Gå til innhold

Seretoninsjokk NHD?


ting

Anbefalte innlegg

Hei jeg er foreløbig diagnostisert med dysthymi, angst, sosial fobi, agorafobi og slange fobi. Jeg bruker 30 mg tolvon for å få sove, og 150 mg zoloft og 40 mg buspar. Jeg har merket stor bedring av zoloften(begynte for en mnd siden), føler meg så og si ikke tungsindig lenger. Busparen har jeg godt på i ca. et år, uten for mye efekt.

Jeg har begynt å merke en del bivirkninger, som løs mage, vondt i hodet og veldig skjelvende hender. Jeg bruker zoloft i hovedsak pga. dopaminefekten, da jeg tror dette er kilden til mine problemer.

Det jeg lurer på er om jeg har for stor seretonerg aktivitiet mellom synapsene? Vil bi efektene bli mindre hviss jeg kutter ut busparen? Jeg vil gjerne beholde zoloften da jeg føler at den har hjulpet meg.

En liten ting til, ville du foretrukket en annen behandlingsform for mine tilstander? Har du noen anbefalinger?

Jeg skal begynne i gruppeterapi mot angst om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest et lite spørsmål

Hvor finnes det tilbud om gruppeterapi mot angst? Overalt jeg har vært har det ikke vært noe slikt. Jeg ville være kjempetakknemlig om jeg fikk vite hvor jeg kan komme i kontakt med en slik gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finnes det tilbud om gruppeterapi mot angst? Overalt jeg har vært har det ikke vært noe slikt. Jeg ville være kjempetakknemlig om jeg fikk vite hvor jeg kan komme i kontakt med en slik gruppe.

Jeg fikk tilbud om det fra poliklinikken. Men du kan jo prøve å ringe: Lege, helsetilsynet, psykolog, osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest et lite spørsmål

Jeg fikk tilbud om det fra poliklinikken. Men du kan jo prøve å ringe: Lege, helsetilsynet, psykolog, osv....

Jeg har vært hos tre ulike psykologer og flere leger. De sier det ikke finnes slik gruppeterapi mot angst. Jeg bor på vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Hvor finnes det tilbud om gruppeterapi mot angst? Overalt jeg har vært har det ikke vært noe slikt. Jeg ville være kjempetakknemlig om jeg fikk vite hvor jeg kan komme i kontakt med en slik gruppe.

Det er vanskelig å svare på slike spørsmål når det ikke er noen opplysninger om bosted.

Uansett hvor du bor vil du sogne til en bestemt psykiatrisk poliklinikk/avdeling. Denne vil alltid ha oversikt over behandlingstilbud i opptaksområdet inkl. gruppeterapi. Prøv en telefon dit.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...