Gå til innhold

Greit å hate kollega?


Gjest Nevertheless

Anbefalte innlegg

Gjest Nevertheless

"Tonefallet var litt sånn små-irritert kanskje. Jeg føler at jeg er stygg og patetisk, og at de ikke respekter meg. Jeg vil ikke være den som alle tør å si negative ting til.

Hvordan reagerer dere på kritikk da? Overser dere det, eller sier dere tilbake?"

Det hadde vært noe annet om det var totalt usaklig kritikk. Tilbakemeldingen du fikk virker konstruktiv og saklig, kan du ikke greie å bare ta det til deg. Det var helt sikkert godt ment, og ikke for å være ekkel mot deg.

Er sikkert ikke så mange som liker kritikk. Om man skal overse/overhøre det eller si noe tilbake avhenger av kritikkens saklighet og om den er konstruktiv eller bare hakking/pirking.

Ja, det er nok sant. Kanskje man kan regne i prosent hvor grei en person er, også bestemme seg om man vil like han etter det? Jeg tror kanskje denne personen er 95% grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    29

  • Mandolaika

    22

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    9

  • tonie

    6

Gjest Nickløsheletiden

Den som tier samtykker NHD? Jeg vil føle at jeg er verdt det samme som andre! At jeg er velkommen på jorden.

Jeg følte at det han gjorde, var å la sinne og irritasjon gå utover meg pga en filleting, og hvis noen andre på jobben hadde gjort det, hadde han ikke reagert sånn i det hele tatt.

''Jeg følte at det han gjorde, var å la sinne og irritasjon gå utover meg pga en filleting, og hvis noen andre på jobben hadde gjort det, hadde han ikke reagert sånn i det hele tatt''

Kanskje han var sliten bare og at det var derfor han sukkert litt. Gjør du aldri det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Jeg kan fortelle deg at det er litt slitsom med kolleager som ikke kan ta i mot en tilbakemelding uten og ta det som kritikk også. Disse kan stagnere i arbeidet sitt fordi man etterhvert blir redd for å lære bort.

Tilbakemeldingen du fikk var helt harmløs. Her kunne du bare enkelt ha sagt: Ja, beklager dette ble rotete. Jeg sender mailien på nytt.

Ja, men da føler jeg at jeg går inn i rollen som den dumme fyren jeg føler at jeg er! Hvis det gir noen mening?

Jeg får mer lyst til å si: Slutt å bland deg oppi måten jeg jobber på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

''Jeg følte at det han gjorde, var å la sinne og irritasjon gå utover meg pga en filleting, og hvis noen andre på jobben hadde gjort det, hadde han ikke reagert sånn i det hele tatt''

Kanskje han var sliten bare og at det var derfor han sukkert litt. Gjør du aldri det selv?

Nei, ikke til andre. Jeg klarer ikke være sint og irritert på andre. Bortsett fra EN gang, og han ble enda sintere, så jeg ble nesten sykemeldt!

Det var på jobb det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ja, men da føler jeg at jeg går inn i rollen som den dumme fyren jeg føler at jeg er! Hvis det gir noen mening?

Jeg får mer lyst til å si: Slutt å bland deg oppi måten jeg jobber på!

Det kommer selvfølgelig an på om det var riktig at det manglet informasjon. Hvis det var slik kommer du lengst ved å være litt ydmyk.

Usakligheter skal man ikke finne seg , men var dette det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nevertheless

Det kommer selvfølgelig an på om det var riktig at det manglet informasjon. Hvis det var slik kommer du lengst ved å være litt ydmyk.

Usakligheter skal man ikke finne seg , men var dette det da?

Nei kanskje ikke usaklig. Litt pirking kanskje. Men han har sin måte å tenke på og gjøre ting på, og jeg har min måte. Og jeg følte at han mente min måte ikke var like bra.

Jeg synes det var HELT greit å sende mailen som den var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok sant. Kanskje man kan regne i prosent hvor grei en person er, også bestemme seg om man vil like han etter det? Jeg tror kanskje denne personen er 95% grei.

''Jeg tror kanskje denne personen er 95% grei.''

Da bør du gi h*n en sjanse til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

''Jeg tror kanskje denne personen er 95% grei.''

Da bør du gi h*n en sjanse til. :-)

Jeg gjør nok det. Men hvordan kan man gjøre at folk slutter å si slike negative ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Var en kollega av meg som syntes en e-post jeg sendte til noen gjennom jobben ble sendt før all informasjonen var på plass, så han mente det ble litt rotete.''

Ba du om råd fra vedkommende før du skulle sende den, eller sa han/hun bare dette fordi han /hun tilfeldigvis leste mailen før du sendte den ut? Ba du han/henne om å lese igjennom mailen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

''Hva kan man gjøre med sinnet da?''

Reflektere: Hva var det han egentlig gjorde? Stod min reaksjon i forhold til dette? Er ordvalget adekvat?

Hvis jeg gikk i behandling hos deg, ville du da nektet å gi meg hjelp for den "berømte" diagnosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

''Var en kollega av meg som syntes en e-post jeg sendte til noen gjennom jobben ble sendt før all informasjonen var på plass, så han mente det ble litt rotete.''

Ba du om råd fra vedkommende før du skulle sende den, eller sa han/hun bare dette fordi han /hun tilfeldigvis leste mailen før du sendte den ut? Ba du han/henne om å lese igjennom mailen din?

Nei, jeg tenkte å spørre om det før jeg sendte den, men orket ikke. *Rødmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør nok det. Men hvordan kan man gjøre at folk slutter å si slike negative ting?

''Jeg gjør nok det. Men hvordan kan man gjøre at folk slutter å si slike negative ting?''

Jeg forstår ikke at du synes det der var så ille, så det får jeg ikke svart deg på. Er du så sikker på at det var negativt og ikke godt ment/et godt råd til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nevertheless

''Jeg gjør nok det. Men hvordan kan man gjøre at folk slutter å si slike negative ting?''

Jeg forstår ikke at du synes det der var så ille, så det får jeg ikke svart deg på. Er du så sikker på at det var negativt og ikke godt ment/et godt råd til deg?

Vet ikke helt. Følte han tråkket på måten jeg jobbet på, som om den var dårligere enn hans.

Men det jeg mente liksom var hvordan man kan utstråle en personlighet som gjør at ingen vil være sint? Hvis det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Nei kanskje ikke usaklig. Litt pirking kanskje. Men han har sin måte å tenke på og gjøre ting på, og jeg har min måte. Og jeg følte at han mente min måte ikke var like bra.

Jeg synes det var HELT greit å sende mailen som den var.

''Jeg synes det var HELT greit å sende mailen som den var''

Da ville jeg sagt noe sånt: Jeg sender den sånn fordi jeg mener det er best slik uten å legge opp til noe mer diskusjon rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt. Følte han tråkket på måten jeg jobbet på, som om den var dårligere enn hans.

Men det jeg mente liksom var hvordan man kan utstråle en personlighet som gjør at ingen vil være sint? Hvis det går :)

''Men det jeg mente liksom var hvordan man kan utstråle en personlighet som gjør at ingen vil være sint? Hvis det går :)''

Jeg tror ikke kolleger generelt går rundt og er SINTE på hverandre, jeg har ikke den erfaringen i alle fall. Sikker på at det ikke bare er du som tror dette? En stor porsjon selvironi og ydmykhet, så går det kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Tonefallet var litt sånn små-irritert kanskje. Jeg føler at jeg er stygg og patetisk, og at de ikke respekter meg. Jeg vil ikke være den som alle tør å si negative ting til.

Hvordan reagerer dere på kritikk da? Overser dere det, eller sier dere tilbake?

Konstruktiv kritikk ønsker jeg velkommen.

Skal man utvikles faglig i jobben, så er slik tilbakemelding verdifull.

Får jeg konstruktiv kritikk, er jeg imøtekommende og sier jeg skal tenke på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

''Jeg synes det var HELT greit å sende mailen som den var''

Da ville jeg sagt noe sånt: Jeg sender den sånn fordi jeg mener det er best slik uten å legge opp til noe mer diskusjon rundt det.

Ja...er bare at jeg hater krangler. Redd for å høres for sint ut og sånn.

Jeg føler liksom at kritikken symboliserer at han ikke har respekt for meg, og at jeg er en hakkekylling.

Men men, takk i hvert fall for at dere hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis jeg gikk i behandling hos deg, ville du da nektet å gi meg hjelp for den "berømte" diagnosen?

Jeg ville ikke nektet noen å få behandling for en lidelse der virksom behandling er dokumentert, og hvor jeg selv behersket behandlingsmetoden.

For den lidelsen det har er snakk om, kjenner jeg ikke til at det finnes noen dokumentert virksom behandling, og jeg behersker selvsagt ingen slik behandlingsform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...