Gå til innhold

7% til bøndene ikke nok?


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Herlig :)) (tross alt :-))

Jeg skulle virkelig ønske mine barn fikk oppleve en sommer med slåttonn slik jeg fikk oppleve i min barndom :) Det var ei nydelig (men fryktelig travel) tid... Hesjing og hopping i høyet. Finnes ikke noe koseligere (men så husker jeg bare det positive med det også ;))

Jeg har gården, men har ikke råd til å drive den...dessverre :/

Åjo, gode minner, jeg liker også dem, men for å si det slik, da vi drev og det var slåttonn, da dro jeg på ferie. ;o) (vi driver ike lengre heller, for lite og for kostbart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 364
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    103

  • puttelulle

    41

  • ShitDiddelyDo

    25

  • Colette

    22

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

[quote name=Shira :o)' timestamp='1305546438' post='4581012]

Åjo, gode minner, jeg liker også dem, men for å si det slik, da vi drev og det var slåttonn, da dro jeg på ferie. ;o) (vi driver ike lengre heller, for lite og for kostbart)

Det rare er at man helst husker det positive med det ;)

Jeg husker f.eks. bare fineværsdagene da vi bare venta på å bli ferdig med dagens hesjing slik at vi kunne løpe til kulpen vår for å bade ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tvilholder på poteten. Men er veldig kresen på kvaliteten. Når det gjelder nypoteter nå om våren er de ferskvare - det må gå maks en uke fra de er oppe av jorda til de blir spist, helst bare to-tre dager.

Og vi bruker ulike sorter til ulike typer tilberedning.

Vi spiser alt: Pasta, ris, nudler, - og selvsagt: Hjemmeavlete mandelpoteter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men låsen er laget på en fabrikk, og ikke av en smed på Karl Johan.

Gullsmeder og sølvsmeder blir ikke subsidiert.

Med vennlig hilsen

Men de er likevel smeder, og nå var det ditt forhold til denne yrkesgruppen vi "diskuterte". Hold deg til sak og ikke person!!!

:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi tro på de ulike oppslagene om gjennomsnittslønnen til bonden - så kan vi godt heve den med 10 %. De vil uansett tjene langt dårligere enn en gjennomsnittsfunksjonær.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/okonomi/100416/na-tjener-de-236400-kroner

Jeg ser tre viktige grunne rtil å opprettholde, og helst styrke, norsk landbruk:

1: bøndene er storforbrukere og bidrar til avkastning i det lokale næringslivet.

2: sikre nasjonal matvarproduksjon pga av kvalitet, miljø og i tilfelle katastrofe eller krig.

3: Opprettholde spredt bosetting og ivarta kultivering av lanskapet.

Jeg kunne godt tenkt meg å øremerket mine skattekroner til bøndene i stedet for mye annet piss.

*signerer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...