Gå til innhold

adhd barn er plagsomme!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

''Vi vet ikke at gutten blir slått.

Vi har fått opplyst at han har fortalt at han blir slått.''

Ang hva vi vet og ikke vet, og diskusjoner den siste tiden her inne som sklir ut fordi folk begynner å diskutere troverdighet, siden kun den ene part får uttale seg her:

Jeg skriver på bakgrunn av de opplysninger jeg får her.

Opplysningene vi har fått her er et gutten har fortalt til et annet barn at han blir slått.

Stemmer dette bør barnevernet inn. Lyver barnet på seg en ikke eksisterende misshandling og familievold, er dette også svært alvorlig og bistand fra barnevernet kan være hensiktsmessig.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 449
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    122

  • Sør

    58

  • PieLill

    30

  • Dorthe

    29

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Hei!

Ja absolutt, men hva kan man gjøre?

Vi vet jo heller ikke, siden lærerne har jo taushetsplikt

Han er medisinert har vi hørt, men likevel er han svært aggresiv.

Det er ofte vanskelig å finne riktig medisin til mennesker med ADHD. Det blir prøving og feiling til man finner riktig dose osv...

Dessuten kan det godt være han slår fordi han er opplært til dette hjemme :( Vet skolen om at han blir slått hjemme? I så fall er det helt klart en barnevernssak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om en mobber som _sier_ han blir slått.

Fakta i saken er ikke kjent.

Jeg er uansett ikke villig til at mine barn skal risikere fysisk og/eller psykisk helse pga voldelige medelever. Det spiller ingen rolle hva som er årsaken til at noen velger vold. Barn skal beskyttes mot slikt.

Det er fullstendig uakseptabelt at barn har en skolehverdag som innebærer en konstant trussel om vold. Voksne har lovbeskyttelse mot slikt.

mvh

1) At et barn sier de blir slått er årsak nok til å gjøre noe med det - enten det er andres barn eller eget barn.

2) Det er selvsagt ingen her som sier at man skal akseptere at eget barn blir slått eller mobbet.

3) Det går an å ha to tanker i hodet samtidig, hvor man kan gjør noe for å undersøke hva som skjer med den andre gutten, samtidig som man tar skritt for å få slutt på mobbingen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

''Mulig gutten vil få det bedre på en annen skole, men jeg reagerer litt på det med utvisning - det bør ikke skje på den måten, gutten er selv et offer.''

I den grad gutten er et offer, rettferdiggjør ikke det at mange andre barn ofres. Målet er ikke å knekke det aktuelle barnet. Men det må være en førsteprioritet å ikke la et barn knekke mange andre barn.

mvh

''Målet er ikke å knekke det aktuelle barnet.''

Det var jo dette jeg ville belyse, jeg tror du forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Opplysningene vi har fått her er et gutten har fortalt til et annet barn at han blir slått.

Stemmer dette bør barnevernet inn. Lyver barnet på seg en ikke eksisterende misshandling og familievold, er dette også svært alvorlig og bistand fra barnevernet kan være hensiktsmessig.

mvh

Ja, selvfølgelig..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg er helt og fullstendig enig med din mann i at du bør ta sikte på å bli mer diplomatisk.

Hei!

Javel men det forestiller jeg meg blir vanskelig , men jeg skal tenke på det, men lyve nekter jeg å gjøre. Skal bare prøve å forstå dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

''jeg mener at man må få en utredning om dette, ikke bare tro på alt man hører.''

Det er jeg het enig med deg i.

mvh

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Hei!

Javel men det forestiller jeg meg blir vanskelig , men jeg skal tenke på det, men lyve nekter jeg å gjøre. Skal bare prøve å forstå dette her.

Det er som flere påpeker diagnosen Asperger som gjør at du har vanskeligheter med dette, så det er ikke så rart. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg tror kanskje jeg hadde fotografert sårene rundt øynene på gutten din, hvis du senere trenger dokumentasjon på overfallet.

Hei!

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det at han er urolig er heller ikke problemet.

Det kan være vanskelig og slitsomt å håndtere, men det er ikke saken her.

Uro behøver ikke være en negativ egenskap i seg selv. Noen av våre beste håndballspillere forteller at de ikke satt rolig et sekund som barn. Uro kan være et uttrykk for mye energi som trenger et fornuftig og konstruktivt utløp.

Hverken høy fysisk energi eller høy IQ eller ro i kroppen er det viktige. Det som teller er hvordan man bruker sine mest fremtredende egenskaper.

Uro behøver heller ikke være årsaken til at han ikke kan/orker å lese. Det har f.eks. hendt at barn har blitt diagnostisert med dysleksi, når den reelle årsaken til lesevanskene har vært dobbeltsyn. (Sier ikke at det er tilfellet her.)

Problemet er at han er voldelig. Så voldelig at han er en trussel for andre barns fysiske og psykiske helse.

Fokuser på det viktige. Det som er alvorlig galt. Det andre er vel ikke så mye mer enn irritasjonsmomenter.

mvh

Hei!

Ja det er sant,

Det skal jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...