Gå til innhold

Nordmenn som trenger bolig vs flyktninger


Gjest ompalompa

Anbefalte innlegg

Gjest pointless

Jeg er ikke rasist. Men er ikke overrasket over at folk kan bli det, når kommuner/stat gjør sånn tydelig forskjell på folk. Her jeg bor, så FINNES DET IKKE EN ENESTE LEDIG KOMMUNAL BOLIG. Men da bygda tok i mot ørten flyktninger, så var det ikke måte på hvordan kommunen stod på og klarte å skaffe bolig til alle flyktningene. Men kommer en selv til kommunen og spør om hjelp, så heiser de bare på skuldrene og sier at de har ingenting å tilby. Har erfaring med dette da vi prøvde å finne bolig til vår funksjonshemmede datter. Fikk beskjed om at de kunne kun hjelpe hvis vi kastet henne ut, og hun satt på gaten...Men de ville slite da også, sa de...

En helt utrolig historie! At det går an, sier nå jeg... :-(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    5

  • Lillemus

    4

  • Mrs. Wallace

    3

  • fyrlykt

    3

Gjest slabbedask

Jeg er ikke rasist. Men er ikke overrasket over at folk kan bli det, når kommuner/stat gjør sånn tydelig forskjell på folk. Her jeg bor, så FINNES DET IKKE EN ENESTE LEDIG KOMMUNAL BOLIG. Men da bygda tok i mot ørten flyktninger, så var det ikke måte på hvordan kommunen stod på og klarte å skaffe bolig til alle flyktningene. Men kommer en selv til kommunen og spør om hjelp, så heiser de bare på skuldrene og sier at de har ingenting å tilby. Har erfaring med dette da vi prøvde å finne bolig til vår funksjonshemmede datter. Fikk beskjed om at de kunne kun hjelpe hvis vi kastet henne ut, og hun satt på gaten...Men de ville slite da også, sa de...

''Her jeg bor, så FINNES DET IKKE EN ENESTE LEDIG KOMMUNAL BOLIG. Men da bygda tok i mot ørten flyktninger, så var det ikke måte på hvordan kommunen stod på og klarte å skaffe bolig til alle flyktningene''

Det er fordi kommunen får ekstra midler fra staten hvis de tar i mot flykningner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Nickløsheletida

Hun har et lite barn på 7 mnd, bl.a. Hun har utdannet seg i et yrke som hun ikke vil utøve, og hun er en meget spesiell dame: hun har vært til jobbintervju; og ble irritert pga de hadde en spesiell kleskode der. Så da var det nok, da skulle ikke hun jobbe der. Hun er veldig spesiell hele henne. Hun kler seg spesielt, farger håret kullsort, og ligner på såkalte emo.

har avlastning til barna sine hver annen helg, har de to største i barnehage og skole hver dag, allikevel synes hun at det er så hektisk med barna. for meg virker det som at barna kommer i andre rekke, når noe skal skje. får hun lyst på en ferietur en uke, så reiser hun; så sant hun får plassert barna rundt forbi.

Så jeg tror ikke hun står først i rekken når de deler ut jobber, pga hennes spesielle utseende, og hennes meninger. (mente bl.a. at svineinfluensavaksinen egentlig var små microgreier som myndighetene ville at alle nordmenn skulle ha i armen, slik at de skulle vite hvor vi er...)

Hvis du forsøker å finne deg en jobb selv, behøver ikke Nav å presse deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hun har et lite barn på 7 mnd, bl.a. Hun har utdannet seg i et yrke som hun ikke vil utøve, og hun er en meget spesiell dame: hun har vært til jobbintervju; og ble irritert pga de hadde en spesiell kleskode der. Så da var det nok, da skulle ikke hun jobbe der. Hun er veldig spesiell hele henne. Hun kler seg spesielt, farger håret kullsort, og ligner på såkalte emo.

har avlastning til barna sine hver annen helg, har de to største i barnehage og skole hver dag, allikevel synes hun at det er så hektisk med barna. for meg virker det som at barna kommer i andre rekke, når noe skal skje. får hun lyst på en ferietur en uke, så reiser hun; så sant hun får plassert barna rundt forbi.

Så jeg tror ikke hun står først i rekken når de deler ut jobber, pga hennes spesielle utseende, og hennes meninger. (mente bl.a. at svineinfluensavaksinen egentlig var små microgreier som myndighetene ville at alle nordmenn skulle ha i armen, slik at de skulle vite hvor vi er...)

Cafe Skansen :-)

http://maps.google.no/maps/place?hl=no&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1366&bih=587&wrapid=tlif131223808074010&um=1&ie=UTF-8&q=cafe+skansen+oslo&fb=1&gl=no&hq=cafe+skansen&hnear=0x46416e61f267f039:0x7e92605fd3231e9a,Oslo&cid=15765267065573432960&ei=Dio3TpPfK43LtAaa6ZAk&sa=X&oi=local_result&ct=photo-link&cd=1&resnum=1&ved=0CCMQnwIoADAA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Slik går no dagan

Hun har et lite barn på 7 mnd, bl.a. Hun har utdannet seg i et yrke som hun ikke vil utøve, og hun er en meget spesiell dame: hun har vært til jobbintervju; og ble irritert pga de hadde en spesiell kleskode der. Så da var det nok, da skulle ikke hun jobbe der. Hun er veldig spesiell hele henne. Hun kler seg spesielt, farger håret kullsort, og ligner på såkalte emo.

har avlastning til barna sine hver annen helg, har de to største i barnehage og skole hver dag, allikevel synes hun at det er så hektisk med barna. for meg virker det som at barna kommer i andre rekke, når noe skal skje. får hun lyst på en ferietur en uke, så reiser hun; så sant hun får plassert barna rundt forbi.

Så jeg tror ikke hun står først i rekken når de deler ut jobber, pga hennes spesielle utseende, og hennes meninger. (mente bl.a. at svineinfluensavaksinen egentlig var små microgreier som myndighetene ville at alle nordmenn skulle ha i armen, slik at de skulle vite hvor vi er...)

Svigermor har en sønn som pendler. 14 dager ute, 14 dager hjemme. Helt fri når han er hjemme. Bare koser seg. Jeg har flyttet fra sønnen hennes. Pause eller endelig brudd vet vi ikke enda.

Når han er hjemme, er ungene litt hos meg og litt hos han. Ungene var i huset og ryddet og ordnet slik at det var fint til han kom hjem sist. Jeg hjalp til litt ( Det skal det bli slutt på). Synes jeg måtte det iom at det luktet av gamle middagsrester som det var grodd mose på. Han bare forlot middagen i kjøleskapet da han dro forrige gang. Det var rent og pent i huset da han kom hjem.

I dag dro han igjen. BOMBA hus. Virkelig Bomba.

Svigermor hadde vært innom etter at han dro. Ringer til ungene og sier at de må fjerne alt rot fra gulv og alle flater før vaskehjelpen kommer på torsdag.

Jeg har lyst til å skrive en mail til henne som lyder slik:

''Det kommer ikke til å skje at ungene drar dit og rydder huset i morgen. Nå er ungene hos meg og her skal de være. Her har vi det ryddig og rent, så får "Lars" ta ansvar for å få med seg ungene og rydde når ungene er hos han og før han reiser igjen. Ungene går på skole og "Petter" skal rett på jobb etter skolen i morgen. Deretter er det lekser. Når skal han rydde? På natta?

Jeg foreslår at du konsenterer deg om å oppdra din egen sønn. Sønnen din har fri halve året og når han er hjemme er han mest opptatt av å kose seg, nyte livet og kjefte på ungene, samt klage til mora si over hvor grusomme barn han har som kan finne på å gjøre noe så grusomt som å bruke opp barbelhøvlene hans og andre diverse alvorlige og svært kriminelle forbrytelser.

Derfor får bare vaskehjelpen vaske mellom alt rotet. Dette er det din voksne sønn som har ansvar for''

Dette har jeg lyst til å skrive, men siden jeg er for høflig (eller feig kanskje, siden vi tross alt har hatt et bra forhold henne og jeg), så blir det kun skrevet her på dol og livet går sin skeive gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Hun har et lite barn på 7 mnd, bl.a. Hun har utdannet seg i et yrke som hun ikke vil utøve, og hun er en meget spesiell dame: hun har vært til jobbintervju; og ble irritert pga de hadde en spesiell kleskode der. Så da var det nok, da skulle ikke hun jobbe der. Hun er veldig spesiell hele henne. Hun kler seg spesielt, farger håret kullsort, og ligner på såkalte emo.

har avlastning til barna sine hver annen helg, har de to største i barnehage og skole hver dag, allikevel synes hun at det er så hektisk med barna. for meg virker det som at barna kommer i andre rekke, når noe skal skje. får hun lyst på en ferietur en uke, så reiser hun; så sant hun får plassert barna rundt forbi.

Så jeg tror ikke hun står først i rekken når de deler ut jobber, pga hennes spesielle utseende, og hennes meninger. (mente bl.a. at svineinfluensavaksinen egentlig var små microgreier som myndighetene ville at alle nordmenn skulle ha i armen, slik at de skulle vite hvor vi er...)

''"åh, nei ikke han der nå igjen" fremfor å prøve å tenke litt mer på hvilke meninger det tross alt er han forfekter''

Hø, akkurat som det er lett å unngå dem. Jeg husker det var en tråd om eldreomsorg her inne som jeg fant veldig interesant, da jeg hadde en bestemor på godt over 90 år som ikke fikk sykehjemsplass og holdt på å sulte i hjel. Jeg hadde så vidt begynt å delta i tråden, da en viss herremann kom og ville gjøre om hele diskusjonen til å handle om hvor mye verre gamle hadde det i andre land.

Da var det det diskusjonen handlet om i stedet. Eldreomsorg i Norge var ikke mulig å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

''"åh, nei ikke han der nå igjen" fremfor å prøve å tenke litt mer på hvilke meninger det tross alt er han forfekter''

Hø, akkurat som det er lett å unngå dem. Jeg husker det var en tråd om eldreomsorg her inne som jeg fant veldig interesant, da jeg hadde en bestemor på godt over 90 år som ikke fikk sykehjemsplass og holdt på å sulte i hjel. Jeg hadde så vidt begynt å delta i tråden, da en viss herremann kom og ville gjøre om hele diskusjonen til å handle om hvor mye verre gamle hadde det i andre land.

Da var det det diskusjonen handlet om i stedet. Eldreomsorg i Norge var ikke mulig å diskutere.

Han ønsker ingen diskusjoner som kan rette fokus på feil/mangler hos sittende regjering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Han ønsker ingen diskusjoner som kan rette fokus på feil/mangler hos sittende regjering.

Jeg havnet i feil tråd igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...