Gå til innhold

Store smerter


Gjest En desperat Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Da jeg fikk betennelse så var tannlegen min på messe så hun fikk ikke skrevet ut antibiotika. Hun ba meg derfor ringe legen istedet og forklare situasjonen, og legen min hadde ingen problemer med å skrive ut antibiotika.

Det er da slettes ikke bra å gå med en så kraftig betennelse i kroppen heller. Betennelse i tannkjøttet kan spre seg ned til halsen blant annet.

Ja, jeg tror legen hans på Riksen vil skjønne dette bedre enn tannlegen. Dumt jeg ikke ringte han tidligere i dag. Godt med kloke dolhoder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Katt-ja

    10

  • frosken

    8

  • Mary Poppins

    5

  • Sør

    3

Mest aktive i denne tråden

Sikkert lurt som du foreslår å legge isen inne i en liten pose.

Ja, det burde jo dempe smertene + at corsodylen får virke...

Håper Nickløs får prøvd dette - snart! Jeg blir litt utålmodig på sønnens vegne her - foreslo det for en halvime siden ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det er merkelig. Ibux kan fåes i store doser på resept, blant annet til bruk mot smerter ved reumatiske lidelser.

Kanskje sønnen din har spesielle helsemessige problemer, som magesår? Hvis ikke handler det nok heller om helsepersonells overforsiktighet. Jeg hadde heller sjanset på mer ibux enn å la gutten lide.

Nei, han har ikke magesår, men gutten fortalte at han kastet opp i dag og tok mye smertestillende i går. Kanskje derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ja, det burde jo dempe smertene + at corsodylen får virke...

Håper Nickløs får prøvd dette - snart! Jeg blir litt utålmodig på sønnens vegne her - foreslo det for en halvime siden ;-)

Beklager, jeg er overveldet over engasjementet deres. Tusen takk :-) Hadde en liten pause fra pcèn så jeg greide ikke få med meg ditt råd, men takk :-) Har lagt is i fryseren nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da han fikk smertene i helga, var vi andre på fjellet og det eneste vi hadde i hus akkurat da var Pinex forte som mannen min fikk på resept en gang. Jeg ba han ta dette. Det hjalp ingenting det heller. Etter det har jeg kjøpt både Ibux, paraset og vanlig pinex. Tenkte at ingenting skal være uprøvd, men ingenting hjelper.

Er Paralgin forte det samme som Pinex forte?

Ja, det er omtrent akkurat det samme. Han kan sikkert ta to,men slike smerter er vanskelig å ta knekken på så da må dere nesten gå til legen. Jeg aner ikke hva andre har svart her, men jeg tror jeg hadde ringt fastlegen og snakket med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg er overveldet over engasjementet deres. Tusen takk :-) Hadde en liten pause fra pcèn så jeg greide ikke få med meg ditt råd, men takk :-) Har lagt is i fryseren nå.

Har du ikke noe i fryseren du kan bruke allerede nå, da?

Iskrem, erter, halvtint indrefilet - whatever ;-)

Inn i en pose og rett på tannkjøttet...mens skyllemiddelet virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Hvis du har frosne erter, så kan du legge det i en pose og bruke det.

Jeg fant en pose med frossen blomkålblanding, pellet ut ertene og la de i pose. Ga han den og ba han prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Har du ikke noe i fryseren du kan bruke allerede nå, da?

Iskrem, erter, halvtint indrefilet - whatever ;-)

Inn i en pose og rett på tannkjøttet...mens skyllemiddelet virker.

Les svar til frosken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de sier at de ikke vil gi han antibiotika før han får feber :-(

Men det er ofte det de sier hvis man har fått mye antibiotika tidligere. Og det er alvor, man kan bli resistent mot forskjellige typer antibiotika og da er det ingenting som hjelper den dagen man blir virkelig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en pose med frossen blomkålblanding, pellet ut ertene og la de i pose. Ga han den og ba han prøve.

Om ikke annet får han i seg litt vitaminer og mineraler hvis det går hull på posen! ;-)

Har dere legevakt der dere bor, og apotek som er åpent?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Om ikke annet får han i seg litt vitaminer og mineraler hvis det går hull på posen! ;-)

Har dere legevakt der dere bor, og apotek som er åpent?

Med vennlig hilsen

Jernbaneapoteket er åpent hele døgnet. Jeg snakket med han nå. Han sier det nok blir våkennatt i natt uansett og at han heller vil vente til i morgen og ringe legen hans. Akkurat nå har han faktisk rigget seg til forran pcèn med vannflaske og en bøtte han sitter og spytter i. Han virker litt roligere nå, men sier at han ikke kommer til med erteposen, da det sitter i den bakerste jekselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg "slo i bordet" i dag men.

Nekt å gå før han har fått antibiotika ;)

Høres helt sprøtt ut... Når jeg tok ei visdomstann fikk jeg beskjed om å ta kontakt med det samme dersom jeg fikk smerter og betennelse, for da var det viktig å komme igang med antibiotika.. Var ikke snakk om feber der nei... Man bruker til og med antibiotika for å forebygge betennelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Nekt å gå før han har fått antibiotika ;)

Høres helt sprøtt ut... Når jeg tok ei visdomstann fikk jeg beskjed om å ta kontakt med det samme dersom jeg fikk smerter og betennelse, for da var det viktig å komme igang med antibiotika.. Var ikke snakk om feber der nei... Man bruker til og med antibiotika for å forebygge betennelser.

''Nekt å gå før han har fått antibiotika ;)''

JA!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jernbaneapoteket er åpent hele døgnet. Jeg snakket med han nå. Han sier det nok blir våkennatt i natt uansett og at han heller vil vente til i morgen og ringe legen hans. Akkurat nå har han faktisk rigget seg til forran pcèn med vannflaske og en bøtte han sitter og spytter i. Han virker litt roligere nå, men sier at han ikke kommer til med erteposen, da det sitter i den bakerste jekselen.

''men sier at han ikke kommer til med erteposen, da det sitter i den bakerste jekselen.''

Hvor stor pose ga du ham egentlig...?

(Jeg tenkte bare noen få erter om gangen - de holder seg sikkert kalde 5 minutter, og så kan de byttes;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jernbaneapoteket er åpent hele døgnet. Jeg snakket med han nå. Han sier det nok blir våkennatt i natt uansett og at han heller vil vente til i morgen og ringe legen hans. Akkurat nå har han faktisk rigget seg til forran pcèn med vannflaske og en bøtte han sitter og spytter i. Han virker litt roligere nå, men sier at han ikke kommer til med erteposen, da det sitter i den bakerste jekselen.

Hva med naboer som har isbiter? Kan det være en idé?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekt å gå før han har fått antibiotika ;)

Høres helt sprøtt ut... Når jeg tok ei visdomstann fikk jeg beskjed om å ta kontakt med det samme dersom jeg fikk smerter og betennelse, for da var det viktig å komme igang med antibiotika.. Var ikke snakk om feber der nei... Man bruker til og med antibiotika for å forebygge betennelser.

'' Man bruker til og med antibiotika for å forebygge betennelser.''

Men man har blitt adskillig mer restriktiv. Poden min har jo hjertefeil og vi har alltid fått beskjed om å ta kontakt med sykehuset om han slår hull i munnen og får blødninger i tannkjøttet (ikke ved naturlig tannfelling da). Så da han i høst skulle trekke to tenner kontaktet vi kardiologen, men nå fikk vi beskjed om at det ikke var nødvendig med antibiotika først allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jernbaneapoteket er åpent hele døgnet. Jeg snakket med han nå. Han sier det nok blir våkennatt i natt uansett og at han heller vil vente til i morgen og ringe legen hans. Akkurat nå har han faktisk rigget seg til forran pcèn med vannflaske og en bøtte han sitter og spytter i. Han virker litt roligere nå, men sier at han ikke kommer til med erteposen, da det sitter i den bakerste jekselen.

Kan hende det er i ferd med å roe seg. Dersom han klarer å avlede seg selv med tv og pc, så er det det aller beste tiltaket:-)

Synes forøvrig det er fornuftig å vente til i morgen tidlig med å kontakte noen , det blir fort en lang kveld på legevakten uten at det nødvendigvis kommer noe ut av det.

God natt til dere begge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det som hjalp meg da jeg hadde tannverk (måtte rotfylle) var en 500 mg Paracet + en 600 mg Ibux. Det slo meg ut i noen timer i det minste.

Han prøvde den kombinasjonen i går. Det hjalp ikke dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...