Gå til innhold

Activelle/Sopp


Gjest Tobine

Anbefalte innlegg

Dr. Moen,

For en tid tilbake startet jeg bruk av Activelle etter mange års bruk av Trisekvevens.

Activelle funger fint for meg, jeg har ikke blødninger. Imidlertid er jeg blitt plaget av soppinfeksjon, noe jeg aldri har hatt tidligere.

Jeg er behandlet av lege to ganger med en engangs tabelett. I tillegg bruker jeg lokal behandling, Canesten. Jeg har nå mindre plager, men slutter jeg med Canesten kommer plagene tilbake i løpet av et par dager.

Jeg blir temmelig "nedpsyket" av dette og kan heller ikke ha et normalt seksualliv. Jeg er 57 år.

Spørsmål 1:

Kan ny hormonbehandling ha sammenheng med soppinfeksjonen?

Spørsmål 2:

Kan jeg bruke Canesten salve og stikkpiller over lang tid? Hvor lang tid?

Spørsmål 3:

Kan soppinfeksjonen gå over av seg selv uten behandling hvis jeg holder ut?

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

1. Det er ikke så stor forskjell på Trisekvens og Activelle at jeg tror at det kan forklare at du har fått sopp.

2. Det er ikke noe i veien for å gjenta sopp-kuren, hvis du er sikker på at det er sopp også denne gangen. Hvis du er blitt bra kan du f.eks. ta en stikkpille en gang i uken for å holde det borte. Det kan du gjøre over lengre tid (uker-måneder)

3. Soppinfeksjon kan gå over av seg selv.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...