Gå til innhold

Hvordan vite om noen faker "psykdom"?


Gjest Karco

Anbefalte innlegg

''hadde jeg greid å ikke miste evnen til å stå opp om morgenen, men nå er det nok for sent.''

Ærlig talt, man mister ikke evnen til å stå opp om morgenen. Det er bare å legge seg tidlig nok, bruke vekkerklokke, og bestemme seg for å stå opp når den ringer.

hvis det er bare bare å gjøre det for meg, burde det være det for de fleste andre som er uføre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du ufør da. Du sa jo fordi du ikke kommer deg opp på morgenen....hørtes rart ut i mine ører..

jeg GREIER DET JO IKKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtes sånne hver dag. Folk som rett og slett bare ikke vil gjøre noe annet enn det de synes er morsomt. De har ofte en 'fordi jeg fortjener det-innstilling. Det er som de mener at samfunnet skylder dem noe bare fordi de eksisterer.

Jeg har også møtt noen av dem. Jeg håper bare at de er i fåtall. Det jo synd om folk skulle tenke at flesteparten av de som er sykemeldt pga psykdom, har samme holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse menneskene bare late? Det høres jo litt merkelig ut at noen vil ha et sånt liv. Da er man vel ikke akkurat normal...?

Hvordan jobber du som psykiater med disse menneskene?

Er det helt håpløst, eller klarer du å få dem til å endre seg?

Et annet aspekt er trygden. Er disse menneskene fornøyd med å ha lite penger å rutte med? En blir vel ikke rik av å være på varig ufør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alvende

jeg har bipolar 1 rapid cycling o g dermed en uføretrygd. om du har et problem med det får du klage til de som bestemmer at alvorlig syke får trygd :)

Jeg tviler ikke på at du har prøvd for komme i jobb, bare så det er klart. Jeg var selv sykmeldt i seks måneder og syntes det var tøft nok bare det. Du har bare så mane rare argumenter som ikke henger helt på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner jeg ikke, men virker slik. legen min sa jeg hadde rett på det og når han søkte etter at jeg ikke hadde greid å stå opp om morgenen for å fullføre noen av utdannelsene og praksisplassene eller jobben jeg hadde hatt/fått gjennom 12 år, var det tydeligvis ikke noe problem å få ufør. Venninnene mine behøvde ikke engang prøve attføring, de fikk varig ufør etter noen år innom psykiatrien og utenfor arbeidsliv og skole. Selv ville jeg etter eget valg ha attføring og prøve ta utdannelse osv, kunne nok hatt varig ufør mange år tidligere om jeg hadde mistet håpet om å gidde stå opp tidligere.

Men blir du ikke litt sprø av å gå rundt og ikke ha noe å gjøre? Eller sysselsetter du deg på andre måter enn jobb?

Jeg var sykemeldt i nesten et år. I begynnelsen var det behagelig. Etterhvert holdt jeg på å bli sprø av å ikke ha noe fast å gjøre. Det ble vanskelig å sysselsette meg selv, og være sosial når alle mine venner jobbet.

Jeg er fremdeles ikke friskmeldt men har skaffet meg en deltidsjobb i en bedrift, gjennom NAV. Der kan jeg styre arbeidstiden min selv og jobbe det jeg orker. Økonomisk har jeg ikke blitt noe rikere, men sosialt har jeg fått det bedre.

Så hva gjør du for å sysselsette deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor skulle jeg tulle ??? vi er da mange mennesker som ikke har noen glede i å jobbe.

Har du noen glede av god lønn, eller er det greit med trygden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at du har prøvd for komme i jobb, bare så det er klart. Jeg var selv sykmeldt i seks måneder og syntes det var tøft nok bare det. Du har bare så mane rare argumenter som ikke henger helt på greip.

hva for noe argumenter????

jeg argumenterer da ikke noe???

jeg stadfester bare fakta for meg!

flaks for meg at jeg har bipolar lidelse, for jeg ser ikke for meg at jeg noen sinne kunne greid å stå opp hver dag og jobbe! om jeg aldri hadde blitt syk og fått fucket opp søvn og energi etc så aner jeg ikke åssen det føles, så det kan jeg ikke svare for. bare vet for min del at å måtte gå på en jobb hver dag ikke er noe SAVN. jeg har det godt slik jeg har det.

nemlig alene i senga mi i FRED! resten av livet!

takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir du ikke litt sprø av å gå rundt og ikke ha noe å gjøre? Eller sysselsetter du deg på andre måter enn jobb?

Jeg var sykemeldt i nesten et år. I begynnelsen var det behagelig. Etterhvert holdt jeg på å bli sprø av å ikke ha noe fast å gjøre. Det ble vanskelig å sysselsette meg selv, og være sosial når alle mine venner jobbet.

Jeg er fremdeles ikke friskmeldt men har skaffet meg en deltidsjobb i en bedrift, gjennom NAV. Der kan jeg styre arbeidstiden min selv og jobbe det jeg orker. Økonomisk har jeg ikke blitt noe rikere, men sosialt har jeg fått det bedre.

Så hva gjør du for å sysselsette deg selv?

jeg ligger bare i senga og sitte på nett. det er alt jeg gjør. er fornøyd med det. gidder ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen glede av god lønn, eller er det greit med trygden?

jeg leier ut en leilighet jeg arvet etter foreldrene mine og bor på et billig rom selv, så jeg har heldigvis ekstra penger ved siden av trygden.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lurer litt nå

nei jeg ligger stort sett hele døgnet

Ok, jeg tror du ordlegger deg litt feil og blir misforstått, og vi som leser blir provoserte over at våre skattepenger går til mennesker som ikke kommer seg opp på morgenen.

Nå skjønner jeg at det ligger mer bak enn at du ikke klarer stå opp.

Jeg klarer heller ikke stå opp, synes det er helt pyton, men jeg MÅ. Og jeg gjør det. Jeg tror ikke jeg hadde fått uføretrygd om jeg kom til legen og sa jeg ikke klarte stå opp, men mer en realt spark i ræva ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva for noe argumenter????

jeg argumenterer da ikke noe???

jeg stadfester bare fakta for meg!

flaks for meg at jeg har bipolar lidelse, for jeg ser ikke for meg at jeg noen sinne kunne greid å stå opp hver dag og jobbe! om jeg aldri hadde blitt syk og fått fucket opp søvn og energi etc så aner jeg ikke åssen det føles, så det kan jeg ikke svare for. bare vet for min del at å måtte gå på en jobb hver dag ikke er noe SAVN. jeg har det godt slik jeg har det.

nemlig alene i senga mi i FRED! resten av livet!

takk!

Er det "bare "bipolar lidelse du har, eller har du andre særtrekk, som har ført til at det offentlige ikke ønsker å investere i deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "bare "bipolar lidelse du har, eller har du andre særtrekk, som har ført til at det offentlige ikke ønsker å investere i deg?

det går an å spare seg den ufyselige måten å snakke til meg på.

er kun bipolar lidelse som er min diagnose ja, selv om du inderlig ønsker det skal være diverse aspergers og personlighetsforstyrrelser og psyopati og diverse slik jeg forstår dine stygge kommentarer.

går an å si det på en penere måte vet du, selv om du føler deg provosert og misunnelig! LYKKE TIL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alvende

det går an å spare seg den ufyselige måten å snakke til meg på.

er kun bipolar lidelse som er min diagnose ja, selv om du inderlig ønsker det skal være diverse aspergers og personlighetsforstyrrelser og psyopati og diverse slik jeg forstår dine stygge kommentarer.

går an å si det på en penere måte vet du, selv om du føler deg provosert og misunnelig! LYKKE TIL:)

Kjære vene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alvende

hva for noe argumenter????

jeg argumenterer da ikke noe???

jeg stadfester bare fakta for meg!

flaks for meg at jeg har bipolar lidelse, for jeg ser ikke for meg at jeg noen sinne kunne greid å stå opp hver dag og jobbe! om jeg aldri hadde blitt syk og fått fucket opp søvn og energi etc så aner jeg ikke åssen det føles, så det kan jeg ikke svare for. bare vet for min del at å måtte gå på en jobb hver dag ikke er noe SAVN. jeg har det godt slik jeg har det.

nemlig alene i senga mi i FRED! resten av livet!

takk!

Du høres deprimert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "bare "bipolar lidelse du har, eller har du andre særtrekk, som har ført til at det offentlige ikke ønsker å investere i deg?

og det var forresten ikke det "offentlige" som "ga meg opp" det var meg selv som fant ut jeg ikke gadd mer. Jeg kunne fått attføring i det uendelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...