Gå til innhold

ang. dukens overgrep


Gjest duken

Anbefalte innlegg

Også psykisk hører innunder her, ikke sant?

Det er det jeg har vært (og til dels enda er) et offer for.

Ikke seksuelle overgrep.

Jeg forstod at alle tenkte at det var seksuelle overgrep/misbruk jeg mente da jeg skrev i forum her om dagen. Men det er altså ikke det.

Jeg ville ikke korrigere, for jeg tenkte at ingen egentlig har noe med det og at folk kunne tro det dem ville. Men jeg har bare fått mer og mer dårlig samvittighet for liksom å ha "lurt" dere rundt dette. Så derfor skriver jeg igjen for å fortelle at det ikke dreier seg om seksuelt misbruk/seksuelle overgrep.

Men jeg er blitt grovt psykisk misbrukt av en psykopatisk forelder. Det er vel ille det også? Det synes iallefall jeg.

Men jeg får iallefall god hjelp nå til å sette grenser og til å endre meg. For når det ikke nytter å forandre/endre overgriperen, så må jeg som offer endre meg, og ta i bruk mer konstruktive reaksjonsmønstre og lære hvordan jeg skal forholde meg til vedkommende og dennes stadige nye angrep sånn at jeg ikke dras ned i mørket og dypet hver gang.

Men skamfullt er det. Det er liksom ikke sånne ting en går rundt og snakker om dette heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, kunne tenke meg det, ja. At en får masse sympati og trøstende tilbakemeldinger når en er utsatt for seksuelle overgrep, men ingenting når det dreier seg om andre former for overgrep som ikke har med vold og sex å gjøre.

Da fikk jeg bevis for det. Så greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kunne tenke meg det, ja. At en får masse sympati og trøstende tilbakemeldinger når en er utsatt for seksuelle overgrep, men ingenting når det dreier seg om andre former for overgrep som ikke har med vold og sex å gjøre.

Da fikk jeg bevis for det. Så greit.

Næmmen, du skrev jo hovedinnlegget i går kveld kl. 23.33, et tidspunkt de fleste er i seng/på vei i seng. Og nå kl. 08.57 dagen etter klager du på at du ikke får trøst og omsorg.

Du stiller høye krav til at folk skal være pålogget, da...

Jeg syns det er ille å bli utsatt for overgrep, en psykopatisk forelder er forferdelig å vokse opp med, og det er også et overgrep. Om det kan sammenlignes med eller sidestilles med seksuelle overgrep vet jeg ikke, da jeg bare har opplevd det samme som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, du skrev jo hovedinnlegget i går kveld kl. 23.33, et tidspunkt de fleste er i seng/på vei i seng. Og nå kl. 08.57 dagen etter klager du på at du ikke får trøst og omsorg.

Du stiller høye krav til at folk skal være pålogget, da...

Jeg syns det er ille å bli utsatt for overgrep, en psykopatisk forelder er forferdelig å vokse opp med, og det er også et overgrep. Om det kan sammenlignes med eller sidestilles med seksuelle overgrep vet jeg ikke, da jeg bare har opplevd det samme som deg.

Ja, jeg reagerte kanskje litt overilt nå. Beklager det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg reagerte kanskje litt overilt nå. Beklager det. :)

"Tålmodighet er en dyd, men jeg er ikke særlig til dydmønster?"

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Ja, det er selvsagt også overgrep, og hører inn under dette forumet.

Du skal være stolt av det du har oppnådd, og du har intet å skamme deg over.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er minst like ille som fysiske overgrep, jeg har vært utsatt for begge deler, ville bare si at du ikke er alene!

Greier ikke komme med råd nå, for jeg sliter noe alldeles forferdelig selv, men ville bare si at du ikke er alene og jeg håper du får god hjelp av din behandler!

Klem til deg fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gi meg tålmodighet! NÅ!!!!" ;-)

Med vennlig hilsen

Hehe, jeg er litt der sjøl jeg, altså, så jeg kan heller ikke skryte på meg på være noe dydmønster...! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er minst like ille som fysiske overgrep, jeg har vært utsatt for begge deler, ville bare si at du ikke er alene!

Greier ikke komme med råd nå, for jeg sliter noe alldeles forferdelig selv, men ville bare si at du ikke er alene og jeg håper du får god hjelp av din behandler!

Klem til deg fra meg :)

Takk for tilbakemelding. Jeg ønsker deg alt godt, og at du får orden på dagene dine igjen snart. Det finnes hjelp, du må nok bare ha litt veiledning i hvordan skaffe denne hjelpen. Jeg har helle ikke noen gode råd i denne sammenheng, bortsett fra at du igjen bør snakke med fastlegen og fortelle at du MÅ ha hjelp. H*n burde jo vite hvordan! Masse lykke til!

Klem tilbake fra meg til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, det er selvsagt også overgrep, og hører inn under dette forumet.

Du skal være stolt av det du har oppnådd, og du har intet å skamme deg over.

Med vennlig hilsen

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...