Gå til innhold

Jeg blir nesten euforisk av å gå på ski :-)


frosken

Anbefalte innlegg

''Fysisk aktivitet kan være mye annet enn å gå på ski!''

Det kan det være, men jeg tenkte i dag at de som ikke liker å gå på ski ikke helt skjønner hva de går glipp av. Hva er vel vakrere enn hvite vidder, blå himmel, grønne trær og røde anorakker? Det er som å vandre i et maleri ;o) Norge på sitt beste.

Hvite vidder er fantastisk - granskauen rundt Oslo ikke fullt så herlig...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    24

  • Sør

    9

  • tonie

    8

  • Dory

    6

Mest aktive i denne tråden

Jeg møtte Jonas og Jens på Skjennungstua for et par år siden.

Jeg har håndhilst på Jens for noen år tilbake ;-) Dog ikke i skiklær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt større behov for "nerder" enn folk som er flinke til å grave sne!

Godt valg!

Med vennlig hilsen

_sne_??

Det er da vel ikke et stavevalg for en radikaler som deg?

*erte erte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hvite vidder er fantastisk - granskauen rundt Oslo ikke fullt så herlig...;-)

Akkurat nå var det Norefjell jeg tenkte på, men Nordmarka i Oslo er heller ikke å forakte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fysisk aktivitet kan være mye annet enn å gå på ski!''

Det kan det være, men jeg tenkte i dag at de som ikke liker å gå på ski ikke helt skjønner hva de går glipp av. Hva er vel vakrere enn hvite vidder, blå himmel, grønne trær og røde anorakker? Det er som å vandre i et maleri ;o) Norge på sitt beste.

Tropiske regnskoger, eller tropiske strender, for eksempel, hvis man skal ha natur. Personlig synes jeg Paris eller Roma er flottere!

Skigåing ville vært OK hvis det var 30-40 grader varmere. Slik det er nå er det for kaldt til å være utendørs.

Men jeg foretrekker steder med mange mennesker (jeg er meget sosial av meg), og ikke "ensom natur". Det kan man se på TV. ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

_sne_??

Det er da vel ikke et stavevalg for en radikaler som deg?

*erte erte*

Man behersker da å ha et ben (!) i hver leir! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå var det Norefjell jeg tenkte på, men Nordmarka i Oslo er heller ikke å forakte :-)

Ja, skjønte at du var på fjellet et sted fra andre innlegg.

For min del synes jeg det er vanskelig å venne seg til skiturer i dyp og mørk granskog, når jeg er vant med hvite vidder og snaufjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Enig! Det har vært ei fantastisk helg. Har vært på fjellet og gått på ski både lørdag og søndag med strålende solskinn begge dagene. På tirsdag tenkter vi å gå en kveldstur inn til Ullevålseter.

Kanskje vi ses :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Tropiske regnskoger, eller tropiske strender, for eksempel, hvis man skal ha natur. Personlig synes jeg Paris eller Roma er flottere!

Skigåing ville vært OK hvis det var 30-40 grader varmere. Slik det er nå er det for kaldt til å være utendørs.

Men jeg foretrekker steder med mange mennesker (jeg er meget sosial av meg), og ikke "ensom natur". Det kan man se på TV. ;-)

Med vennlig hilsen

Det er fint i Paris og Roma, men helt feil å sammenligne med Norsk natur. Blir noe helt annet det :-)

Dessuten er det ikke kaldt. Det var mange kuldegrader både i går og i dag, men jeg var gjennomvåt av svette. Bruker ullundertøy og jeg hadde kledd meg litt for godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Det har vært ei fantastisk helg. Har vært på fjellet og gått på ski både lørdag og søndag med strålende solskinn begge dagene. På tirsdag tenkter vi å gå en kveldstur inn til Ullevålseter.

Det er fasinerende de gangen man nesten får "fjellfølelsen" også i lavlandet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ja, skjønte at du var på fjellet et sted fra andre innlegg.

For min del synes jeg det er vanskelig å venne seg til skiturer i dyp og mørk granskog, når jeg er vant med hvite vidder og snaufjell.

Jeg er også vant med snaufjell fra jeg var barn, men synes det kan være vakkert med begge deler. Spesielt når snøen henger tungt på trærne, er det stemningsfullt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Det er fasinerende de gangen man nesten får "fjellfølelsen" også i lavlandet :-)

Det er det som er så fint med dette landet. Det er så mange muligheter, hvis man bare vet og benytte seg av dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite vidder er fantastisk - granskauen rundt Oslo ikke fullt så herlig...;-)

Her jeg bor er det også mye dyrket mark (eller hva det heter), og på dager som i dag gir det litt fjellfølelse å gå på jordene. Tror nesten jeg er blitt litt brun i ansiktet. Nesten...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det også mye dyrket mark (eller hva det heter), og på dager som i dag gir det litt fjellfølelse å gå på jordene. Tror nesten jeg er blitt litt brun i ansiktet. Nesten...*s*

Ja, jorder og frosne vann kan i aller høyeste grad gi litt viddefølelse :-)

Det er jo noe med "öppna landskap"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så fint med dette landet. Det er så mange muligheter, hvis man bare vet og benytte seg av dem :-)

Altså, jeg er veldig glad for å bo i Norge, osv., men jeg vil påstå at et at problemene med Norge er jo nettopp at det er så FÅ valg, med mindre det er sne/is innblandet. I hvert fall om vinteren. Det er selvsagt flott hvis man kan gå ut i det, men knapt så festlig hvis man ikke kan/liker det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jorder og frosne vann kan i aller høyeste grad gi litt viddefølelse :-)

Det er jo noe med "öppna landskap"...

Jepp:-) Jeg bor like ved sjøen og kan se ganske langt utover, så "öppna landskap, nära havet" trives jeg godt i. Men skulle gjerne hatt noen fjellvidder like ved også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...