktelig ut - både for ham og deg :(

Kan de ikke gi ham noe sterkere smertestillende, da? Det høres jo ut som nøkkelen er å få dempet det såpass at han får beholdt skyllemiddelet lenge nok til at det virker,,,

Jeg vet ikke hva som kan være sterkere enn Pinex forte?

Jeg sier han må holde ut, ikke skylde munnen, men han brøler tilbake at han ikke greier. Da har han vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gutten! Får helt vondt av å lese dette. Hvis han er mer disponert for infeksjoner enn andre, så ser jeg ikke hvorfor han ikke skal få antibiotika?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de sier at de ikke vil gi han antibiotika før han får feber :-(

Jeg hadde ikke gitt meg!! De skjønner tydeligvis ikke alvoret, så du får virkelig slå i bordet! Dette høres fryktelig ut :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...