Gå til innhold

adhd barn er plagsomme!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

:) nei faktisk er våre barn litt favoritter, jeg tror det er pga av skoleprestasjoner, lærerne liker flinke elever.

Det er deres styrke, også er de stille og høflige og godt likt blant lærerne. Heldigvis.

Nei, men poenget mitt er at de kunne like gjerne ha kastet dine asbergerbarn som å kaste ut et barn med adhd. Private skoler har lov å kaste ut unger hvis de vil uansett diagnose.

Du er bare heldig som har fått den rolige diagnosen som gjør at andre voksne liker dem, de med adhd har fått den urolige diagnosen som andre barn ikke liker.

Det virker som at de omtrent bruker loddtrekning når de kaster ut diagnosebarn på denne skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 449
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    122

  • Sør

    58

  • PieLill

    30

  • Dorthe

    29

Mest aktive i denne tråden

trollemor;o)

Hei!

Ja når denne gutten i 6 år nesten har plaget vår sønn så syns jeg det går en grense, hva annet kan han gjøre. Det er ikke slik det burde vært, men jeg syns plageånder/uroskapere blir forstått for mye i norsk skole.

Jeg har lest om konsekvensene for gjenger som mobber og slår barn, de er små, ofrene må være hjemme, min mann har en løsning, ; gi dem bank. (men det skjer jo ikke)

Men sikkert ordner det seg da mange instanser kommer inn nå.

Det må være noe annet enn adhd denne gutten lider av, siden han er så voldelig mot medelever.

Ingen liker han og hjem til oss får han ikke komme da han ikke klarer å sitte i ro med noe, men løper urolig rundt omkring.

Hadde dette vært i India, ville han blitt så banket av læreren at han ikke ville turt å se i vår sønns retning, noe som kanskje ikke er riktig, men det er jo til ettertanke at man i India har elever som sitter stille og har respekt for lærerne.

Også de med adhd.

Tror det er noe feil med hjemmeforholdene når barn blir så voldelige, men kanskje barnevernet kan komme på banen.

Det sier jo litt om saken når lærerne også er fortvilt.

Først sier du at gutten med adhd blir slått hjemme, stakkars gutt, så sier du at slike som han burde fått bank..... Du ser vel at "bank" ikke har hjulpet denne gutten du snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei barna er godt likt, de er stille og har få venner, men gjør lite ut av seg, da de er med sine faste venner.

Men min sønn ble beskyttet av hele klassen da han er godt likt og den andre gutten ikke er likt.

Han er en stille gutt sier ikke mye for han snakker mer om sine ting, og han har 2 nære venner han er sammen med.

Den voldelige gutten har ingen venner.

''Men min sønn ble beskyttet av hele klassen da han er godt likt og den andre gutten ikke er likt.

Han er en stille gutt sier ikke mye for han snakker mer om sine ting, og han har 2 nære venner han er sammen med.

Den voldelige gutten har ingen venner.''

Ut fra dette avleder jeg at det faktisk er mer synd på denne gutten enn din gutt... Du skriver jo også et annet sted i tråden at han blir slått hjemme.

(Du kan jo forresten være glad det ikke er noen som skriver tilsvarende tråder om aspergere...? Som kanskje din sønn leser, f.eks?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

''Men min sønn ble beskyttet av hele klassen da han er godt likt og den andre gutten ikke er likt.

Han er en stille gutt sier ikke mye for han snakker mer om sine ting, og han har 2 nære venner han er sammen med.

Den voldelige gutten har ingen venner.''

Ut fra dette avleder jeg at det faktisk er mer synd på denne gutten enn din gutt... Du skriver jo også et annet sted i tråden at han blir slått hjemme.

(Du kan jo forresten være glad det ikke er noen som skriver tilsvarende tråder om aspergere...? Som kanskje din sønn leser, f.eks?)

''Ut fra dette avleder jeg at det faktisk er mer synd på denne gutten enn din gutt...''

At det er mer synd på meg enn på deg, gir meg ingen rett til å slå deg. Like selvfølgelig som vi har nulltoleranse for vold mellom kolleger på arbeidsplassene, like selvfølgelig er det at en skal ha nulltoleranse for vold i skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje ha forventet at en som selv har en diagnose er litt mer forståelsesfull overfor andre med diagnoser - og ikke oppfordrer til mobbing på nettet?

Ikke det at vold skal være lov uansett!

En annen ting - kan det hende at dine barn har problemer med kommunikasjonen med andre - slik du jo har? At de ikke er "diplomatiske" - ikke ber om ting, men kommanderer? Og sier fra til folk akkurat hva de tenker om dem - selv om det ikke er positive ting? At ikke de helt skjønner kodene?

I så fall kan de da kanskje lett komme opp i konflikter?

Jeg og signerer den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Hmm... Provoserende overskrift. Uten tvil.

Har lest meg litt nedover. Og sier som et par andre, at skjer det ingenting videre, ville jeg sendt en bekymringsmelding til barnevernet.

Å oppfordre til mobbing på nett er uakseptabelt.

Guttungen må få forsvare seg, men det er ikke rette måten syns jeg. Da ville jeg faktisk heller sagt han måtte slå tilbake... Lite pk. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Jeg skjønner at du er fortvila over det som har skjedd med sønnen din, men det er ikke riktig å henge ut gutten som er født med funksjonshemningen ADHD, på samme måten som din sønn ikke kan noe for at han har asperger....

Tenk om alle foreldrene ved skolen krevde at din sønn måtte slutte i klassen sin fordi han hadde asperger? Det kunne vært ditt barn som hadde ADHD...

Det som må skje er at du ALDRI noensinne må tillate barna dine å henge ut noen på nettet!! Det er faktisk forbudt ved lov (så vidt jeg vet).

Du må få til samtale med skolen og f.eks. kreve at en voksen følger spesielt godt med hva som skjer rundt gutten med ADHD i friminuttene osv, for det er viktig at din sønn føler seg trygg..

Når man har ADHD mangler man ofte den impulskontrollen som gjør at man tenker seg om før man handler, og dette er ikke noe gutten kan noe for selv.

Vær et medmenneske og vit at alle negative ting denne gutten opplever gjør ham bare verre.... Han har det sikkert ikke godt siden han er venneløs.. Stakkars gutt :(

Hei!

Ja okey, men jeg lurer noen ganger på hva som er uoppdragenhet og hva som er andre ting.

Jeg har sett en del andre barn med adhd og jeg kan si at de går absolutt ikke med våre barn, det er motpoler.

Jeg har heldigvis ikke barn med konsentrasjonesproblemer, jeg hadde ikke mestret det bra, da min hverdag og mitt liv går på stillhet, konsentrasjon, ro og alenearbeide, for meg og for barna.

Vi er en rolig familie, det er lite bråk her sammenlignet med hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hmm... Provoserende overskrift. Uten tvil.

Har lest meg litt nedover. Og sier som et par andre, at skjer det ingenting videre, ville jeg sendt en bekymringsmelding til barnevernet.

Å oppfordre til mobbing på nett er uakseptabelt.

Guttungen må få forsvare seg, men det er ikke rette måten syns jeg. Da ville jeg faktisk heller sagt han måtte slå tilbake... Lite pk. ;p

Hei!

ja ja, vold er ikke vår måte.

Skriftlig uthengning er å foretrekke.

Selv om dette egentlig blir en avsporing og ingen forstår at et barn som blir plaget i 6 år, til slutt får nok!

Så får dere alle mene hva dere vil om den saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er jeg helt enig i. ADHD-barn er veldig plagsomme.

Hei!

Og takk for at noen forstår at urokråker er et mareritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Men hadde jeg visst om at et barn ble slått hjemme, hadde jeg sagt i fra både til skolen og barnevernet.

Hei!

Og jeg har sagt i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Dette er bare en helt tullete overskrift, det går bare ikke an å generalisere barn ut fra en diagnose.

Tenk deg, hvis noen kom med et innlegg som dette:

Alle med asperger er plagsomme!

Hei!

Enig, men jeg er passe irritert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Jeg syns man burde få spesialskoler for slike bråkmakere.''

Jeg er så enig, så enig! Barn med store atferdsvansker, hvor alle pedagogiske tilnærminger til problemene er prøvd uten hell, har ingenting i vanlige skoler å gjøre!

De bare ødelegger for andre, både i timene og i friminuttene. Utvis dem, send dem på spesialskoler!

Mange takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

FY!

Uansett din diagnose, "plageåndens" diagnose og bakenforliggende årsaker: Du skal ALDRI tillate at noen henger ut andre på nett!!

Et barn som blir plaget; kvelt, sparket, slått, lugget i 6 år kan få nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Omtrent det samme hadde jeg tenkt å skrive, så da bare signerer jeg under dette heller:)

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hei!

Ja okey, men jeg lurer noen ganger på hva som er uoppdragenhet og hva som er andre ting.

Jeg har sett en del andre barn med adhd og jeg kan si at de går absolutt ikke med våre barn, det er motpoler.

Jeg har heldigvis ikke barn med konsentrasjonesproblemer, jeg hadde ikke mestret det bra, da min hverdag og mitt liv går på stillhet, konsentrasjon, ro og alenearbeide, for meg og for barna.

Vi er en rolig familie, det er lite bråk her sammenlignet med hos andre.

Det er umulig å si hva som kommer pga dårlig oppdragelse og hva som kommer pga ADHD. Uansett er det aldri et barns feil at h*n er dårlig oppdratt, så det blir feil å "mobbe" et barn pga dette (og det er å mobbe dersom man henger ut noen på nettet..)

ADHD er en vanskelig diagnose og det er vanskelig å medisinere riktig. Det aller viktigste for alle med ulike diagnoser er å bli forstått..Det vet du sikkert alt om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Men min sønn ble beskyttet av hele klassen da han er godt likt og den andre gutten ikke er likt.

Han er en stille gutt sier ikke mye for han snakker mer om sine ting, og han har 2 nære venner han er sammen med.

Den voldelige gutten har ingen venner.''

Ut fra dette avleder jeg at det faktisk er mer synd på denne gutten enn din gutt... Du skriver jo også et annet sted i tråden at han blir slått hjemme.

(Du kan jo forresten være glad det ikke er noen som skriver tilsvarende tråder om aspergere...? Som kanskje din sønn leser, f.eks?)

Hei!

Hvis du ikke har fått det med deg så skriver jeg det:

Min sønn er meget godt likt av sin lærer og savnet av medelever.

Det sier vel nok at denne pøbelen av en plageånd ikke har venner og ikke kan lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Ut fra dette avleder jeg at det faktisk er mer synd på denne gutten enn din gutt...''

At det er mer synd på meg enn på deg, gir meg ingen rett til å slå deg. Like selvfølgelig som vi har nulltoleranse for vold mellom kolleger på arbeidsplassene, like selvfølgelig er det at en skal ha nulltoleranse for vold i skolen.

Hei!

ja det er akkurat hva vi krever nå:

Nulltoleranse mot vold også i skolen.

6 år skrev jeg til hans lærer er nok!

Der har vi barnehabiliteringens og manges støtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...