Gå til innhold

Spise svin eller ei?


Gjest Svinaktig vanskelig spørmål

Anbefalte innlegg

Så lenge sønnen lyver for faren sin, så er det mye som tyder på at han ikke tror det er urent resten av tiden.

Nå kverulerer du om alt Sør.

Det handler ikke om det, men det du skrev om å ha folk med andre livssyn i DITT hjem.

Så lenge du har barn, og spesielt hvis faren har et annet livssyn, er det jo en sjanse for at du nettopp må/bør ta hensyn til folk med andre livsyn i ditt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 405
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    50

  • Mandolaika

    37

  • Sør

    35

  • Dorthe

    33

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

Det handler ikke om det, men det du skrev om å ha folk med andre livssyn i DITT hjem.

Så lenge du har barn, og spesielt hvis faren har et annet livssyn, er det jo en sjanse for at du nettopp må/bør ta hensyn til folk med andre livsyn i ditt hjem.

Faren bodde jo i et annet hjem og sønnen ville ikke leve som muslim.

Kan du slutte å diskurere ingenting? Jeg har vært helt klar på hve jeg mener om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren bodde jo i et annet hjem og sønnen ville ikke leve som muslim.

Kan du slutte å diskurere ingenting? Jeg har vært helt klar på hve jeg mener om saken.

Kan du ikke lese hvor i tråden du skriver, hva som blir svart på, og hva du tidligere har skrevet?

Takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Kan du ikke lese hvor i tråden du skriver, hva som blir svart på, og hva du tidligere har skrevet?

Takk! :-)

Jeg har presisert at jeg ikke ville ønsket å forholde meg til en x-manns religion. Jeg bestemmer selv i eget hjem

Hvis sønnen vil ha svinekjøtt ville han fått det hjemme hos meg. Hvis han derimot har bestemt seg for å leve som muslim, hadde jeg ikke sertvert han svinekjøtt, men spist det selv.

Kan det bli klarere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men noen mener at man skal kunne slippe og forholde seg til andres livssyn i eget hjem.

''Nei, men noen mener at man skal kunne slippe og forholde seg til andres livssyn i eget hjem.''

Jo, men "andres" er i dette tilfellet barnets far; en person han forhåpentligvis vokser opp med, respekterer, elsker og lærer av til tross for evt uenigheter. Fars hjem vil også være sønnens hjem om ikke forholdet ødelegges av konflikter internt eller eksternt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Nei, men noen mener at man skal kunne slippe og forholde seg til andres livssyn i eget hjem.''

Jo, men "andres" er i dette tilfellet barnets far; en person han forhåpentligvis vokser opp med, respekterer, elsker og lærer av til tross for evt uenigheter. Fars hjem vil også være sønnens hjem om ikke forholdet ødelegges av konflikter internt eller eksternt.

Skal jeg måtte gå gjennom samme regla enda en gang.

Sønnen har to hjem. Far kan styre på så mye han vil i eget hjem. Far han ikke styre på så han vil i mitt hjem. Sønnen vil ha svinekjøtt. Alt tyder på det så lenge han velger å lyve for faren. Nå høres ut som dette gjelder meg, men det gjør det altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...